Gå til innhold

E36 eller E30?

Thomas_
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg driver litt å titter på biler, å valget står mellom enten en E30 (325) eller en E36 (32x)..

Jeg lurer egentlig på hva dere syns. Skal jeg bruke mye penger på førstebilen, eller ikke? Er liksom litt redd for å bulke med en fin E36..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At E36 er bedre biler vet jeg. Men spm er om dere ville ha brukt masse penger på førstebilen, eller om jeg heller skal kjøpe meg en litt billig til jeg blir litt tørr bak øra..?

Tenker på det at jeg kommer jo til å slædde å herje på vinteren, da er det kjipt å bulke med en E36..

Bra respons her foresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At E36 er bedre biler vet jeg. Men spm er om dere ville ha brukt masse penger på førstebilen, eller om jeg heller skal kjøpe meg en litt billig til jeg blir litt tørr bak øra..?

Tenker på det at jeg kommer jo til å slædde å herje på vinteren, da er det kjipt å bulke med en E36..

Bra respons her foresten.

Spørsmålet er vel egentlig hvor mange penger du kan eller har lyst til å bruke på din første bil. På en måte svarer du vel også selv på spørsmålet iom. at du skriver at det evt. vil være kjipt å bulke en E36...altså...implisit ikke like kjipt å bulke en E30. :D Man kan jo også snu på poenget ved å si at det nok er mindre kjipt å være deg hvis du bulker alvorlig med en E36. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel igen tvil om at e36 er bedre bil enn e30 :D

er vel ingen tvil om du ikke har testet bmw e30 vs e36. bmw e 36 sliter med mye plast og mye dårlige foringer. d er jo en utrolig kjørecomfort men den er ikke på langt nær så slitesterk som e30´n er..

jeg har hadt flere av vær. faktisk 4 e36 og mange e30. og jeg kan si att jeg uten tvil hadde valkt e30 foran e36. men skal du ha en bil for og kjøre lange turer med er kanksjhe e36 tingen da den er litt bedre issolerrt og slikt men d er jo en skrangle bil uten like når dem er godt noen km....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey..

Btw, leverer ESS kompressorkit til 320? E36 sådan...

Jepp...de har et eller annet til E46 320i med 150 HK (M52B20), men det er jo den samme motoren som er montert i E36 320i...242 HK og 280 Nm burde jo være ok. :D

http://www.esstuning.com/

Pirke litt jeg. Det er den samme motoren i E36 320i f.o.m 1995. De før hetet enten M50B20 eller M50B20TÜ. Kan hende det er forskjell på kit'ene til disse to motorene, men regner med ESS har noe på lur til en eventuelt M50B20 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...