Gå til innhold

Black wax for plastlister etc

tomasb
 Share

Anbefalte innlegg

Prøvde biltemas black wax, for plastlister og lignende, for å friske opp svartfargene.

det var någe SJID.

Det var lite effekt i det, og det som var av effekt ble ujevnt.

Eneste plassene det hjelpte, var å dekke over der eg hadde fått vanlig bilvoks på listene på fangerene.

Mitt råd: STYR KLAR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med slike plastfornyere er at det blir svart og fint i to uker, så blir plasten plutselig gråere enn den har vært noen gang før.

02-Henning bruker parafin fra apoteket til samme formål. Fungerer visstnok veldig bra, men bør testes på et lite synlig område før man smører på over det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med slike plastfornyere er at det blir svart og fint i to uker, så blir plasten plutselig gråere enn den har vært noen gang før.

02-Henning bruker parafin fra apoteket til samme formål. Fungerer visstnok veldig bra, men bør testes på et lite synlig område før man smører på over det hele.

Jeg har god erfaring med flytende silikon, men for all del ikke få det på lakken. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat samme erfaring. Til og med Auto Glym sitt grønne snørr har veldig kortvarig virkning.

Kanskje det er parafin som er løsningen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tennveske (sånn du bruker på grillkull) funker også.. :) Kan faktisk brukes på lakk også..blankt og fint resultat (har ikke turt å prøve selv enda, men husvertens sorte Passelat ble meget bra) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

listene må vaskes godt med avfetting først for at middelet skal trekke skikkelig inn spray på rikelig med vinylglans og gni inn med en svamp, det som kommer på lakken fjerner du lett med en tørr klut.

det er jo avfetting som bl.a gjør listene matte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker alltid "Armour All" et eller annet på plast detaljer på interiør og eksteriør... Blir alltid et godt resultat av det. tror de selger det på de fleste bensinstasjoner rundt omkring.

den fungerer bra, men ikke bruk den som heter blank finish innvendig.

det blir alltfor blankt, og du kan risikere å bli blendet av ditt eget dashbord. bruk heller den som heter matt finish innvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tennveske ville jeg ikke brukt,men vet at mange dusjer hele bilen med lampeolje før den skal gjennom en bilvask virker som avfetting pluss at lakken blir veldig blank.

Tipset om tennveske kom faktisk fra en lakkerer, som garanterte at om lakken tok skade av behandlingen skulle han hellakkere bilen gratis.. 8)

hm, tennveske på hele bilen? stakkars han som tenner en røyk og hiver den ut av vinduet ....ikke jeg turt affal...

Spyler selvsagt av bilen etter at den er gnudd inn.. :roll: Titter litt på bilen hans hver dag, bare for å se om lakken har tatt noen skade av det, men det ser helt fint ut..han har visst gjort det flere ganger også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis plast-listene er falmet så er eneste mulighet for et bra og varig resultat å farge de opp på nytt. Plast/gummifornyere funker bare noen uker etter min erfaring...

For bra og varig resultat ved oppfarging av listene må du ha en skikkelig "heftgrunning" i bunn og deretter en slitesterk plastlakk som er UV-stabil (tåler sollys) på toppen.

Sjekk tråden under for informasjon om ColorBond produktene for farging av plast.

Disse produktene er spesiallaget for bilprodusentene for farging av plast/gummi/metall og skinn/vinyl/PVC.

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=5929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...