ØyvindB Skrevet Juni 4, 2005 Share Skrevet Juni 4, 2005 Jeg tok en kjapp motorvask på stasjonsvogna idag. Desverre tok jeg ingen FØR bilder.. men jeg tok ettpar etterbilder.. Jeg synes resultatet ble meget bra for 10 min jobb.. og en motor som er kjørt 160 000 i en 11 år gammel bil! Fremgangsmåten min er: spray noe motorvaskgodstoff på hele motoren (du kan gjerne fukte den litt med vannslangen først). Jeg hadde ikke mer slikt stoff i hylla, så jeg brukte vanlig avfetting idag, det virker det også. bruk en våt svamp til å ta de store flatene, slikt som toppdeksel og støtdempertårn. Bruk gjerne en liten kost på vanskelige steder (det gadd ikke jeg idag) spyl av med vannslange.. Gjør rykk fram til start og gjør det en eller 2 ganger til. Så kommer det hemmelige trikset: Spray på "Autoglym Vinyl and rubbercare" i ett tynt lag over hele motorrommet mens alt enda er vått.. Lukk panseret, drikk øl noen timer (ikke start bilen på en god stund.. det må tørke jevnt..) Nyt resultatet neste morgen Jeg tok forresten over interriøret med autoglym leather care.. det er ett produkt jeg er mindre imponert over.. noen som kjenner til noe annet som er skikkelig good? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juni 4, 2005 Share Skrevet Juni 4, 2005 10 minutters jobb sier du? Imponerende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 4, 2005 Share Skrevet Juni 4, 2005 Schteike det ble bra! Nå har jeg på langt nær like mye plast som deg, men kanskje jeg burde gi det et forsøk jeg også. Må gi den en grundig omgang en dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Juni 4, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2005 a word of warning.. Denne framgangsmåten er litt avhenighetsdannende.. Det blir litt "seig" overflate som samler litt støv over tid.. men dette er lett å vaske av igjen neste gang du vasker motoren.. Jeg har brukt denne løsningen på isbilen i over ett år, og ulempene er helt klart veldig mye mindre enn fordelene! Fordelen er selvfølgelig også at støvet henger i "voksen" slik at litt avfetting løser det veldig lett etterpå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Juni 4, 2005 Share Skrevet Juni 4, 2005 Det ble PENT! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet Juni 4, 2005 Share Skrevet Juni 4, 2005 Nice Øyvind Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 4, 2005 Share Skrevet Juni 4, 2005 Snadder...og M50B25 motoren ser i det minste ut som en skikkelig motor...ikke så fin som en Alfa V6´er, men mye finere enn BMW´s V8 "klump". Alfa´s masterpiece BMW´s "klump". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krt_ Skrevet Juni 4, 2005 Share Skrevet Juni 4, 2005 Brukte du noe til å dekke til sikringsboksen og de andre tingene som ikke bør få en sprut vann? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Juni 4, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2005 JEg dekket ikke over noen ting, men så var jo ikke akkurat sikringsboksen veldig skitten, så det er jo bare å la være å dynke voldsomt med vann på den. E9: Alfamotoren blir jo ikke levertmed den røde skriften, og det er ikke lett å skrive den selv på aluminiumet,.. been there done that. Forresten var jeg ute å sjekket nettop, bilen startet ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet Juni 4, 2005 Share Skrevet Juni 4, 2005 Nice! Det ble blankt med rubber care. Har en slik flaske jeg også og skal jammen meg gni inn motoren med det også. Men tåler rubbercaren varmen fra motoren da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Juni 5, 2005 Share Skrevet Juni 5, 2005 nice work hva gjør man med dynamoen osv ? batteri ? tar det ut ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Juni 5, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2005 BNW_Jp: du skal ikke gni i det hele tatt.. spray på mens motoren er våt fra spylingen (altså rett etterpå). og la det tørke.. det blir fint spred utover av seg selv. Det er vel silikon i rubbercaren, og de lager slanger av silikon.. good shit.. jonr: du må bare bruke vett mens du spyler, batteriet er forøvrig en ting du ikke trenger å bekymre den for, det er er bare å spyle! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet Juni 5, 2005 Share Skrevet Juni 5, 2005 Øyvind Berg: min rubbercare fra AutoGlym er slik man må gni inn med, altså ikke noe spray flaske. Jeg kan vel sikkert gjøre det vått og så gni på min rubbercare eller hva? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Juni 5, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2005 Du har jo 100 ganger mer jobb om du skal gni allt inn.. Og jeg tviler på at det blir penere.. for du kommer ikke til.. plastbehandlingen tok ca 20 sekunder på min bil.. pst pst pst pst pst pst .. lukk panser.. ferdig.. Anbefaler forresten at resten av bilen vaskes etter behandling, for du har sikkert fått avfetting på lakken, og vinylshine på frontruta.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet Juni 5, 2005 Share Skrevet Juni 5, 2005 Det kan vel ikke ha noe å si om man gnir inn rubbercare i plastikken? Altså , det blir jo uansett ikke så varmt i motoren , ellers hadde jo plasten smeltet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå