Gå til innhold

e39 523 og antall km


[space]
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Ny bruker her nå. Har lest forumet en tid, men ikke postet noe før. :o

Jeg er i vurderingsfasen når det gjelder å kjøpe ny bil.

Har sett en 1997, e39 523, som ser veldig pen ut. 2001 facelift, xenon, 18", sportskinn.

Den har 161.000km på tellern. Det er her spørsmålene kommer inn:

Er det for mye til å vurdere denne bilen?

Hvor lenge vil den "holde"?

Mye problemer som dukker opp når den har gått såpass?

Vil den være vaskelig å få solgt igjen?

Regner med jeg ville fått den får 175.000 kr. Er det mye, med tanke på km?

Sorry hvis det er feil sted å poste...

[space]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke noe å rynke på nesen over når det gjelder km.stand. Finn ut hvordan bilen er brukt..er den brukt mye til langkjøring så forklarer jo km.standen dette.. er det fullt servicehefte er det heller ingen problem..

er bilen fulgt opp så går den maaaange hundretusen til :)

og noe problem er det ikke og selge så lenge den ikke er nådd den magiske 200.000km grensen..da blir folk litt mer tilbakeholden.

så go for it hvis den er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller ikke den km standen der er noe å bli skremt av...og prisen var jo grei den ;)

De motorene tåler mye, så er den godt passet på, så går den nok mange hundre tusen km til :D

Ellers så vet ikke jeg så mye om vanlige feil/problemer med akkurat denne typen.... :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hevdes den er eid av entusiast, og ut fra bildene kan nok det stemme.

Aldri sett så pent skinn på førersete i en bil som har gått så mye.

Skinnet blir alltid slitt og "buklete". Da er det penere med stoff.

Har sett en annen e39 også til samme pris og årsmodell, men det var 520 og den hadde gått 138.000km. sportseter i stoff, ikke multiratt og ikke noe spess felger. (men m-tech understell)

Men 523 er vel å foretrekke fremfor 520...

Var på seriøs utkikk i fjor på denne tiden også, men endte med å kjøpe hus isteden...

Har sett etter '99-00 320Ci også, men de blir litt dyrere + at dama vil ha 4 dører da... og e39 er jo ultralekker, bare de riktige grepene er gjort.

Annonsen er her forresten: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=681738

[space]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående feil som går igjen, så har jeg nogenlunde oversikt over hva en skal se etter.

bl.a. rust på bagasjeluke, rust innsiden av dører, rust tanklokk, hjullagre.

Leser en del på autopower.se. Mye gode tips å ta med seg der.

Vet ikke hvordan det er med dette forumet, men på autopower.se er det noen folk som er utømmelige på kunnskap innen de fleste områder.

[space]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra annonsen så tror jeg det er en bra bil.Ikke dumt og kjøpe bil fra en som er BMW entusiast.Den har jo det "rette"utstyret også.Er serviceheftet bra trenger du ikke bekymre deg over km.standen.

Jeg ville sett nærmere på den viss jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min -97 520 har snart gått 200k, men går fortsatt fint uten å bruke så mye som en ml olje. Så vill ikke si 161k er noen grunn til ikke å kjøpe bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med forsikring forresten?

Hvem er det som har den billigste kaskoen på en slik bil?

Jeg er jo så "heldig" at jeg ikke har hatt noen bil før da, så har vel bare 20% bonus.

[space]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min -97 520 har snart gått 200k, men går fortsatt fint uten å bruke så mye som en ml olje. Så vill ikke si 161k er noen grunn til ikke å kjøpe bilen.

Jeg har hørt fra sikre kilder her i Danmark at M52 motorene uten problemer kan gå over 350K hvis olje/filter blir skiftet iht. serviceintervallene. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel i utgangspunktet skeptisk til å kjøpe en bil som har gått over 150.000km, men hvorfor jeg er det er jeg ikke sikker på. Og om det er 150k eller 160k spiller jo forsåvidt svært liten rolle. Bare at magefølelsen min ikke er helt god når det gjelder 150k+.

Har forsåvidt i familien hatt en vw jetta '85 som nærmet seg kvelden på 240k km og en audi 80 '96(?) som ble bytta inn på 190k km. begge disse var rimelig nedslitte.

Men det har jo noe å gjøre med hvordan de er holdt også.

Jettaen ble aldri gjort noe med ettersom den ikke ville blitt fin uansett, og en '97 er jo ikke SÅ gammel...

Vanskelige valg...

Men greia er jo at 179.000 ikke er alt for mye penger, når lånet skal betales. Man merker fort mellomlegget opp til 220-230.000... (heldigvis har jeg 50-60k i egenkapital, så det hjelper jo litt)

[space]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en svoger som klarte å kjøre en Peugeot 309 1,6 GR (bensin/forgasser) over 450000 Km uten problemer og hans nåværende Peugeot 406 2,1 TD har kjørt over 300000 Km uten problemer...hvorfor skulle ikke en BMW med litt god pleie og fornuftig ratting klare minst det samme ? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...