Gå til innhold

Økonomisk banebil?


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med å skaffe seg en _billig_ banebil?

Hva må man regne med for å finne en E30 eller lignende som er i kjørbar stand med skilt?

Hadde det ikke vært for at det er så mange arrangører som krever skilt hadde det jo bare vært å hentet en billig E30 325i eller 200SX eller noe i Tyskland...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper en kamerat her i Molde å bygge en e28 i disse dager som skal bli banebil/sladde bil, bilen er en 1987modell 525 e28 som han betalte 2900,- for, han har kjøpt ny motor, 2.8 turbo, som han betalte 9000,- for og den var nybygd hos Autotrim :) motoren står nå i bilen nesten klar til oppstart, vi holder på å bygge bur, 2stk bøttestoler har han fått kloa i og han har ikke brukt over 15k enda... Han kjøpte bilen for 2 uker siden... :P

Det må vel sies å være ganske rimelig det?? :P Det som mangler på motoren er tilligs sprut og da havner han nok på 300 - 350 hk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjøpt en billig 318I,for så å lette den for alt som lettes kunne..

Men det spørs jo litt hvilken type banebil du ønsker.

En billig bil det går an å ha det moro med på bane, enkelt og greit. :)

Siden det skal være banebil, og motoroppgraderinger koster mye mer enn letting, hadde den blitt lettet uansett, men får man en brukbar E30 (uansett motor) til under 10k? Tenker da noe som enten har vært nylig EU-godkjent eller som er i bra nok stand til å gå gjennom EU-kontroll. Så lenge det skal være en bil med skilter må den jo EU-godkjennes..

Er bare usikker på hvordan det er med såpass billige biler, pleier de være helt ubrukelige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På eldre E30 er det jo rusta som er problemet. Men det pleier ikke EU kontrollen legge seg opp i. På min var det rusta hull over alt men de mente det ikke var i bærende deler.

Drit i å ha stor motor i første omgang. En 316, 318 har mye bedre balanse uansett og desuten er så utrolig mye billigere at man har samvittighet til å ødelegge den.

En 325i er en klassiker og skal ikke herjes med på den måten.

Viktigste på små baner er balanse, understell, vekt og ikke motor.

Er også mye letter å reparere en 4'er. Finn en 316 el 318 som er voksenkjørt så har du ett perfekt utganskpunkt. Blir nok endel skruing og rustsveising men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På eldre E30 er det jo rusta som er problemet. Men det pleier ikke EU kontrollen legge seg opp i. På min var det rusta hull over alt men de mente det ikke var i bærende deler.

Drit i å ha stor motor i første omgang. En 316, 318 har mye bedre balanse uansett og desuten er så utrolig mye billigere at man har samvittighet til å ødelegge den.

En 325i er en klassiker og skal ikke herjes med på den måten.

Viktigste på små baner er balanse, understell, vekt og ikke motor.

Er også mye letter å reparere en 4'er. Finn en 316 el 318 som er voksenkjørt så har du ett perfekt utganskpunkt. Blir nok endel skruing og rustsveising men..

Jeg er helt enig i at man til å begynne med får mest igjen for pengene ved å kjøpe en E30 318i/318iS (316i har for liten effekt) og lette bilen for absolut alt som ikke direkte har med kontroll av kjøringen å gjøre. Da får du en billig og artig bil med en fantastisk balanse for små og trange baner. :wink: Alternativet er å være utro mot BMW...får så å kjøpe f.eks en Peugeot 106 GTI/Rallye eller noe i den duren. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...