Gå til innhold

calibra..


Hustler
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

eg har holdt meg unna calibra siden alle sier de ruster så mye og slikt, sikkert sant det.

men hvem kan ikkje like designet av en pent stylet calibra? e36 kan gå å legge seg designmessig, en pen calibra knuser lett en pen e36 etter min mening...

en som sier 4x4 gir mye friksjon og greier, 0-100 på 6,8 sek med 204 gamp er ikkje gale, med 325 må du ha chip effektanlegg, luftfilter grenrør og kam hvis du skal ha nubbesjans.......

min e30 325 har ikkje så sykt mye rust, men er ikkje imponert over kvaliteten på bilen, mye tull med bmw og, nye bmw og, har ikkje så mye i mot bmw, men virker som mange her tror det ikkje er problemer med bmw, min e30 325 er det hvertfall alltid noe tull med, og nei jeg kjører ikkje hardt på kald motor og slikt....en venninne hadde en 520 97 mod, tull der og, f.eks en chip til steptronic som tøk, 11 000 der gitt, koster å være.......ehh kvinne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har holdt meg unna calibra siden alle sier de ruster så mye og slikt, sikkert sant det.

men hvem kan ikkje like designet av en pent stylet calibra? e36 kan gå å legge seg designmessig, en pen calibra knuser lett en pen e36 etter min mening...

en som sier 4x4 gir mye friksjon og greier, 0-100 på 6,8 sek med 204 gamp er ikkje gale, med 325 må du ha chip effektanlegg, luftfilter grenrør og kam hvis du skal ha nubbesjans.......

min e30 325 har ikkje så sykt mye rust, men er ikkje imponert over kvaliteten på bilen, mye tull med bmw og, nye bmw og, har ikkje så mye i mot bmw, men virker som mange her tror det ikkje er problemer med bmw, min e30 325 er det hvertfall alltid noe tull med, og nei jeg kjører ikkje hardt på kald motor og slikt....en venninne hadde en 520 97 mod, tull der og, f.eks en chip til steptronic som tøk, 11 000 der gitt, koster å være.......ehh kvinne....

så må du huske at skropel calibra må ha turbo for og klare 6,8sek til 100km/h da.. ikke imponerende det..

alle biler er det "problemer" med..men skropel har 1.plass når det gjelder rustmagneter..benytta sjansen til og se på hjulbuene bak på en 2001mod Astra coupe isted og tror du faen ikke det var små rustflekker og finne der..Allerede! Opel bør Skjemmes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at calibra er en vellykket bil designmessig. Men der stopper vel det positive. Tenk å sette dette karosseriet på en standard, billig opel vectra med meget lite sportslige kjøreegenskaper..! Interiør, understell og alt er jo vectra (ikke på turbo-utgaven da, men læll..) Tenk om BMW hadde laget M1 på et umodifisert e21-karosseri...? For å sette det litt på spissen.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs jo hvordan man tar vare på bilene sine da..men Opel hjelper det ikke og tectylere 2 gang i året en gang..de ruster som faen lell...

har hatt 2 E36 og kun på min 320 91mod hadde jeg bittelitt overflaterust på nedre del av bagasjelokket..resten rustfri.. den jeg har nå er også rustfri..så så lenge man tar vare på bilene og vasker de jevnlig for og få av salt og dritt så holder de seg.. Opel derimot :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig at det er få her inne som vet noe særlig om Calibra. Jeg eide en 91 modell Calibra 16v i litt over et år og rakk å få litt erfaringer med bilen:

-Rust er et problem ja. Først og fremst i bakre hjulbuer og kanaler. Men det bedret seg kraftig på de siste modellene.

-Et annet problem er elektronikken. Feilkoder dukket opp rett som det var, uten at det var et kjempeproblem. Var mer irritasjonsmoment

-Dessuten var den forhjulsdrevet.

Men så til de positive sidene:

-Designet var nærmest en sensasjon da den kom, og selv i dag ser den moderne ut.

-Bilen kjører faktisk veldig bra. Den understyrer lite ved aktiv kjøring. Faktisk en av de mest nøytrale forhjulstrekkerne jeg har kjørt.

-Bilen har lav vekt. Min 16v veide 1180kg, og med 150hk gjorde det bilen ganske sprek. (Den gikk f.eks. bedre enn en E34 525i 24v i lovlige hastigheter).

-Det mekaniske er så og si skuddsikkert. Motor, girkasse, hjuloppheng osv, tålte mye juling.

-Bilen var enkel og skru på og delene var billige.

Vectra er i utgangspunktet ikke noen dum bil, for de har bedre kjøreegenskaper enn utseendet tilsier. At det er mest hattemenn som kjører rundt i de er ikke bilen sin feil.

Alt i alt er Calibra en helt kurant bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Det mekaniske er så og si skuddsikkert. Motor, girkasse, hjuloppheng osv, tålte mye juling.

Gjelder dette 4x4 også?

Har hørt mange skrekkhistorier om de gitt... og dessuten at de egentlig er FWD med litt hjelpedrift på bakhjulene... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelerkassen på 4x4 er svak ja. Glemte den. Denne bør forsterkes før en i det hele tatt tenker på å trimme. Den ryker før eller siden på original effekt også. Hele 4x4 systemet er nok mindre bra. Bakhjulene slår ikke inn før forhjulene spinner kraftig.

16v har hatt sine registerhavarier, og noen av toppene har sprukket også. Men det er ikke noe større problem enn toppene til BMW. Alt i alt er disse motorene solide. De tåler masse juling. Turbomotoren er faktisk mer trimmevennlig enn Cosworthmaskinene. Det finne bare flere deler til Cosworth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...