Bmw323i Skrevet Mai 14, 2005 Share Skrevet Mai 14, 2005 han skrev tidligere at motoren var fabrikk ny. alle calibraene er vell ikke 4x4. orginalt går calibraen (turbo edition seff) bedre, 0 - 100 på 6,5 sec med 204 hk, mens bmwen gjør 0 - 100 på 7,9 med 192 hk. men alikevell så kan vi ikke sammenligne motorene pga de er helt forskjellige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Mai 14, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2005 Geira 1:325, står i vognkortet, laga sent i 1995. 2:325 motor fabrikk ny med kvittering. 3:300hk med papirer fra flissund motorservice. 4:Den 318i`n er solgt. 5:Calibraen er ombygd og dermed forhjuls trekk. jeg foreslår du holder kjeften din igjen og gir faen i å si at jeg prater BS. Eneste som er BS her er at du prater masse piss uten å lese sikkelig og bruker carvesaen på tur nedover posten her. hvorfor i helvette ville jeg sitte å lyve? blir 20 om 3 uker, slike løgner er det 10 år siden jeg sluttet å fare med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520d Skrevet Mai 14, 2005 Share Skrevet Mai 14, 2005 Geira1:325, står i vognkortet, laga sent i 1995. 2:325 motor fabrikk ny med kvittering. 3:300hk med papirer fra flissund motorservice. 4:Den 318i`n er solgt. 5:Calibraen er ombygd og dermed forhjuls trekk. jeg foreslår du holder kjeften din igjen og gir faen i å si at jeg prater BS. Eneste som er BS her er at du prater masse piss uten å lese sikkelig og bruker carvesaen på tur nedover posten her. hvorfor i helvette ville jeg sitte å lyve? blir 20 om 3 uker, slike løgner er det 10 år siden jeg sluttet å fare med. Bra sagt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennyZM Skrevet Mai 14, 2005 Share Skrevet Mai 14, 2005 for å holde oss til tema; jeg tror bmw vil "oppføre" seg bedre med sine 300 hk, en calibra'n med sine forhjulsdrevne 300 hk. Så du blir overhode ikke skuffet over bmw'n. Det er mange som mener at kompressor er bedre enn turbo, nettopp fordi du har det gjevne draget... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveinar Skrevet Mai 14, 2005 Share Skrevet Mai 14, 2005 by the way: for å svare på om den vil virke dauere med jevnt drag i forhold til et kraftig løft ved f.eks 4000 rpm er svaret: på høyt turtall ja!hvis man løfter området under 3500 med 50 nm og over 3500 med 20nm over (som en chip ofte gjør), så virker den dauere på høyt turtall fordi økningen ikkje er like voldsom.., altså; en motor virker sprekere på litt turtall hvis den er dau på lavt og hissig på høyt..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Mai 14, 2005 Share Skrevet Mai 14, 2005 Da sier jeg bare.. Rart at at 325 aldri ble produsert i 1995, siste modell av 325 ble laget i 1994, registrert som 1995. Dette er info fra BMW! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet Mai 15, 2005 Share Skrevet Mai 15, 2005 Offer i granskauen skal man gi gass i en krapp sving? Når det gjelder kompressor og Merce så går de over fra Kompressor og til Turbo nå! Der dreit du deg ut litt gitt hehe. Idiot...jeg sa bare at merce har brukt kompressor, og at det sikkert er en grunn til dette. Å det med gass i sving, jeg kjørte rundt i en gammel dritt renault 19 med forhjulstrekk, når jeg hev den i 2. i en rundkjøring hendte det rett som det var at bilen begynte å spore ut og gikk rett fram. Dette har jeg ikke opplevd med bakhjulstrekk. Der legger bilen seg fint og du har litt kontroll på kreftene. Men du kommer med så mange dårlige argumenter nå at det begynner å bli latterlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tort Skrevet Mai 15, 2005 Share Skrevet Mai 15, 2005 Jeg tipper at gutten prater BS.Mye usansynlig her. 1. finns ingen 325 1996 mod. 2. 325 motor som har gått 40tkm, usansynlig? 3. 330hk med ESS presse? 4. gutten kjører 92mod 318 til vanlig som han IKKE hadde råd til å fikse opp for litt siden 5. calibra er 4x4 Nesten synd og si det men det samme slo meg oxo når jeg leste hva han skrev, men på den annen side hvorfor skal folk lyve på seg ting de ikke har? Merkelig! Opel Calibra er jo uanz en dritbil da! Hvis dette skulle ha rot i virkeligheten så legger han kanskje ut noen bilder av vidunderet og forklarer litt inngående om bilen da kanskje? Eller hva PenguiN-? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mai 15, 2005 Share Skrevet Mai 15, 2005 Jeg tipper at gutten prater BS.Mye usansynlig her. 1. finns ingen 325 1996 mod. 2. 325 motor som har gått 40tkm, usansynlig? 3. 330hk med ESS presse? 4. gutten kjører 92mod 318 til vanlig som han IKKE hadde råd til å fikse opp for litt siden 5. calibra er 4x4 hvem har sagt att det er ESS-kompressor på den 325? og hvor står det nevnt att den har 330hk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 15, 2005 Share Skrevet Mai 15, 2005 Synes dere skal roe ned litt her nå. Kommer jo med masse antakelser og anklager nærmest uten begrunnelse. Jeg kjenner ikke PenguiN- personlig, så jeg kan ikke gå god for at det han sier er riktig, men det finnes mange forklaringer på hvorfor det kan være en '96 325i. F.eks kan den ha stått lenge før reg., den kan ha vært en 320i eller whatever originalt, siden den tydeligvis har fått fabrikksny motor i ettertid. ESS kompressor har han ikke nevnt såvidt jeg kan se, 330hk har han heller ikke sagt noe om. Og om han, mot formodning, bløffer om disse bilene, så ja vel, da er det HAN som har seriøse problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Mai 16, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2005 heh, jeg skjønner det at dere trenger bilder av vognkort og bilen, skal se om jeg får tatt når jeg får det nye vognkortet Legger ut bilder av calibraen også! http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=703879 (annonsen min) Vet ikke hvordan ting er, men det står 1995, og regga i oktober eller noe. 2500ccm på motor volum. ps:ikke 330hk, ca 290-300 +- ESS presse, biggest they got Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mai 16, 2005 Share Skrevet Mai 16, 2005 penguin: ESS bruker bare en type vortech-kompressor til sine kit på sekserne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 16, 2005 Share Skrevet Mai 16, 2005 Men de varierer størrelsen på hjulene for å gire om kompressorene til å gi enda mer.. for de som vil ha litt mer ekstreme tall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mai 17, 2005 Share Skrevet Mai 17, 2005 Men de varierer størrelsen på hjulene for å gire om kompressorene til å gi enda mer.. for de som vil ha litt mer ekstreme tall. det er helt korrekt, gunnar! men han skrev "biggest they got", og størrelsen på selve kompressoren er jo helt lik. kjenner hans petter og asbjørn, og har selv kompressor fra dem, så jeg vet hvordan det er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 17, 2005 Share Skrevet Mai 17, 2005 det er helt korrekt, gunnar! men han skrev "biggest they got", og størrelsen på selve kompressoren er jo helt lik. kjenner hans petter og asbjørn, og har selv kompressor fra dem, så jeg vet hvordan det er. Tviler ikke på det! Vet du hva slags rpm de vanligvis kjører kompressorene sine på? Tenker da på standardoppsettene... Hva henter du ut fra 328en? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå