Bimmerlars Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 Sleng ut bilde av innsuget når det er ferdig da! TIG sveiser du det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen|3k Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 Seff skal buret været hvitt på denne. Se på fargekombinasjonene på denna, ikke tvil... http://www.zatzy.com/showthread.php?t=200076 Rått prosjekt du har som sagt, gøy å se at du jobber på Gleder meg til å se bilen in real life. Smart at "den stanga" kan taes av og på da Keep up the good work Mvh. Espen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 15, 2005 Share Skrevet Oktober 15, 2005 Jeg liker dette prosjeketet ditt mer og mer for hver dag Jarle Hva med å lage sidepipes under bilen fra WG'n? Evt, parallellkjøre eksos og WG i en stor sidepipe. Men jeg er litt i tvil om reglene for sidepipes, men at det ser tøft ut er det ingen tvil om! Hva slags understell bruker du? Skal du stive det opp med noe? Stå på! Gromme E30 blir det aldri nok av i Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Oktober 17, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Hva slags understell bruker du? Skal du stive det opp med noe? Har FK Automotive fjærer og dempere, 60/40, det skal byttes til justerbart, for jeg får ikke rette høyda! Alle foringer er byttet til Polyurethan unntatt opphenget til bakaksel, den fikk jeg dreia i nylon! Drivverk: M3 bakaksel og 528 kasse, mellomaksel sliter jeg litt med, men skal få sveisa om og avbalansert en 318 aksel da 325 blei for kort! Og ja, bilen er stiva under med 25x25mm firkantrør mellom vangene bak, mellom dempertårn bak og etter at jeg fjerna nesten hele baksetet pga rust så måtte jeg stive av litt der og siden jeg skar vekk de profilene som går der! Sleng ut bilde av innsuget når det er ferdig da! TIG sveiser du det? Innsuget blir TIG-sveisa ja, tror der blir bra, kameraet er gått til helvete, derfor har det blitt lite bilder nå, MEN det kommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Oktober 17, 2005 Share Skrevet Oktober 17, 2005 Sleng ut bilde av innsuget når det er ferdig da! TIG sveiser du det? Innsuget blir TIG-sveisa ja, tror der blir bra, kameraet er gått til helvete, derfor har det blitt lite bilder nå, MEN det kommer Gleder meg til å se! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Oktober 23, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2005 fremdeles ikke kamera som funker, men kan forklare ltt hva jeg har gjort! Innsuget er så godt som ferdig , mangler bare flensen mot gasspjeldet. Panserlåser er montert Grenrøret begynner også å ta form , men det er vanskelig da det er veldig dårlig plass mellom motor og rammevange/dempertårn! M10 motoren ligger mye mer enn m20 vurderer sterkt å ha såkalt screampipe, altså at eksosen som slippes gjennom wastegate skal gå rett ut, altså ikke rett tilbake i eksosanlegg, noen som har noe kjennskap til dette med tanke på lovlighet osv?? Tenkte å legge et eget rør til dette som bare følger resten av eksosanlegget... siden jeg skal kjøre så høyt trykk (1,7-1, så vil jo dette kun skrike på litt høyt turtall da jeg ikke regner med å ha fullt trykk før ca 3000o/min +-litt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Oktober 24, 2005 Share Skrevet Oktober 24, 2005 fremdeles ikke kamera som funker, men kan forklare ltt hva jeg har gjort! Innsuget er så godt som ferdig , mangler bare flensen mot gasspjeldet. Panserlåser er montert Grenrøret begynner også å ta form , men det er vanskelig da det er veldig dårlig plass mellom motor og rammevange/dempertårn! M10 motoren ligger mye mer enn m20 vurderer sterkt å ha såkalt screampipe, altså at eksosen som slippes gjennom wastegate skal gå rett ut, altså ikke rett tilbake i eksosanlegg, noen som har noe kjennskap til dette med tanke på lovlighet osv?? Tenkte å legge et eget rør til dette som bare følger resten av eksosanlegget... siden jeg skal kjøre så høyt trykk (1,7-1, så vil jo dette kun skrike på litt høyt turtall da jeg ikke regner med å ha fullt trykk før ca 3000o/min +-litt... Fiks noen bilder av hvordan du ordna panserlåsene da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Oktober 25, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2005 Bilder skal bli så fort jeg får tak i et nytt kamera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 Bilder skal bli så fort jeg får tak i et nytt kamera Finfint Har du låser kun i front, eller både forran og bak? Har du ikke fått melding av meg? på sms altså Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Oktober 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2005 nei, har ikke fått mld av deg Har kun låser i front, bruker de originale festene bak! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet November 3, 2005 Forfatter Share Skrevet November 3, 2005 da er frontfanger festet, med panserlåser og idag fikk jeg en etterlenget telefon, Helge Vik ringte og sa at stempla var kommet så da dro jeg fra jobb og henta di, hehe.. morro Bilder kommer når MacSi har sendt meg de Stemplene er forøvrig smidde Mahle lavkomp stempler kjøpt fra PPF. De gir 6,7:1 i komp med original topp og blokk! toppen skal planes etter at vannkanalene er sveist og blokka må borres pga nye stemplene er 90,5mm og borringa på original m10 er 89mm, ,må også frese spor til pianotråd og planes for å få rett komp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet November 3, 2005 Share Skrevet November 3, 2005 høh!.. Hinter du til at jeg er treg? Bare ut av ren nyskjerrighet.. hvor mye høyere volum får du med den boringen?.. og nå vil du vell ha bilder av stempela også? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet November 3, 2005 Share Skrevet November 3, 2005 Hvordan stiller biltilsynet seg til panserlåser?Må ha det jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet November 3, 2005 Forfatter Share Skrevet November 3, 2005 høh!.. Hinter du til at jeg er treg? Bare ut av ren nyskjerrighet.. hvor mye høyere volum får du med den boringen?.. og nå vil du vell ha bilder av stempela også? hehe Usikker på volum, må regne det ut når vi får borra opp! Ja, hinter til det ja! hehe.. ei stund siden vi tok bilder av turbo, wg og innsug nå! Og ja, vil ha bilder av de nye stemplene ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet November 3, 2005 Forfatter Share Skrevet November 3, 2005 Hvordan stiller biltilsynet seg til panserlåser?Må ha det jeg også. Biltilsynet stiller seg negativt til det meste tror jeg, er usikker på hva de syns om buret også og motor og i tillegg hjula mine Skal ha skilter, men skal ikke bruke bilen til vanlig, blir vel bare at og fram til treff, hvis jeg klarer å holde meg da Så da gir jeg egentlig f.. i de, de finner ALLTID noe å plukke på og hvis man må inn på teknisk kontroll så er man ferdig, må til Tyskland for å få det skikkelig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå