MeSs Skrevet Mai 25, 2005 Share Skrevet Mai 25, 2005 Heisann Har en meget påkostet 518, rustfri, nylakkert med m5understell.. Siden dette er bruksbilen min så har jeg ikke tid og penger til å begynne å skifte til 6er, må vel skifte ledningsnett, girkasse, mellomaksel, traverser og bremser da.. Bilen har rulla litt under 200 000.. Tenkte litt på turbo.. Noen andres synspunkter? Mvh Marius EDIT: Gammelt bilde, uten m535 sideskjørt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MikkeBMW Skrevet Mai 25, 2005 Share Skrevet Mai 25, 2005 turbo og forgasser blir vell fort litt styr? men viss du har m5 understell trenger du jo ikkje og skifte bremser.. like greit og investere 5-6000 på en 2,5motor med innsprøytning og girkasse vell.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet Mai 25, 2005 Share Skrevet Mai 25, 2005 trenger vel ikke bli styr men det må vel bygges en trykkboks? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MikkeBMW Skrevet Mai 25, 2005 Share Skrevet Mai 25, 2005 mener nok det ja.. kan vell få taki forgassere som er beregnet for turbo og, eller er jeg heilt på jordet da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Mai 26, 2005 Share Skrevet Mai 26, 2005 kjøp doble liggende webere og monter turbo mellom forgasser og innsug slik at du slipper trykkforgassere m.m Jeg leste en artikkel om det i bilsport. Der var en det turbokonvertert -02 med vanninnsprut og alt! og det fungerte bra! Men en turboprosjekt vil koste deg endel mer penger og jobb en å sette inn en større motor. hvis du skal ha mest for pengene så kjøp en 525 motor eller no. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LTF Skrevet Mai 26, 2005 Share Skrevet Mai 26, 2005 Hei Jeg vet om en 1986 mod 728 som du får billig pga av rust. Teknisk er den bra... bilen står i vestfold. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Mai 26, 2005 Share Skrevet Mai 26, 2005 hehe.. det er vel den store 6`ern og det? m30... du hadde vært tøft i den bilen, pen bil forresten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet Mai 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2005 kjøp doble liggende webere og monter turbo mellom forgasser og innsug slik at du slipper trykkforgassere m.mJeg leste en artikkel om det i bilsport. Der var en det turbokonvertert -02 med vanninnsprut og alt! og det fungerte bra! Men en turboprosjekt vil koste deg endel mer penger og jobb en å sette inn en større motor. hvis du skal ha mest for pengene så kjøp en 525 motor eller no. Tenkte på 525 ja, en mellomting liksom.. Men må ha hele bilen, det som irriterer meg litt.. Er ikke så lett å få tak i en som er bra teknisk, som er dårlig utsendemessig.. Bremsene fra bilen jeg tok m5 understellet fra var oppbrukt, så de tok jeg ikke var på. Passer deler fra 7-serien da? MeSs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LTF Skrevet Mai 27, 2005 Share Skrevet Mai 27, 2005 Hei 5 og 7 serien er temmelig like teknisk. Motoren ville jeg tro er rimelig enkel å flytte over men denne 7ern har automat det vil vel kanskje ikke du ha. Resten av drivlinjen aner jeg ikke om passer men jeg er sikker på at det er andre i forumet som kan noe om dette. Skulle likt å vite hva som er forskjell fra en 528 og en 728 fra samme tidsrom. Lars Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Mai 27, 2005 Share Skrevet Mai 27, 2005 Jeg vet om en 528i E28 som du kan få for 4500 Kr. Denne er ikke EU godkjent på grunn av rust, men motor og drivverk er i topp stand! Det er manuell girkasse på den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Mai 27, 2005 Share Skrevet Mai 27, 2005 den hadde jeg kjøpt hvis jeg hadde vært deg MeSs, der har du jo motor, drivverk, bremser og en delebil som du kan plukke fra når du smeller, hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mai 27, 2005 Share Skrevet Mai 27, 2005 det er en som selger en 535 motor på www.pure-pf.com for 3500,- svenske kroner. han selger ikke med hjernen. det er billig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Mai 27, 2005 Share Skrevet Mai 27, 2005 ja, det var billig, hvis du kjøper den så husk på at girkasser til m30 kan være litt vanskelig å få tak i. en kamerat tok kassa på e21 sin med m30 3,5motor og masse liksom gi 8 tusen for å gamal kasse som han måtte kjøre til Hamar for å hente, og han bor i Skien men hvis det er med kassa så er det vel bare å kjøpe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Mai 27, 2005 Share Skrevet Mai 27, 2005 Det var en nydelig blåfarge du hadde lakkert E28 din i, MeSs. Har du fargekoden eller navn på den fargen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Mai 27, 2005 Share Skrevet Mai 27, 2005 Sinnsykt fin farge du hadde ja Det var en nydelig blåfarge du hadde lakkert E28 din i, MeSs. Har du fargekoden eller navn på den fargen? Han skrev jo det, stod under det ene bildet: 1984 Bmw 518, M535kit, 17" Rondell 58 8,5, bredda, Lotus Azure blå metallic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå