Gå til innhold

Pakningssett + kamaksling

Bmw323i
 Share

Anbefalte innlegg

tror ikke du trenger å bytte løfterne, men hvis de er slitte så må du nok det! Sjekk på den siden som går mot kammen, den skal ha en svak bue mot kammen, og sjekk etter slitekant der løfterne går mot kammen, er det slitekant på kammen, ville jeg bytta løfterne også! Jeg kjørte med originalløftere og 304 graders kam. MotorNord selger Schrick kammer og de er hvertfall veldig bra! men hvis du får de billigere i Norge så er det jo ikke no å lure på!

Du får bare justere opp tomgangen hvis bilen begynner å jage da vettu. Er jo ikke no vits å sette på en liten kam når du er igang liksom, jeg hadde nok gått for 292.. samme pris og mer hk.. og drit i om bilen bruker mer bensin, du trimmer den vel ikke får å kjøre økonomisk?? hehe :wink:

sant, tror nok jeg går for den kammen itilfellet. men jeg har støtt på et kjempe problem :S motoren er en 87 mod, mens bilen jeg har er en 85 mod. på 87moden skal det være et par sensorer på svinghjulet, disse har ikke jeg. jeg hadde tenkt å kjøre med 323 girkassen min. Det ligger vell kanskje ikke stikk ut til disse sensorene heller da? er det noen som er koblingskjema over dette? på både 85 og 87? må løse problemet før evnt bygging begynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Prøv ledningsnett fra en 323i motor som ikke har disse følerne og bare bytt over ledningsnett! burde være kjapt gjort hvis motoren er ute!

Har skrudd veldig lite på de motorene, men ei kasse koster jo ikke allverden da, burde være mulig å finne ei slik, bare søk etter det på kjøp og salg her. Sikkert noen som har! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det visste jeg. Men stemmer det at fra 87 så har ikke 325 fordeler?!?! for det er vell det disse følerene er til? dele motoren har fordeler, og det må da være en 86 modell. Og da er det så og si plug & play i min bil! Når kom de nye typen lyktene? de som var på den bilen var de gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg drev å sjekket opp priser på pakninger/ringer/lagre til min motor var det samme pris i tyskland som norge, men dette var til en s38b36 motor.

Det jeg fant ut var at i USA var det mye billigere og da kan jeg tenke meg at også du vil spare noen kroner på å bestille derifra.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen som vet om noen tyske sider der de selger pakningsett, lagrer, stempelringer osv? er vell kanskje litt billigere? eller er det omtrent likt som danmark pga kursen på euroen er så sykt høy?!

Søk litt på Altavista eller noe slikt så finner du nok mange som selger det med webshop, både i Tyskland og USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det visste jeg. Men stemmer det at fra 87 så har ikke 325 fordeler?!?! for det er vell det disse følerene er til? dele motoren har fordeler, og det må da være en 86 modell. Og da er det så og si plug & play i min bil! Når kom de nye typen lyktene? de som var på den bilen var de gamle.

Alle motorene hadde vel fordeler???

Ny typen tykler kom vel med faceliften i 88.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle motorene hadde vel fordeler???

Ny typen tykler kom vel med faceliften i 88.

Hva mener du med nye typen tykler? søker etter deler på nettet nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe, ok da. jeg fant ut det at danmark er faktisk billigere enn usa på slipesett til toppen. fra usa koster de fra 600 og opp, mens fra danmmark koster de 450 danske. blir vell kanskje 500 norske. rådelager derimot koster 300 kr for et sett! så det var veldig billig. lurer på å bestille alle lagrene fra usa, så slipesett til topp og bunn fra danmark. dette blir vell billigere, selv om jeg må betale frakt 2 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant, tror nok jeg går for den kammen itilfellet. men jeg har støtt på et kjempe problem :S motoren er en 87 mod, mens bilen jeg har er en 85 mod. på 87moden skal det være et par sensorer på svinghjulet, disse har ikke jeg. jeg hadde tenkt å kjøre med 323 girkassen min. Det ligger vell kanskje ikke stikk ut til disse sensorene heller da? er det noen som er koblingskjema over dette? på både 85 og 87? må løse problemet før evnt bygging begynner.

Alle motorer med motronic innsp. før facelift i 88 hadde følere (2 stk) på girkassen. Dette gjelder altså 325i da det er kun denne som har MOTRONIC. Etter facelift i 88 kop et nytt motronic system til alle m20 motorer UTEN følere på girkassa.

Din 323i har mekanisk innsprut (l-jetronic????) Denne har som sagt ikke følere på girkassa men jeg tror hullene er der til å montere dem!? Du må med andre ord ha led.nett fra 325èn.

Tror dette ble rett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...