Gunnar Skrevet Mai 27, 2005 Skrevet Mai 27, 2005 Vel, "tidsfrister" er det jo normalt å ha på alle bilferier. Ihvertfall om man har bestilt hotell. Da må man være der og der innen da og da for å få sjekket inn etc. Slik vil det jo bli, og selv om det beregnes god tid på rutene så vil det alltid være noen som har lyst til å kjøre fort, så da er det like greit å ta det et sted det er fartsgrenser og veier som takler slik kjøring -> utlandet. Selv om jeg selv også kjører fort her til lands, så er det noe annet å kjøre fort her enn steder med høyere fartsgrenser og bedre veier. Bilister i Norge er ikke forberedt på å få en bil i høy hastighet mot seg, og tar derfor ikke med slikt i beregningene når de velger å kjøre forbi, svinge ut på veier, etc.. Men uansett, at jeg ville hatt noe slikt i utlandet handler mest om at det er mer spennende..
bmw_fannrem Skrevet Mai 27, 2005 Skrevet Mai 27, 2005 Morsomt med en diskusjon iblant Vi får vel bare bli enige om at vi er uenige
jcvold Skrevet Mai 27, 2005 Forfatter Skrevet Mai 27, 2005 jcvold : Sverige er jo faktisk pr. definisjon utlandet da Gumbaill no shit sherloch! sverige er gøy! fartsgræns 130!
apshai@chello.no Skrevet Mai 27, 2005 Skrevet Mai 27, 2005 Hva blir det til med dette løpet da nå da??? jcvold : det var jo du som fant på dette (hadde første posting i tråden). Kan ikke du ta ansvaret for å arrangere da ??? Bruk gjerne mitt "konsept" om du vil, eller deler av det, eller ikke i det hele tatt ...
apshai@chello.no Skrevet Mai 27, 2005 Skrevet Mai 27, 2005 Hvis du synes at det er galt at jeg synes at råkjøring ikke passer inn på offentlige veier så må jeg bare få si at du er forholdsvis sprengt i hodet! bmw_fannrem, Jeg sa vel aldri at jeg syntes det var galt at du syntes osv ... Jeg sa vel egentlig at man ikke trengte å råkjøre for å komme frem etter min plan for distanse og tid, så dermed kan vel jeg ikke anklages for å ha påstått noe som helst ang. om råkjøring passer på offentlige veier eller ei. Men jeg synes det er gøy å provosere litt ... Til alle i denne tråden som sier at et slikt løp "må vi få til ja" etc. : Hvis dere ikke lykkes i å arrange et slikt løp som dere åpenbart er så gira på etter all denne postinga offentlig, har dere vist dere frem som særdeles tiltaksløse pyser som beklageligvis bare er "tøffe i tastaturet" ... Tråden hadde jo vært død i nesten et døgn da jeg fikk blåst litt liv i den igjen, så det ser ikke særlig bra ut dessverre, om jeg må få lov å si det ... Jeg tør vedde en startkontingent på at det ikke blir noe av ... Gumbaill
Espenlis Skrevet Mai 27, 2005 Skrevet Mai 27, 2005 Okay VM! Først og fremst: HAr du lyst å bryte fartsgrensene? Med en 316? hmmm oki. En annen ting. Dette er seriøst, noe vi prøver å få til. Men, for min del så jobber jeg midt i uka. Regner med andre jobber litt her inne også. Du skal ha all honør for at du klarte å redde "bumbaill"-tråden. Men, nå som vi er inne på det så kan vi ihvertfall fastslå startkontigenten: 50000 pr bil. Vi tar i bruk ditt konsept. Jeg kan starte deg i Lindesnes, møte deg i nordapp, og siden du er vinneren så spanderer du festen på meg. Dette høres jo enkelt ut, ikke sant?
Gulenpower Skrevet Mai 28, 2005 Skrevet Mai 28, 2005 Her er eit veldig veldig grovt forslag. Dei som tar på seg og arrangere noko sånt bør jo nesten være i geografisk nærhet. Då det er lettare og samarbeide på den måten. Det er nødt og være ein liten gjeng, og eg vil tippe at dette lar seg tidligst arrangere i 2007. Men den som venter på noe godt... På kvar etappe må jo da sjølvsagt være ein lite "crew" som har organisert på forhånd og lagt tilrette for deltakarane når dei kjem. 1. etappe: Start på Rudskogen. Her blir det banekjøring for å "varme opp dekkene til turen". Det siste av praktisk informasjon blir gitt, bilene blir utstyrt med evt. startnummer og sponsorlogoer. Oppmøte dagen før for teknisk kontroll av bilane gjennomført av NBF. Martin Schanche ønsker god tur og starter racet! Så går turen videre sørover gjennom Sverige til Ystad. Derfra tar vi Polferries over til Świnoujście i Polen. Det blir høy sigarføring på båten over. 2. etappe Fra Świnoujście i Polen og til Praha. Her er det massevis av veg å boltre seg på. Asfaltkvaliteten kan vel kanskje være så som så. Men det er da opp til hver fører om han vil ligge i 250km/t. Denne etappen avsluttes med en superfest på Hotel Hilton, Hotel Praha eller Hotel Corintha i Praha. Der samtlige av Tsjekkias supermodeller er invitert. Og kanskje andre celebriteter. (Merk: Invitert, de blir ikke betalt for å være der) (Tenkte først på om denne etappa skulle gå til Krakow istadenfor. Då eg har køyrt den vegen sjølv, og den er akkurat passe lang for ei etappe. Men ser at det er litt kortare til Praha, og det er igjen mykje kortare til Tyskland.) 3. etappe. Enkel og grei etappe, her køyrer vi det det går frå Praha til Køln. Det er vel forhåpentligvis Autobahn det meste av vegen. Denne kvelden blir det ikkje fest eller hotell. Men til gjengjeld blir det faktisk camping og grilling!! Ei roleg stund kor folk kan prate ilag om alt det dumme dei har gjort på festane dagane i forvegen. Alkohol forbudt(?) 4. og siste etappe Grunnen til alkohol forbudt, er at tidleg om morgonen må alle opp. For no skal det køyrast bil! Og det på Nürburgring! Alle sammen utpå bana. Det blir alle mot alle. Videre går turen til København. Der blir avslutningsfesten holdt på Københavns eneste 5 stjerners hotell, og forøvring Danmarks største hotell, Radisson Sas. Her vil det bli snakket litt om turen. Det vil bli premier i forskjellige kategorier. Og premiering av de 3 beste på Nürburgring. Alle deltakarane vil få eit trofe. Dei øvrige premiane vil bestå av nokre småplukk. Ikkje noko som kostar. Racet avsluttes ved at deltakerene samles til frokost dagen etterpå. Deretter kan alle dra hver til sitt. Ein ting som kan være mogleg, men noko eg tvilar på. Det er å f.eks. få Hilton eller Radisson SAS som sponsor. Då begge konserna har hotell i Praha og Copenhagen. Hadde me brukt hotella deira begge nettene, så kunne me fått ein "venleg" pris. I tillegg har begge konserna og hotell i Dusseldorf. Det er ikkje langt ifrå Køln, og heller ikkje langt ifrå Nürburgring. Så visst folk vil spandere endå meir pengar og drite i campingen, så vil me jo då få ei tredje natt til "venleg" pris. Men eg synest "edru-campningen" bør være med for å sette eit sosialt preg på det. Sjølvsagt, det er sosialt med festar og. Men det blir noko anna når ein er edru og er samla rundt "leirbålet". Og til gjengjeld, me skal jo opp tidleg for å køyre på Nürburgring.! Det kjem til å koste ein del pengar. Men ikkje så mykje som gumball. Og me sett ikkje krav til bilar, racet er åpent for alle! Dette er ikkje etapper som du treng flate fjøla på, det skal være mogleg for alle å nå stoppestadane i rimelig akseptabel tid etter festen er i gang. Eg er ikkje tilhengar av å med det med at folk som ikkje rekk fristen er utelukka. Huff. No er klokka masse, skulle vore i seng for lenge sidan. Opp tidleg på kurs Få høyre kva dykk BMW fans synst om dette? PS: Heia Ford
johjoa Skrevet Mai 28, 2005 Skrevet Mai 28, 2005 Her er eit veldig veldig grovt forslag. Dei som tar på seg og arrangere noko sånt bør jo nesten være i geografisk nærhet. Då det er lettare og samarbeide på den måten. Det er nødt og være ein liten gjeng, og eg vil tippe at dette lar seg tidligst arrangere i 2007. Men den som venter på noe godt... På kvar etappe må jo da sjølvsagt være ein lite "crew" som har organisert på forhånd og lagt tilrette for deltakarane når dei kjem. 1. etappe: Start på Rudskogen. Her blir det banekjøring for å "varme opp dekkene til turen". Det siste av praktisk informasjon blir gitt, bilene blir utstyrt med evt. startnummer og sponsorlogoer. Oppmøte dagen før for teknisk kontroll av bilane gjennomført av NBF. Martin Schanche ønsker god tur og starter racet! Så går turen videre sørover gjennom Sverige til Ystad. Derfra tar vi Polferries over til Świnoujście i Polen. Det blir høy sigarføring på båten over. 2. etappe Fra Świnoujście i Polen og til Praha. Her er det massevis av veg å boltre seg på. Asfaltkvaliteten kan vel kanskje være så som så. Men det er da opp til hver fører om han vil ligge i 250km/t. Denne etappen avsluttes med en superfest på Hotel Hilton, Hotel Praha eller Hotel Corintha i Praha. Der samtlige av Tsjekkias supermodeller er invitert. Og kanskje andre celebriteter. (Merk: Invitert, de blir ikke betalt for å være der) (Tenkte først på om denne etappa skulle gå til Krakow istadenfor. Då eg har køyrt den vegen sjølv, og den er akkurat passe lang for ei etappe. Men ser at det er litt kortare til Praha, og det er igjen mykje kortare til Tyskland.) 3. etappe. Enkel og grei etappe, her køyrer vi det det går frå Praha til Køln. Det er vel forhåpentligvis Autobahn det meste av vegen. Denne kvelden blir det ikkje fest eller hotell. Men til gjengjeld blir det faktisk camping og grilling!! Ei roleg stund kor folk kan prate ilag om alt det dumme dei har gjort på festane dagane i forvegen. Alkohol forbudt(?) 4. og siste etappe Grunnen til alkohol forbudt, er at tidleg om morgonen må alle opp. For no skal det køyrast bil! Og det på Nürburgring! Alle sammen utpå bana. Det blir alle mot alle. Videre går turen til København. Der blir avslutningsfesten holdt på Københavns eneste 5 stjerners hotell, og forøvring Danmarks største hotell, Radisson Sas. Her vil det bli snakket litt om turen. Det vil bli premier i forskjellige kategorier. Og premiering av de 3 beste på Nürburgring. Alle deltakarane vil få eit trofe. Dei øvrige premiane vil bestå av nokre småplukk. Ikkje noko som kostar. Racet avsluttes ved at deltakerene samles til frokost dagen etterpå. Deretter kan alle dra hver til sitt. Ein ting som kan være mogleg, men noko eg tvilar på. Det er å f.eks. få Hilton eller Radisson SAS som sponsor. Då begge konserna har hotell i Praha og Copenhagen. Hadde me brukt hotella deira begge nettene, så kunne me fått ein "venleg" pris. I tillegg har begge konserna og hotell i Dusseldorf. Det er ikkje langt ifrå Køln, og heller ikkje langt ifrå Nürburgring. Så visst folk vil spandere endå meir pengar og drite i campingen, så vil me jo då få ei tredje natt til "venleg" pris. Men eg synest "edru-campningen" bør være med for å sette eit sosialt preg på det. Sjølvsagt, det er sosialt med festar og. Men det blir noko anna når ein er edru og er samla rundt "leirbålet". Og til gjengjeld, me skal jo opp tidleg for å køyre på Nürburgring.! Det kjem til å koste ein del pengar. Men ikkje så mykje som gumball. Og me sett ikkje krav til bilar, racet er åpent for alle! Dette er ikkje etapper som du treng flate fjøla på, det skal være mogleg for alle å nå stoppestadane i rimelig akseptabel tid etter festen er i gang. Eg er ikkje tilhengar av å med det med at folk som ikkje rekk fristen er utelukka. Huff. No er klokka masse, skulle vore i seng for lenge sidan. Opp tidleg på kurs Få høyre kva dykk BMW fans synst om dette? PS: Heia Ford Dette er er noe jeg kunne tenkt meg til og ha vært med på... denne ideen må vi se vidre på...
jcvold Skrevet Mai 28, 2005 Forfatter Skrevet Mai 28, 2005 jepp,bra initiativ,jeg hadde tenkt meg eit lite løp,sånn sverige danmark,men detta høres jo bra ut og! hvist folk e med,so kan vi jo bruke store delar av detta forslaget! teknisk kontroll av NAF på kvar einaste bil blir kansje litt dyrt,men hvist dei berre sjekka det grunnleggande sånn som bremser,bremseveske,dekk osv,so går da sikkert!
Gulenpower Skrevet Mai 29, 2005 Skrevet Mai 29, 2005 jepp,bra initiativ,jeg hadde tenkt meg eit lite løp,sånn sverige danmark,men detta høres jo bra ut og! hvist folk e med,so kan vi jo bruke store delar av detta forslaget!teknisk kontroll av NAF på kvar einaste bil blir kansje litt dyrt,men hvist dei berre sjekka det grunnleggande sånn som bremser,bremseveske,dekk osv,so går da sikkert! Det er stor forskjell på NBF og NAF.
Kjell Rune Skrevet Mai 29, 2005 Skrevet Mai 29, 2005 poenget var vel og kjøre en "tur" i europa da med greie tidsfrister og oppleve en del tinger på turen bare for og gjøre noe annet enn og kjipen i norge. dette kan jo selfølgelig utfolde seg til noen harde tidsfrister for de som roter seg for masse vekk og de går seff glipp av en fantastisk gøyal fest som er i enden av den etappen. og eventuelt andre tinger som vil skje. slik ville jeg vertfall hadt d da. seff forskjellige meninger om d, men d skal ikke gå liv liksom... detta skal være gøy!!! ikke dagen etter festene kanskje.
Gulenpower Skrevet Mai 29, 2005 Skrevet Mai 29, 2005 "Mitt poeng" var ikkje å ha harde tidsfrister. Alle etappene som eg har lagt opp til er overkommelige med vanlige hastigheter. Som eg skreiv, så utelukker vi ikkje folk sjølv om dei kjem forseint. Dei berre går glipp av litt av festen Men dette får jo eventuelt dei som tar på seg og stelle i noke slikt finne ut av. Skal iløpet av neste veke prøve å komme med eit grovt prisoverslag til dere. Da er nok gode mulighetar for litt rabattar her og der når vi veit det eventuelle antallet. Og Atle Gulbrandsen og co blir heilt sikkert med for å dokumentere saken. Så då er jo det mogleg kanskje og presse prisane endå meir sidan det blir reklame for dei diverse plassane. menmen.. den tid den sorg.
Gulenpower Skrevet Mai 29, 2005 Skrevet Mai 29, 2005 jepp,bra initiativ,jeg hadde tenkt meg eit lite løp,sånn sverige danmark,men detta høres jo bra ut og! hvist folk e med,so kan vi jo bruke store delar av detta forslaget!teknisk kontroll av NAF på kvar einaste bil blir kansje litt dyrt,men hvist dei berre sjekka det grunnleggande sånn som bremser,bremseveske,dekk osv,so går da sikkert! Det er stor forskjell på NBF og NAF. Dessuten trur eg det skal gå an og ordne ein "deal" med eit par tekniske kontrollører godkjent av NBF. Det er sikkert ein del av dei her inne og. Unnskyld for dobbelposting. Dette skulle være "endre" av ein post litt lenger opp. Men klarte og trykke på "siter" istadenfor
jcvold Skrevet Mai 30, 2005 Forfatter Skrevet Mai 30, 2005 trudde da sto NAF ... men folkens! vi må ha tilbakemeldinger på gulenpower`s reiseruteforslag? anybody?
Espenlis Skrevet Mai 31, 2005 Skrevet Mai 31, 2005 Høres veldig bra ut det der ja. Venter bare på prisoverslag nå. Dette kan bli veldig bra.. men umulig å få til dette tidligst juni-juli 2006
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå