MeSs Posted May 25, 2005 Posted May 25, 2005 Heisann Har en meget påkostet 518, rustfri, nylakkert med m5understell.. Siden dette er bruksbilen min så har jeg ikke tid og penger til å begynne å skifte til 6er, må vel skifte ledningsnett, girkasse, mellomaksel, traverser og bremser da.. Bilen har rulla litt under 200 000.. Tenkte litt på turbo.. Noen andres synspunkter? Mvh Marius EDIT: Gammelt bilde, uten m535 sideskjørt
///MikkeBMW Posted May 25, 2005 Posted May 25, 2005 turbo og forgasser blir vell fort litt styr? men viss du har m5 understell trenger du jo ikkje og skifte bremser.. like greit og investere 5-6000 på en 2,5motor med innsprøytning og girkasse vell..
Runar-CSi Posted May 25, 2005 Posted May 25, 2005 trenger vel ikke bli styr men det må vel bygges en trykkboks?
///MikkeBMW Posted May 25, 2005 Posted May 25, 2005 mener nok det ja.. kan vell få taki forgassere som er beregnet for turbo og, eller er jeg heilt på jordet da?
Jarle Skoftedalen Posted May 26, 2005 Posted May 26, 2005 kjøp doble liggende webere og monter turbo mellom forgasser og innsug slik at du slipper trykkforgassere m.m Jeg leste en artikkel om det i bilsport. Der var en det turbokonvertert -02 med vanninnsprut og alt! og det fungerte bra! Men en turboprosjekt vil koste deg endel mer penger og jobb en å sette inn en større motor. hvis du skal ha mest for pengene så kjøp en 525 motor eller no.
LTF Posted May 26, 2005 Posted May 26, 2005 Hei Jeg vet om en 1986 mod 728 som du får billig pga av rust. Teknisk er den bra... bilen står i vestfold.
Jarle Skoftedalen Posted May 26, 2005 Posted May 26, 2005 hehe.. det er vel den store 6`ern og det? m30... du hadde vært tøft i den bilen, pen bil forresten
MeSs Posted May 26, 2005 Author Posted May 26, 2005 kjøp doble liggende webere og monter turbo mellom forgasser og innsug slik at du slipper trykkforgassere m.mJeg leste en artikkel om det i bilsport. Der var en det turbokonvertert -02 med vanninnsprut og alt! og det fungerte bra! Men en turboprosjekt vil koste deg endel mer penger og jobb en å sette inn en større motor. hvis du skal ha mest for pengene så kjøp en 525 motor eller no. Tenkte på 525 ja, en mellomting liksom.. Men må ha hele bilen, det som irriterer meg litt.. Er ikke så lett å få tak i en som er bra teknisk, som er dårlig utsendemessig.. Bremsene fra bilen jeg tok m5 understellet fra var oppbrukt, så de tok jeg ikke var på. Passer deler fra 7-serien da? MeSs
LTF Posted May 27, 2005 Posted May 27, 2005 Hei 5 og 7 serien er temmelig like teknisk. Motoren ville jeg tro er rimelig enkel å flytte over men denne 7ern har automat det vil vel kanskje ikke du ha. Resten av drivlinjen aner jeg ikke om passer men jeg er sikker på at det er andre i forumet som kan noe om dette. Skulle likt å vite hva som er forskjell fra en 528 og en 728 fra samme tidsrom. Lars
Evopower Posted May 27, 2005 Posted May 27, 2005 Jeg vet om en 528i E28 som du kan få for 4500 Kr. Denne er ikke EU godkjent på grunn av rust, men motor og drivverk er i topp stand! Det er manuell girkasse på den.
Jarle Skoftedalen Posted May 27, 2005 Posted May 27, 2005 den hadde jeg kjøpt hvis jeg hadde vært deg MeSs, der har du jo motor, drivverk, bremser og en delebil som du kan plukke fra når du smeller, hehe...
R Andersen Posted May 27, 2005 Posted May 27, 2005 det er en som selger en 535 motor på www.pure-pf.com for 3500,- svenske kroner. han selger ikke med hjernen. det er billig.
Jarle Skoftedalen Posted May 27, 2005 Posted May 27, 2005 ja, det var billig, hvis du kjøper den så husk på at girkasser til m30 kan være litt vanskelig å få tak i. en kamerat tok kassa på e21 sin med m30 3,5motor og masse liksom gi 8 tusen for å gamal kasse som han måtte kjøre til Hamar for å hente, og han bor i Skien men hvis det er med kassa så er det vel bare å kjøpe!
Evopower Posted May 27, 2005 Posted May 27, 2005 Det var en nydelig blåfarge du hadde lakkert E28 din i, MeSs. Har du fargekoden eller navn på den fargen?
Jarle Skoftedalen Posted May 27, 2005 Posted May 27, 2005 Sinnsykt fin farge du hadde ja Det var en nydelig blåfarge du hadde lakkert E28 din i, MeSs. Har du fargekoden eller navn på den fargen? Han skrev jo det, stod under det ene bildet: 1984 Bmw 518, M535kit, 17" Rondell 58 8,5, bredda, Lotus Azure blå metallic
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now