Stian Børresen Skrevet Mai 31, 2005 Share Skrevet Mai 31, 2005 hmm..på tide å bytte ut bensin motorene nå ser jeg..tror nok om jeg hadde hatt endel penger så hadde nok den bilen der vært første prioritet. Selv om jeg har lyst på en M5 så hadde nok den der kommet framfor.. har sitti på med noen gromme diesel biler og draget i en sprek diesel er ganske snadder:D Får se om det kommer noen bilprogram som tester den der litt;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Mai 31, 2005 Share Skrevet Mai 31, 2005 hadde jo vært fett, men lyden er vell ikke den samme :Sen kan jo kjøre bilen beinhardt, men alikevell så bruker den ikke så mye bens det er en fordel da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 31, 2005 Share Skrevet Mai 31, 2005 hadde jo vært fett, men lyden er vell ikke den samme :Sen kan jo kjøre bilen beinhardt, men alikevell så bruker den ikke så mye bens det er en fordel da Jeg kan love deg at lyden i denne rekkesekseren ikke er mye mindre interessant enn en bensinrekkesekser, men en M-maskin er den jo selvfølgelig ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaggEn Skrevet Juni 2, 2005 Share Skrevet Juni 2, 2005 Fy feite for en bil d kommer til å bli me så mye power... Men skal jeg klage på noe så måtte d vært de audi 1,8t look-a-like enderørene.. Liker ikkje de på en bmw.. Men hadde sikkert overlevd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Juni 3, 2005 Share Skrevet Juni 3, 2005 BMW DIESEL ER OG BLIR KONGE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Juni 3, 2005 Share Skrevet Juni 3, 2005 Phø! M3 kommer til å parkere denne sure oljebrenneren anyway. Nye M3 kommer til å bli heftigere enn heftig! Sportsbil med diesel? Nei takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gsrl Skrevet Juni 3, 2005 Share Skrevet Juni 3, 2005 Phø! M3 kommer til å parkere denne sure oljebrenneren anyway. Nye M3 kommer til å bli heftigere enn heftig! Sportsbil med diesel? Nei takk. Kunne ikke blitt mere enig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 3, 2005 Share Skrevet Juni 3, 2005 Phø! M3 kommer til å parkere denne sure oljebrenneren anyway. Nye M3 kommer til å bli heftigere enn heftig! Sportsbil med diesel? Nei takk. Kunne ikke blitt mere enig Når ble det relevant å sammenligne E90 335d og E90 M3 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Juni 3, 2005 Share Skrevet Juni 3, 2005 Phø! M3 kommer til å parkere denne sure oljebrenneren anyway. Nye M3 kommer til å bli heftigere enn heftig! Sportsbil med diesel? Nei takk. ...eit eller anna som seier meg at de ikkje har prøvd ein bil med kraftig diesel motor...det er då berre heilt vilt!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Juni 5, 2005 Share Skrevet Juni 5, 2005 Virker litt sjukt med en 3,5 liters motor i en 3-serie da, særlig med diesel som har et slikt sjukt dreiemoment Det er jo faktisk "bare" 3liter detta å. Samme basismotoren som 530d. Men du verden dette må bare bli helt vilt. Noen som nevner råere bensinbiler. Det er to ting bensinbilen pr.idag er bedre på. 0-100, men jeg står ihvertalll ikke side ved side med andre i lyskryss for å teste aks hver dag. 40 og oppover derimot.....! Og der vil selv den nye M3 måtte hente ut alt, om den i det hele tatt klarer det? Den neste er gassrespons, og den må jeg innrømme at jeg savner i dieselkassen min. Dog dette skal vist også være vesentlig forbedret i den nye motoren. Nå sitter ikke jeg inne med akkurat noen ny hitech dieselBMW, men listen under gjenspeiler kanskje de fordeler en moderne diesel har: Alle aks.tall utover 0-100 Levetid Bruktbilpris samt lettere å selge Pris på "fyringsoljen" Forbruk Forsikring Slipper å gire ned/lukte utslitt ved ferielastet bil opp Krifast eller Gråura Nå høres jeg kanskje ut som en dieselfanatiker. Det er jeg ikke, ikke noe kan vel overgå drømmen om noen M-runder på Nurnberging. Men jeg har begynt å tenke at det kanskje faktisk bare er den gode følelsen med bedre gassrespons som gir bensinbilen det lille ekstra. Tallene skulle jo peke i favør diesel egentlig. Kanskje vil vi få se en M6d om noen år? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 6, 2005 Share Skrevet Juni 6, 2005 Virker litt sjukt med en 3,5 liters motor i en 3-serie da, særlig med diesel som har et slikt sjukt dreiemoment Det er jo faktisk "bare" 3liter detta å. Samme basismotoren som 530d. Men du verden dette må bare bli helt vilt. Noen som nevner råere bensinbiler. Det er to ting bensinbilen pr.idag er bedre på. 0-100, men jeg står ihvertalll ikke side ved side med andre i lyskryss for å teste aks hver dag. 40 og oppover derimot.....! Og der vil selv den nye M3 måtte hente ut alt, om den i det hele tatt klarer det? Den neste er gassrespons, og den må jeg innrømme at jeg savner i dieselkassen min. Dog dette skal vist også være vesentlig forbedret i den nye motoren. Nå sitter ikke jeg inne med akkurat noen ny hitech dieselBMW, men listen under gjenspeiler kanskje de fordeler en moderne diesel har: Alle aks.tall utover 0-100 Levetid Bruktbilpris samt lettere å selge Pris på "fyringsoljen" Forbruk Forsikring Slipper å gire ned/lukte utslitt ved ferielastet bil opp Krifast eller Gråura Nå høres jeg kanskje ut som en dieselfanatiker. Det er jeg ikke, ikke noe kan vel overgå drømmen om noen M-runder på Nurnberging. Men jeg har begynt å tenke at det kanskje faktisk bare er den gode følelsen med bedre gassrespons som gir bensinbilen det lille ekstra. Tallene skulle jo peke i favør diesel egentlig. Kanskje vil vi få se en M6d om noen år? Ta og sammenlign ytelsesdata for E60 523i og E60 525d...begge med 177 HK. Hvorfor skal man egentlig kjøpe en 523i fremfor en 525d ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Juni 6, 2005 Share Skrevet Juni 6, 2005 Phø! M3 kommer til å parkere denne sure oljebrenneren anyway. Nye M3 kommer til å bli heftigere enn heftig! Sportsbil med diesel? Nei takk. ...eit eller anna som seier meg at de ikkje har prøvd ein bil med kraftig diesel motor...det er då berre heilt vilt!! Jo da det har jeg. men jeg har enda tilgode å bli imponert. Skikkelig drag, ok. Forholdsvis lavt forbruk, ok. Men der stopper det positive for min del. En oljebrenner på 3liter og 250+ hk bruker slett ikke så veldig lite drivstoff. Den lukter dessuten fortsatt diesel, og ryker svart ved pådrag. Den har totalt mangel på gassrespons. Det blir nevnt at diesel er mer kurant som bruktbil. Ja, pr i dag er dieselbiler kurante, men om 5 år så er det mulig det ikke er sånn lengre. Jeg har kjørt flere nymotens dieselbiler med 150-200+ hk, og fortsatt er det godt å gå tilbake til min kjære gamle S motoriserte bil. Trår man ned pedalen til høyre i den så reagerer motoren tvert, i motsettning til oljebrennerne som reagerer etter en 3-4 sekunder. Men bare for å nevne det, hadde jeg kjørt mer enn 30.000km hvert år så hadde jeg sikkert kjørt en dieselbil jeg også, pga at jeg er økonomisk anlagt. Men å påstå at den er så mye bedre enn en tilsvarende bil med bensin..Nei, det hadde jeg ikke kommet til å gjort. Så konklusjonen er: I en bruksbil er diesel ok, skal man ha det morro så er bensin fortsatt tingen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveinar Skrevet Juni 12, 2005 Share Skrevet Juni 12, 2005 270 gamp er sikkert artig det, uansett om man har bensin eller diesel, personlig liker jeg bensin best (har ikkje kjørt så spreke biler som dette da) men bensin er artigst, best lyd, og slikt, noen snakket om å kjøre fra cossier med oljebrenneren, prøv å finn en cossie med 204 gamp, alle cossier har 270 gamp og oppover...og nei en 335d har ikkje sjans, det vet jeg......men hvis du trimmer de ned til 200 gamp igjen så kanskje........ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå