Gå til innhold

Skal til Tyskland

///M
 Share

Anbefalte innlegg

Skal til Tyskland 20Juni, gleder meg no jævlig, list opp alt jeg burde få med meg, fortell meg litt mer om Nurburging, hvor i tyskland ligger denne banen. Hvor finner jeg bmw museum og bilmesser, og hva med bmw fabrikken, mulig å få til en guide der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du på en slags turne rundt omkring i hele Tyskland ? Nürburgring ligger f.eks i delstaten Rheinland-Pfalz, mens BMW museumet og andre BMW godsaker ligger i München i delstaten Bayern. Det er ca. 500 Km mellom disse to stedene. Bilmessen IAA i Frankfurt am Main er interessant, men personlig ville jeg heller ha prøvd å få med meg den internasjonale bilmessen i Geneve i Sveits. Jeg liker meg godt i det sydlige Tyskland og delstatene Baden-Württemberg og Bayern har mye å by på for en som er glad i å kjøre bil. Schwarzwaldhochstrasse som går fra byen Baden-Baden til Freudenstadt (ca. 60 Km) er en opplevelse i små pitoriske landsbyer og gammelt kulturlandskap. Turen "Die Romantische Strasse" som går fra Würzburg til Füssen er en 350 Km lang "utdannelsesreise" i det klassiske Tyskland med slottet Neuschwanstein i Bayern som det naturlige høydepunktet. Ellers har de fleste store byer i Tyskland mye å by på og spesielt Berlin er en metropol man bør få med seg. :D

Schloss Neuschwanstein

16neuschwanstein_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...