Gå til innhold

P-Bot


///M
 Share

Anbefalte innlegg

Her er det jo snakk om noen som faktisk har parkert ulovlig, da blir det jo feil å dra inn en sak hvor noen ikke har gjort det.

TV2 hjelper deg er ikke norsk lov(heldigvis!), så remaposen

med deler ligger her enda.

Det er jo ganske elendige holdninger som kommer frem fra enkelte i denne tråden, er dere menn eller mus? står dere for det dere har sagt, eller lyver og lurer dere unna alt her i livet? Pingler og feiginger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Du har seriøst store problemer med å vurdere denne saken. INGEN har påstått at han verken har parkert ulovlig eller lovlig.

Saken er at de private selskapene SKAL ha bevis for ulovlig parkering. Om du hadde parkert ulovlig uten at du var klar over det, og IKKE ble tatt, har du da den moralen at du hadde meldt deg frivilig inn og betalt boten?? Om han har en sterk sak som dette så er det klart at han bør gjøre det som skal til for å slippe boten. Ikke alle er så pliktoppfyllende og prikkfrie som slik du fremstiller deg som. Dette er en liten sak for oss på forumet som du "hauser" opp, og drar inn alle som har såkalte "dumme" tråder. Har du ikke fornuftige svar, hold deg vekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jo snakk om noen som faktisk har parkert ulovlig, da blir det jo feil å dra inn en sak hvor noen ikke har gjort det.

TV2 hjelper deg er ikke norsk lov(heldigvis!), så remaposen

med deler ligger her enda.

Det er jo ganske elendige holdninger som kommer frem fra enkelte i denne tråden, er dere menn eller mus? står dere for det dere har sagt, eller lyver og lurer dere unna alt her i livet? Pingler og feiginger.

ganske hissig i dag eller :shock::D

men jeg er vel til en viss grad enig får man bot så betaler man :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her såg han parkeringsvakten, men hva om han ikkje hadde sett parkeringsvakten?

Alle tar og stopper/parkerer ulovligt av og til, men husker noen om de gjorde for 3 mnd siden.

Viss det er feil ifra parkeringsselskapet sin side, er det noen som har samlet på parkeringskvittering fra 3mnd siden?

Poenget er at han fekk ikkje utdelt bot, eller purring. Når saken er gått til inkasso, så skal både boten og ett ikkje mindre inkasso-salær betales.

Hvor lurt det er å stoppe/parkere ulovligt er vel en annen debatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jo snakk om noen som faktisk har parkert ulovlig, da blir det jo feil å dra inn en sak hvor noen ikke har gjort det.

TV2 hjelper deg er ikke norsk lov(heldigvis!), så remaposen

med deler ligger her enda.

Det er jo ganske elendige holdninger som kommer frem fra enkelte i denne tråden, er dere menn eller mus? står dere for det dere har sagt, eller lyver og lurer dere unna alt her i livet? Pingler og feiginger.

Litt overlegen du a... Parkeringsbot er forresten på 500...

At du elsker å støtte parkeringsselskapene er din ting, men du kan ikke kommer her å tro du har rett i alt. Det er opptil hver enkel situasjon som avgjør om man skal ta saken videre eller ikke. Står man åpenlyst på en plass der det er ulovlig å parkere så bør man betale uten å syte, men flere tilfeller der du står en plass der du tror at du står lovlig for det ikke er skilta godt nok, eller når du stikker inn i butikken for å veksle en 50-lapp slik at du får betalt for parkeringa, å kommer ut å ser at du har bot. Dette er sure penger. Å i slike tilfeller bør man ikke bli bøtlagt, eller vertfall få en redusert bot.

Parkeringsbot er på minst 500,- og de kunne kansje redusert den der det er dårlig skilta eller noe. 200-300 kroner svir like mye som 500..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk også bot, når jeg sto parkert med moped :P jeg snakket med en europark mann som var der og han sa det var greit at jeg sto der, uten å betale. så når jeg kom tilbake en time senere så hadde jeg fått bot. jeg sendte inn klage til europark, der jeg forklarte situasjonen. de var veldig hygglige med meg. jeg slapp å betale selfølgelig. kanskje du er like heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ganske elendige holdninger som kommer frem fra enkelte i denne tråden, er dere menn eller mus? står dere for det dere har sagt, eller lyver og lurer dere unna alt her i livet? Pingler og feiginger.

Hvor mange ganger har du kjørt for fort? Har du noen gang brutt fartsgrensen? Er du helt dust dersom du bryter denne grensen også?

En ting er dersom en har vært og handlet i flere timer og bare latt bilen stå uten å betale parkeringsavgift med vilje. Dersom dette var tilfellet tror jeg også personen som startet tråden ville betalt boten. Men når han har vært borte i 5 min, og parkeringsvakten fremdeles skriver på boten, da er det litt søkt spør du meg.

Og det var det fyren som startet tråden sannsynligvis også følte. Og at du kommer med slike uttalelser kan du spare deg for. Han lurte bare på hvilke muligheter han hadde. Og at det er ulike meninger her på forumet viser bare at tråden ikke var så "dust" alikevel....

Parkeringsvakter er spesielle folk, en egen rase egentlig, elsker makten de får ved å gå rundt å speide etter ofre. Noen blir så provosert når du prøver å snakke med at de mister sunn fornuft.

Vil anbefalt å ringe til en advokat og hørt hvilke sjanser en hadde, ikke det at det er mest økonomisk, men av prinsipp. (Hater parkeringsvakter om dere skjønner...:)

Skal på fotballkamp nå, så jeg får ikke tid til å fortsette på "avhandlingen" min.. :wink:

Heia Viking! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke diskusjonen han kalte dustete, ikke personen?

Og dustete diskusjon er det jo. Har du fått bot så betaler du den, med mindre du vet at du har fått den pga en feil. Enkelt og greit. Om den lå på frontruten eller ikke har da ingenting å si. I så fall kan man jo begynne å argumentere med at man ikke vil betale fartsbøter fordi man bremset ned og stoppet før man fikk bota. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den var ganske tynn den da... :wink:

Ligger ikke boten på vinduet kan du jo ikke vite at du har fått bot, at man da skal få purring og inkassokrav i posten uten noen måte å varsle eier av bilen før fristen var gått ut.

Å måten han her Øyvind Berg driver å legger inn sine argumenter gjør at man nesten ikke tar det alvorlig når han sier noe. Han har oppført seg helt på tryne i denne diskusjonen. Kalle folk for duster, sammenligne oss med mus, pingler osv. skulle tro han var en halv-feit 14-åringen som eneste formål i livet er å syte. En seriøs diskusjon bør ha seriøse innlegg, ikke slike tullegreier. Har man ikke noe konstruktivt å komme med, så bør man holde kjeft.

Han som startet diskusjonen ville ha hjelp til å finne ut hvilke rettigheter og muligheter han har i denne saken, ikke i alle andre tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den var ganske tynn den da... :wink:

Ligger ikke boten på vinduet kan du jo ikke vite at du har fått bot, at man da skal få purring og inkassokrav i posten uten noen måte å varsle eier av bilen før fristen var gått ut.

Å måten han her Øyvind Berg driver å legger inn sine argumenter gjør at man nesten ikke tar det alvorlig når han sier noe. Han har oppført seg helt på tryne i denne diskusjonen. Kalle folk for duster, sammenligne oss med mus, pingler osv. skulle tro han var en halv-feit 14-åringen som eneste formål i livet er å syte. En seriøs diskusjon bør ha seriøse innlegg, ikke slike tullegreier. Har man ikke noe konstruktivt å komme med, så bør man holde kjeft.

Han som startet diskusjonen ville ha hjelp til å finne ut hvilke rettigheter og muligheter han har i denne saken, ikke i alle andre tilfeller.

Helt enig med Hhenrik her. Føles ut som Øyvind Berg kun er ute etter å provosere. Synes hele diskusjonen er latterlig. Er enig at lengere feilparkering er irriterende. Men i 5 min på en grei plass er ok... så lenge det ikke er til hinder for andre! Stå på ,Mener du ikke skal betale boten så lenge den ikke ligger på frontvinduet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her såg han parkeringsvakten, men hva om han ikkje hadde sett parkeringsvakten?

Alle tar og stopper/parkerer ulovligt av og til, men husker noen om de gjorde for 3 mnd siden.

Viss det er feil ifra parkeringsselskapet sin side, er det noen som har samlet på parkeringskvittering fra 3mnd siden?

Poenget er at han fekk ikkje utdelt bot, eller purring. Når saken er gått til inkasso, så skal både boten og ett ikkje mindre inkasso-salær betales.

Hvor lurt det er å stoppe/parkere ulovligt er vel en annen debatt?

Riktig det! Det er faktisk ikke lovlig å sende slikt rett til inkasso. Man skal ha mottatt minst regning (her boten), purring og så inkassovarsel - deretter inkasso. Når jeg har sendt firmasaker til inkasso har inkassobyrået alltid krevd kopi av purring + inkassovarsel til kunden de skal gå til inkasso mot.

Hadde jeg vært ///M tror jeg nok jeg ville tatt en telefon og vært samarbeidsvillig i forhold til betaling av opprinnelig bøtesum, men krevd å få info om purringer etc., og at inkassoen skulle slettes.

Men.. en annen sak er jo; ///M, så du henne ved DIN bil noen gang? Sjekket hun og gikk vekk fra bilen? Merkelig praksis ihvertfall.. Burde jo forsøkt å stoppe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal svare på denne...da dette faktisk er jobben min til daglig, jobber innen offentligrettslig parkering.

Dere må skille på 2 ting: 1. private selskaper 2. offentlige/kommunale

Private p-selskaper har ingen Vegtrafikklov å forholde seg til, de baserer seg på Avtaleloven. Dvs, at når du setter fra deg bilen inne på en skiltet privat p-plass, har du akseptert vilkårene for parkering. (Som jo er avgift f.eks)

På en offentlig p-plass er det skilter og ikke minst, Vegtrafikkloven som er gjeldende. Og her ligger det to vesentlige momenter: Får du gebyr/tilleggsavgift fra en offentlig tjenestemann (kommune eller politi)

er det eier OG fører av bilen som er solidarisk ansvarlige for at det betales innen 3 uker. Purring sendes til eier av kjøretøyet og da med 50% forhøyelse. Dette gjelder selv om man klager på boten. Disse bøtene slipper du IKKE unna..Med mindre betjenten har gjort en saksfeil.

Private aktører har mer krav på seg til å bevise HVEM som kjørte bilen/kjøretøyet, da de ikke kan henvise til lovverk. Bileier har heller ikke plikt på seg til å opplyse om hvem som kjørte bilen. Dette betyr at private p-selskap har veldig lite å fare med. EuroPark har tapt flere rettssaker på dette, da de ikke kan bevise hvem som har feilparkert.

Mitt tips er; ikke betal bøter fra private selskaper! Se om de tør gå til retten :) De tør de neppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært ///M tror jeg nok jeg ville tatt en telefon og vært samarbeidsvillig i forhold til betaling av opprinnelig bøtesum, men krevd å få info om purringer etc., og at inkassoen skulle slettes.

Dette er jeg helt enig med gunnar om.

La oss klare opp noen ting som jeg tar som fakta i denne saken:

1. bilen sto ulovlig parkert.

2. føreren var vekk fra bilen lenge nok til å ta en røyk (i skjul fra pappa)

3. Parkeringsdama var så nær at føreren av bilen kunne smile til henne.

4. Parkeringsdama har notert nummeret, og at bilen kjørte fra stedet hvor den hadde parkert ulovlig.

Av grunner jeg kan tenke meg til at boten ikke har dukket opp i posten før inkasso ble sendt kan for eksempel være endring av adresse fra den som er registrert i kjøretøyregisteret. Eller andre grunner som jeg ikke gidder å spekulere i.

Har parkeringsselskapet aldri sendt noen bot til den adressen som bør være riktig så vil jeg tro at de sletter inkassosalæret, hvis ikke er det bare å nekte å betale.

Jeg mener at diskusjonen er dustete.

Jeg går jo ut fra at personen som fikk boten ikke vil lyve for å slippe unna 500kr i gebyr (forøvrig så jeg en parkeringsbot på ett vindu som pålød 300kr, så den som sa at ingen er mindre enn 500kr tar helt feil).

Som noen sa, får man fartsbot så hjelper det ikke å si at man bremset ned til fartsgrensen med en gang man så blinket i fotoboksen. Og man har kjørt akkurat like fort om boten kommer i posten som hvis en politimann gir den inn vinduet.

Han som startet tråden er tatt, og må betale. Selvfølgelig kan man lyve og lure seg ut fra både det ene og det andre, men det blir vel litt feil?

Å måten han her Øyvind Berg driver å legger inn sine argumenter gjør at man nesten ikke tar det alvorlig når han sier noe. Han har oppført seg helt på tryne i denne diskusjonen. Kalle folk for duster, sammenligne oss med mus, pingler osv. skulle tro han var en halv-feit 14-åringen som eneste formål i livet er å syte. En seriøs diskusjon bør ha seriøse innlegg, ikke slike tullegreier. Har man ikke noe konstruktivt å komme med, så bør man holde kjeft. .

Jeg ser at man i mange på gode argumenter faller på latterlige personkarrakterestikker for å bringe diskusjonen ned på ett infantilt nivå, skal vi ikke holde oss litt for gode til det? Eller skal bimmers.no også bli en

bilforumet.net lekeplass for smågutter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen sur han Øyvind Berg..

Og han kaldte faktisk trådstarter dust! :?

Når de i tillegg beviser offentlig at de er duster med å skrive slikt som denne tråden begynte med

Ikkje vær så SUR, folk har ulike meninger :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke hvert på en stund, og dette utvikla seg til nesten en krangel.

Jeg hadde aldri starta denne tråden, hvis jeg visste det var min feil, jeg hadde enkelt og greit bare betalt denne boten, men denne gangen sto dama noen meter unna bilen idet jeg kom og da satt jeg bare rolig og pent i bilen og kjørte pent derifra, hun hadde massevis av tid hvis hun skulle stoppe meg og si at det er parkering forbudt her og du desseverre har fått bot for det, men hun bare sto der.

Ikke har jeg fått bot, ikke har jeg fått purring men direkte inkasso og dette er feil, jeg har ikke fått beskjed om at du har parkert her ulovlig, jeg la heller ikke merke til noen skilt, da det var flere biler der så jeg parkerte der også, saken går videre til intrum justitia, dem sender meg en kopi av boten som jeg skulle fått, som jeg ikke fikk og det står der klart og tydelig, STAKK AV. Hvorfor i helvete skulle jeg stikke av.

Alle vi er medlemmer på et fint forum og jeg har likt forumet siden jeg ble medlem her, det er veldig mange kule folk her og vi alle har samme interesse, men du Øyvind Berg klarte nettopp å gjøre dette forumet litt uhyggelig for meg, du kaller meg dust fordi jeg legger ut innlegget offentlig, hvis dette virkelig var min feil så hvorfor i all verden skulle jeg legge ut dette innlegget her, det sier seg selv hvem som er en stor dust og en idot her, hvis jeg går og dreper en ute på gata og jeg får straff for detog jeg skriver i det offentlige at jeg fikk fengselstraff fordi jeg drepte en kar, DA ER JEG EN DUST, din gjøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...