Gå til innhold

Utro


 Share

Anbefalte innlegg

Hei nå har eg hentet bilen! morsom bil og kjøre og den har gode kjøreegenskaper!

er det noen her som veit ka motor som står i denen bilen motornavn osv

Her er noen bilder

HPIM1694.jpg

HPIM1686.jpg

Stygge felger men det går jo an og gjøre noe med!

Porsche 944 har motorkoden M44 for samtlige modeller...en standard 944 motor på 163 HK tror jeg har motorkoden M44/02. Felgene ser ut til å være såkalte "Fuchsfelger" som er lakkert i bilens farge. Disse felgene er klassiske og har lange tradisjoner hos Porsche...de ble på 70 og 80-tallet betraktet som en nødvendighet å ha montert på bilen. :D Bilen ser forøvrig ut til å være oppgradert visuelt til en standard 944 Turbo. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

dette er en 924 80 modell ombygd til 944 med 90 modell look!

Har du en 944 motor eller en 924 motor ? Det er ganske mange tekniske forskjeller mellom disse to modellene og en total ombygging er derfor relativt omfattende. Hva med interiøret ?...har du også det nye dashboardet som kom i annen halvdel av 1985 ? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er kun utvendig den er ombygd, og det er ikkje skiftet motor heller! :cry:

Porsche 924S ble jo levert med en 944 motor (modellen var egentlig en 944 med 924 karosseri)...så det burde være mulig å oppgradere motoren, men jeg er redd for at det er relativt dyrt. Hvis du med tiden får mersmak på Porsche kan jeg anbefale modellene 924S eller 944S. En Porsche 924S er faktisk hurtigere enn en 944 pga. lavere luftmotstand (de har begge 944 motoren på 163 HK) og en 944S har 190 HK (944 motor med 16 ventiler). En vakker dag når barna er litt eldre skal farmann ut å kjøpe sin femte Porsche...det blir en Boxster med 240 HK. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening, mener JEG at disse porschene ikke har noe med porsche å gjøre. Da skal motoren sitte bak og ha 911-look'en. Disse andre (924,944 osv) liker jeg ikke. Men, dette er jo som sagt hva jeg synes.

Er vel Audi motor i enten 924 el 944, husker ikke hvem.? Eller? Og den andre er det v8 i? Kan jo være litt på jordet jeg nå da. Har ikke så veldig stor greie på porsche.

...så Porsche Cayenne, Porsche Boxter, Porsche Carrera GT og den kommende Porsche Cayman er ikke ekte Porsche´r ? ...ingen av dem har motoren bak. :? En Porsche 944 har aldri hatt en VW motor, men både Porsche 924 og Porsche Cayenne har bl.a VW motorer montert. Både Porsche 928 og Porsche Cayenne har forøvrig V8 motorer montert...Cayenne både V6 og V8. :wink:

Nei, jeg synes ikke at Cayenne (Er jo en familiebil. Porsche er jo en en fullblods sportsbil) og Boxter(trodde faktisk motoren satt bak i denne) er ordentlige porsche'r. Carrera GT vet jeg ikke hvordan ser ut i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening, mener JEG at disse porschene ikke har noe med porsche å gjøre. Da skal motoren sitte bak og ha 911-look'en. Disse andre (924,944 osv) liker jeg ikke. Men, dette er jo som sagt hva jeg synes.

Er vel Audi motor i enten 924 el 944, husker ikke hvem.? Eller? Og den andre er det v8 i? Kan jo være litt på jordet jeg nå da. Har ikke så veldig stor greie på porsche.

...så Porsche Cayenne, Porsche Boxter, Porsche Carrera GT og den kommende Porsche Cayman er ikke ekte Porsche´r ? ...ingen av dem har motoren bak. :? En Porsche 944 har aldri hatt en VW motor, men både Porsche 924 og Porsche Cayenne har bl.a VW motorer montert. Både Porsche 928 og Porsche Cayenne har forøvrig V8 motorer montert...Cayenne både V6 og V8. :wink:

Nei, jeg synes ikke at Cayenne (Er jo en familiebil. Porsche er jo en en fullblods sportsbil) og Boxter(trodde faktisk motoren satt bak i denne) er ordentlige porsche'r. Carrera GT vet jeg ikke hvordan ser ut i farten.

Jeg forstår hva du mener når du sier at en Porsche er eller burde være en 100 % sportsbil og det er selvfølgelig ikke Cayenne, men jeg har også den holdning at Porsche selv får avgjøre hva slags type biler som får lov til å være en Porsche. X5 og X3 burde heller ikke være BMW´er spør du meg. :wink: Boxster/Carrera GT har midtmonterte motorer (hhv. B6 og V10) og 911 har en hekkmontert B6 motor. Carrera GT er forøvrig noe av det råeste du kan få på fire hjul...V10 på 5,7 liter, 605 HK ved 8000 rpm, 592 Nm ved 5750 rpm, 0-100 Km/t på 3,9 sekunder, 0-200 Km/t på 9,9 sekunder og en toppfart på 328 Km/t. :wink:

Porsche-Carrera-GT-RA-Speed-1600x1200.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening, mener JEG at disse porschene ikke har noe med porsche å gjøre. Da skal motoren sitte bak og ha 911-look'en. Disse andre (924,944 osv) liker jeg ikke. Men, dette er jo som sagt hva jeg synes.

Er vel Audi motor i enten 924 el 944, husker ikke hvem.? Eller? Og den andre er det v8 i? Kan jo være litt på jordet jeg nå da. Har ikke så veldig stor greie på porsche.

...så Porsche Cayenne, Porsche Boxter, Porsche Carrera GT og den kommende Porsche Cayman er ikke ekte Porsche´r ? ...ingen av dem har motoren bak. :? En Porsche 944 har aldri hatt en VW motor, men både Porsche 924 og Porsche Cayenne har bl.a VW motorer montert. Både Porsche 928 og Porsche Cayenne har forøvrig V8 motorer montert...Cayenne både V6 og V8. :wink:

Nei, jeg synes ikke at Cayenne (Er jo en familiebil. Porsche er jo en en fullblods sportsbil) og Boxter(trodde faktisk motoren satt bak i denne) er ordentlige porsche'r. Carrera GT vet jeg ikke hvordan ser ut i farten.

Jeg forstår hva du mener når du sier at en Porsche er eller burde være en 100 % sportsbil og det er selvfølgelig ikke Cayenne, men jeg har også den holdning at Porsche selv får avgjøre hva slags type biler som får lov til å være en Porsche. X5 og X3 burde heller ikke være BMW´er spør du meg. :wink: Boxster/Carrera GT har midtmonterte motorer (hhv. B6 og V10) og 911 har en hekkmontert B6 motor. Carrera GT er forøvrig noe av det råeste du kan få på fire hjul...V10 på 5,7 liter, 605 HK ved 8000 rpm, 592 Nm ved 5750 rpm, 0-100 Km/t på 3,9 sekunder, 0-200 Km/t på 9,9 sekunder og en toppfart på 328 Km/t. :wink:

Porsche-Carrera-GT-RA-Speed-1600x1200.jpg

Ja den Carrera GT'n er godkjent som porsche. :) Selv om den ikke har helt "look"'en.. Og for ordensskyld, liker ikke X5 eller X3 heller jeg. Dette blir jo som at jeg synes at BMW skal ha 6'er. Og at E190 ikke er MB. Osv. Men, dette er jo meg da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nå har eg hentet bilen! morsom bil og kjøre og den har gode kjøreegenskaper!

er det noen her som veit ka motor som står i denen bilen motornavn osv

Her er noen bilder

HPIM1694.jpg

HPIM1686.jpg

Stygge felger men det går jo an og gjøre noe med!

Veldig pen bil! Hvor mye ga du for den? Er drit keen på å skaffe meg en 944 selv... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg og har lest at den skal gjøre 0-100 på 7,4 sekk men eg trur det ikkje, denne er det 149 hester i, tror ikkje det er det som er orginalt.

men uansett så er det merkeli vist den skal gå så mye bedre enn bmwen eg hadde fordi hk pr kilo gjelder jo og det er ikkje så stor forskjell, kommer med meir data seinere!

Porsche gir vell hk antall på bakhjula, det gjør ikkje bmw..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg og har lest at den skal gjøre 0-100 på 7,4 sekk men eg trur det ikkje, denne er det 149 hester i, tror ikkje det er det som er orginalt.

men uansett så er det merkeli vist den skal gå så mye bedre enn bmwen eg hadde fordi hk pr kilo gjelder jo og det er ikkje så stor forskjell, kommer med meir data seinere!

Porsche gir vell hk antall på bakhjula, det gjør ikkje bmw..

Neida...Porsche måler ant. hestekrefter som alle andre og en original Porsche 924 har 125 HK målt ved svinghjulet. Det er klart at 125 HK ikke er så imponerende i dag, men på den annen side er den aktuelle motoren fra 1976 og Porsche oppgraderte faktisk aldri motoren...hvis man da ikke relaterer til 924 Turbo motoren (Porsche 931). 924 motoren har egentlig ingen svakheter utover at den kan være vanskelig å starte hvis motoren er varm (Bosch K-Jetronic svakhet). Jeg kjørte i 1986 rundt i en Porsche 924 og jeg husker perioden med glede. Bilen fraktet meg bl.a til Marbella i Spania og etter min mening kan modellen selv i dag formidle litt av den genuine Porsche følelsen...på samme måte som en BMW E30 318iS selv i dag kan formidle en troverdig dose BMW. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

924 er jo laget av Audi.

944 derimot er en ekte Porsche.

924 er jeg litt usikker på om har galvanisert karosseri.

Hvorfor kjøpte du ikke en 944? De koster jo ikke mye lenger.

Nå har du hvertfall en ekte sporstbil noe en BMW aldri blir. BMW er og blir familie/rikmannsgubbe biler. Til og med en M3 er en familebil som er prøvd å skape sporstbil ut av men ingen ekte sporstbil.

50/50% vektfordeling er ikke alt. Må også ha lavt tyngdepunkt for å få sporstbil noe ikke BMW'er har.

Kun idioter lover troskap til et bilmerke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...