Gå til innhold

1991 Calibra med turbo VS 1996 BMW 325i med Kompressor.

PenguiN-
 Share

Anbefalte innlegg

det er helt korrekt, gunnar! men han skrev "biggest they got", og størrelsen på selve kompressoren er jo helt lik. kjenner hans petter og asbjørn, og har selv kompressor fra dem, så jeg vet hvordan det er. :wink:

Tviler ikke på det! :) Vet du hva slags rpm de vanligvis kjører kompressorene sine på? Tenker da på standardoppsettene...

Hva henter du ut fra 328en?

vet dessverre ikke hva slags rpm de kjører den på? (eller det vil si jeg husker ikke.. :roll: ).

ESS sier den skal levere ca 300 hk, og det tror jeg stemmer veldig bra.

har testet mot nye M3`n og det gikk helt likt fra 70 til 220. har også hatt 2 stk M3 E36 og syntes ikke denne går noe dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok. Høres moro ut. :)

Kjørt med lenge? Hatt problemer med drivverk og slikt?

Ang. rpm - mener "Bang" sin E38 740iA kompressor var gira opp til ca. 80.000rpm.. Bare lurte på hva som var standard.

vet dessverre ikke hva som er standard rpm.

har kjørt i overkant av 30000km og har ikke hatt noe som helst problemer! bare å starte å kjøre, sånn det skal være spør du meg..

girkasse og bakaksel skal være veldig solide på 328`n, men cluch er det svakeste punktet. hadde jeg brukt min mye på bane, så ville jeg ha byttet ut den. til vanlig kjøring, så går det bra.

ps! jeg har spurt deg ang å legge ut bilder her både på PM og på bilde-forumet. har ikke fått noe svar.. har du ikke plass, så er det ok, men jeg vil gjerne ha ett svar. ellers sender jeg slekta mi på deg.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjørt i overkant av 30000km og har ikke hatt noe som helst problemer! bare å starte å kjøre, sånn det skal være spør du meg..

girkasse og bakaksel skal være veldig solide på 328`n, men cluch er det svakeste punktet. hadde jeg brukt min mye på bane, så ville jeg ha byttet ut den. til vanlig kjøring, så går det bra.

Er slik det skal være det ja. Hat når man må skru en gang i uka..

Hva er alternativene clutchmessig?

ps! jeg har spurt deg ang å legge ut bilder her både på PM og på bilde-forumet. har ikke fått noe svar.. har du ikke plass, så er det ok, men jeg vil gjerne ha ett svar. ellers sender jeg slekta mi på deg.. :wink:

Hmmm.. Jeg har ingen PM fra deg for de siste to ukene? Var det før det?

Får en del PM, så lenger bak har jeg desverre ikke. Er ikke alt jeg får svart på heller.

Galleri-forespørselene tar jeg litt i "batcher", men ser det er en stund siden den første forespørselen, så jeg skal ta det nå.. siden det er 17. mai og alt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gunnar: det er en stund siden jeg sendte deg PM, så da har du sikkert ikke den lenger.

og siden jeg er en sånn nerd på data, så må du nesten forklare meg hva jeg må gjøre.. har som sagt bildene på en cd, så hva gjør jeg?

clutch: alternativene vet jeg ikke, da jeg ikke har hatt problemer med det og ikke har tenkt til å bytte. (kjører pent vettu.. :wink: )

sachs har sikkert noen alternativer.

på forhånd takk!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den BMW 325i'en med kompressor det er snakk om her lå vel på Autodb.no vel? Skulle vel ha 200 000 kr for den. Litt mye for en 325i men..

Stemmer at 325i ble produsert til ganske sent i 95. I følge realoem.com ble både sedan og coupe laget til juli 1995. Men en 1995 modell 325 er veldig sjeldent å se.

Det kan faktisk være ganske kult å ha 300 hester med forhjulsdrift også. Litt av morroa er at man kjenner kreftene i rattet og at bilen løfter seg forran når man gir på. Så biler med forhjulsdrift kan være like sporty og kule biler. F eks Toyota Celica som er en sinnsyk kul bil å kjøre, til og med med liten motor er det gøy. Samme med de fleste modellene til Alfa Romeo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan faktisk være ganske kult å ha 300 hester med forhjulsdrift også. Litt av morroa er at man kjenner kreftene i rattet

Hva i alle dager er moro med å miste muligheten til å styre?

Så biler med forhjulsdrift kan være like sporty og kule biler. F eks Toyota Celica som er en sinnsyk kul bil å kjøre

Det kan de, men vet ikke helt om jeg er enig i at celica er sinnsyk kul å kjøre. Nå har jeg kun kjørt en som var helt orginal ('00 143hk), grei den, men "sinnsykt kul" er ikke akkurat hva jeg ville kalle det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan faktisk være ganske kult å ha 300 hester med forhjulsdrift også. Litt av morroa er at man kjenner kreftene i rattet og at bilen løfter seg forran når man gir på. Så biler med forhjulsdrift kan være like sporty og kule biler. F eks Toyota Celica som er en sinnsyk kul bil å kjøre, til og med med liten motor er det gøy. Samme med de fleste modellene til Alfa Romeo.

Ja, ganske kult å miste totalt styringa på bilen...

Å min bil går ned bak å hever seg framme når jeg gir godt gass, så dette har null å si på hvilke hjul det trekker på.

Celica er ganske kjedelig etter min mening, å hvis du skal ha en celica med org. turbo kommer denne med 4x4. Alfa føles bare ut som om de går bra, en kamerat har en 145 og den føles som om den går som en rakett, men når vi ser på speedoet, så ligger vi i bare 90 når vi skulle tro vi lå i 180.. Men for all del, alfa er en veldig morsom bil, bare så synd at de er av så lav kvalitet. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mirakulix, bilen skal til lakkering, nye 18" på vei, ny styling, nye lys forann og bak, ny dekor, ny vinge, noe interiør osv, DENNE skal bli nord norges peneste ;)

Legger ut bilde når den er fiks ferdig (1-2 mnd..) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten mirakulix, spørr en eller annen fyr som har cosworth om han ble parkert av en sort BMW med sorte baklykter på søndags ettermiddag ;) parkerte en cosworth rimelig kraftig ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...