Gå til innhold

Turbo på M10 Forgasser motor

MeSs
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann

Har en meget påkostet 518, rustfri, nylakkert med m5understell..

Siden dette er bruksbilen min så har jeg ikke tid og penger til å begynne å skifte til 6er, må vel skifte ledningsnett, girkasse, mellomaksel, traverser og bremser da..

Bilen har rulla litt under 200 000.. Tenkte litt på turbo..

IMG_1524.jpg

Noen andres synspunkter?

Mvh

Marius

EDIT: Gammelt bilde, uten m535 sideskjørt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp doble liggende webere og monter turbo mellom forgasser og innsug slik at du slipper trykkforgassere m.m

Jeg leste en artikkel om det i bilsport. Der var en det turbokonvertert -02 med vanninnsprut og alt! og det fungerte bra! Men en turboprosjekt vil koste deg endel mer penger og jobb en å sette inn en større motor.

hvis du skal ha mest for pengene så kjøp en 525 motor eller no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp doble liggende webere og monter turbo mellom forgasser og innsug slik at du slipper trykkforgassere m.m

Jeg leste en artikkel om det i bilsport. Der var en det turbokonvertert -02 med vanninnsprut og alt! og det fungerte bra! Men en turboprosjekt vil koste deg endel mer penger og jobb en å sette inn en større motor.

hvis du skal ha mest for pengene så kjøp en 525 motor eller no.

IMG_1567.jpg

Tenkte på 525 ja, en mellomting liksom.. Men må ha hele bilen, det som irriterer meg litt.. Er ikke så lett å få tak i en som er bra teknisk, som er dårlig utsendemessig.. Bremsene fra bilen jeg tok m5 understellet fra var oppbrukt, så de tok jeg ikke var på.

Passer deler fra 7-serien da?

MeSs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

5 og 7 serien er temmelig like teknisk. Motoren ville jeg tro er rimelig enkel å flytte over men denne 7ern har automat det vil vel kanskje ikke du ha. Resten av drivlinjen aner jeg ikke om passer men jeg er sikker på at det er andre i forumet som kan noe om dette.

Skulle likt å vite hva som er forskjell fra en 528 og en 728 fra samme tidsrom.

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det var billig, hvis du kjøper den så husk på at girkasser til m30 kan være litt vanskelig å få tak i. en kamerat tok kassa på e21 sin med m30 3,5motor og masse liksom gi 8 tusen for å gamal kasse som han måtte kjøre til Hamar for å hente, og han bor i Skien :wink: men hvis det er med kassa så er det vel bare å kjøpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...