Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heisann

Har en meget påkostet 518, rustfri, nylakkert med m5understell..

Siden dette er bruksbilen min så har jeg ikke tid og penger til å begynne å skifte til 6er, må vel skifte ledningsnett, girkasse, mellomaksel, traverser og bremser da..

Bilen har rulla litt under 200 000.. Tenkte litt på turbo..

IMG_1524.jpg

Noen andres synspunkter?

Mvh

Marius

EDIT: Gammelt bilde, uten m535 sideskjørt

Posted

turbo og forgasser blir vell fort litt styr? men viss du har m5 understell trenger du jo ikkje og skifte bremser.. like greit og investere 5-6000 på en 2,5motor med innsprøytning og girkasse vell..

Posted

kjøp doble liggende webere og monter turbo mellom forgasser og innsug slik at du slipper trykkforgassere m.m

Jeg leste en artikkel om det i bilsport. Der var en det turbokonvertert -02 med vanninnsprut og alt! og det fungerte bra! Men en turboprosjekt vil koste deg endel mer penger og jobb en å sette inn en større motor.

hvis du skal ha mest for pengene så kjøp en 525 motor eller no.

Posted

Hei

Jeg vet om en 1986 mod 728 som du får billig pga av rust. Teknisk er den bra... bilen står i vestfold.

Posted
kjøp doble liggende webere og monter turbo mellom forgasser og innsug slik at du slipper trykkforgassere m.m

Jeg leste en artikkel om det i bilsport. Der var en det turbokonvertert -02 med vanninnsprut og alt! og det fungerte bra! Men en turboprosjekt vil koste deg endel mer penger og jobb en å sette inn en større motor.

hvis du skal ha mest for pengene så kjøp en 525 motor eller no.

IMG_1567.jpg

Tenkte på 525 ja, en mellomting liksom.. Men må ha hele bilen, det som irriterer meg litt.. Er ikke så lett å få tak i en som er bra teknisk, som er dårlig utsendemessig.. Bremsene fra bilen jeg tok m5 understellet fra var oppbrukt, så de tok jeg ikke var på.

Passer deler fra 7-serien da?

MeSs

Posted

Hei

5 og 7 serien er temmelig like teknisk. Motoren ville jeg tro er rimelig enkel å flytte over men denne 7ern har automat det vil vel kanskje ikke du ha. Resten av drivlinjen aner jeg ikke om passer men jeg er sikker på at det er andre i forumet som kan noe om dette.

Skulle likt å vite hva som er forskjell fra en 528 og en 728 fra samme tidsrom.

Lars

Posted

Jeg vet om en 528i E28 som du kan få for 4500 Kr. Denne er ikke EU godkjent på grunn av rust, men motor og drivverk er i topp stand! Det er manuell girkasse på den.

Posted

ja, det var billig, hvis du kjøper den så husk på at girkasser til m30 kan være litt vanskelig å få tak i. en kamerat tok kassa på e21 sin med m30 3,5motor og masse liksom gi 8 tusen for å gamal kasse som han måtte kjøre til Hamar for å hente, og han bor i Skien :wink: men hvis det er med kassa så er det vel bare å kjøpe!

Posted

Sinnsykt fin farge du hadde ja :wink:

Det var en nydelig blåfarge du hadde lakkert E28 din i, MeSs. Har du fargekoden eller navn på den fargen?

Han skrev jo det, stod under det ene bildet:

1984 Bmw 518, M535kit, 17" Rondell 58 8,5, bredda, Lotus Azure blå metallic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...