Lien Skrevet Mai 19, 2005 Share Skrevet Mai 19, 2005 Tok den årlige sommerpussen i dag hvor jeg polerte bilen og la på forsegler.. Problemet er at når jeg polerer av støvet så har det lett for å sitte igjen noe som lager MYE skjolder i lakken når sola står på topp.. Er det skygge ser man de ikke.. Har dere noen tips for å fjerne skjolder i lakken? Hjelper det med vann og såpe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Mai 19, 2005 Share Skrevet Mai 19, 2005 samme her brukte du maskin? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Mai 19, 2005 Share Skrevet Mai 19, 2005 sjoldene er snasynleg berre for di at du ikkje har brukt rein klut til å ta siste finish med.... Bruk ein bilvask med voks (eks AutoGlym carshampoo)...og det er truleg vekke. ....ja eller gå over med ein rein polish klut og berre tørk det lett vekk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Mai 19, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2005 mm .. skal prøve på dette i morgen tror jeg.. gå over bilen med vann og såpe.. tror det er tingen.. Kenneth: Jeg gjorde det for hånd.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Mai 20, 2005 Share Skrevet Mai 20, 2005 pass på at du ikkje brukar såpe som Zalo eller liknande, denne tek jo vekk voks og! ...då er det ikkje mykje gøy å ha lagt ned mykje arbeid på vårpussen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Mai 22, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2005 Det med zalo har jeg gjort før så det har jeg lært Jeg brukte Turtle Wax Car Shampoo med voks, vasket over med lunkent vann og pusset over med pusseskinn og nå er skjoldene borte Det som gjorde det tror jeg er at når jeg vasker bil så har jeg alltid brukt varmt vann noe man ikke skal gjøre.. Dette resulterte i at jeg polerte den når karosseriet var varmt, og dermed gjorde at polishen laget skjolder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520d Skrevet Mai 22, 2005 Share Skrevet Mai 22, 2005 sjolder går IKKE vekk med vann og såpe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Mai 22, 2005 Share Skrevet Mai 22, 2005 sjolder går IKKE vekk med vann og såpe! trur ikkje me snakkar skjolder her...berre eit fin slør som er øverste laget av voksen....som skal vekk, men som ligg igjen før 1. vask! Eg har nesten alltid dette på dei bilane eg har voksa siste 20 åra. resultatet er alltid strøkent, men sløret er ofte før 1. vask.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Mai 23, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2005 ahh .. Ja men da har jeg lært det og Man lærer så lenge man lever, er det ikke det man sier? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Mai 29, 2005 Share Skrevet Mai 29, 2005 Tar opp denne tråden igjen jeg... Hvis jeg bare skyller av bilen med høytrykkspyler, legger det seg igjen dråper som blir stygge når det tørker. Hva er det beste å tørke av bilen med? Har prøvd microfiberklut, men den ser ut til å lage små riper i lakken, og det er jo ikke akkurat heldig... Noen som har noen gode forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Mai 29, 2005 Share Skrevet Mai 29, 2005 Bruker håndkle jeg. Kan loe litt, men fjern det med lett berøring med håndkleet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 29, 2005 Share Skrevet Mai 29, 2005 ":26j90ej9]Tar opp denne tråden igjen jeg...Hvis jeg bare skyller av bilen med høytrykkspyler, legger det seg igjen dråper som blir stygge når det tørker. Hva er det beste å tørke av bilen med? Har prøvd microfiberklut, men den ser ut til å lage små riper i lakken, og det er jo ikke akkurat heldig... Noen som har noen gode forslag? På Autopower.se snakker de om et produkt som heter Lahegas Autotork: Lahegas Autotork - Späds 0,5 dl till 10 liter vatten i en vattenkanna eller dylikt, och hälls över bilen efter tvätt. Tanken är att bilen ska självtorka på några minuter, utan att sämskskinn/skrapa ska behöva användas, och utan att kalkfläckar uppstår. Produkten lever tveklöst upp till vad den lovar! Bilen blir snustorr utan mekanisk åverkan, och det är UNDERBART att slippa det i mitt tycke tråkigaste momentet - torkningen. Även denna produkt rekomenderas varmt! Les evt. mer i innlegget datert 14.05.2005. http://www.autopower.se/galleri/powerbi ... .asp?id=61 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Mai 29, 2005 Share Skrevet Mai 29, 2005 Hørtes ikke dumt ut! autopower.se er en kjemperessurs innen alt som har å gjøre med bmw, men jeg har litt problemer med å søke i forumet der, når det er forskjellige stavemåter, eller ord, på ting i forhold til norsk. De har vel en del fler brukere enn bimmers.no også(?) Får satse på å gjøre bimmers.no like bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Mai 29, 2005 Share Skrevet Mai 29, 2005 .....kva med eit godt gammaldags pusseskinn? Er det reint lagar det i alle fall ikkje riper, ikkje loar det og trekker mengder med vann. Dette har eg alltid brukt, og må seie at resultatet er perfekt......og eg er NØYEN! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Mai 30, 2005 Share Skrevet Mai 30, 2005 Endte opp med pusseskinn jeg også! Funka bra det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå