Gå til innhold

Porsche 996 vs. R1 vs. jetfly

Share

Anbefalte innlegg

Utrolig så hurtig Porschen er når den kommer opp i hastighet... :shock: ...motorsykkelen har jo ingen muligheter. :D

Syns det virker rart jeg. Det kan desverre umulig stemme. Motorsykkelen har mye lavere luftmotstand, vekt/effektforhold og rullemotstand. Toppfarten på en R1 er også høyere tror jeg.

Bil generelt blir så utrolig tamt i forhold til motorsykkel. Er jo helt idiotisk å kjøpe en sporstbil når du kan få en motorsykkel som er 100 ganger råere til 1/10 del av prisen. Så lenge man ikke driter penger og har råd til begge deler da. Sporstbiler er for de som ikke har tatt motorsykkellappen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

996 har nok høyere toppfart enn R1. Det har sikkert en ubegrenset E36 M3 også. Kommer litt an på modell av R1en, men såvidt jeg kan se har de fleste toppfart på 269km/t. Og når man kommer opp i fart er det ikke akkurat mye moment på de motorene der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig så hurtig Porschen er når den kommer opp i hastighet... :shock: ...motorsykkelen har jo ingen muligheter. :D

Syns det virker rart jeg. Det kan desverre umulig stemme. Motorsykkelen har mye lavere luftmotstand, vekt/effektforhold og rullemotstand. Toppfarten på en R1 er også høyere tror jeg.

Bil generelt blir så utrolig tamt i forhold til motorsykkel. Er jo helt idiotisk å kjøpe en sporstbil når du kan få en motorsykkel som er 100 ganger råere til 1/10 del av prisen. Så lenge man ikke driter penger og har råd til begge deler da. Sporstbiler er for de som ikke har tatt motorsykkellappen :P

Vet ikke hva R1 har i toppfart, men vil tippe rundt 270km/t. Når Porschen paserte sykkelen så var sykkelen sikkert oppi toppfarten sin, mens Porschen enda hadde mer og hente (305 km/t 996 turbo).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva R1 har i toppfart, men vil tippe rundt 270km/t. Når Porschen paserte sykkelen så var sykkelen sikkert oppi toppfarten sin, mens Porschen enda hadde mer og hente (305 km/t 996 turbo).

Jepp...det er også litt vanskelig å se hvilken Porsche 996 det er snakk om...hvis det er en 996 GT2 er topphastigheten faktisk hele 317 Km/t. :love:

911gt204_03_800.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så ut som firehjulstrekk hvis jeg ikkje husker helt feil, altså 996 turbo med 420 eller 450 hk, du får den med begge deler fra fabrikk.....

gt2 har bakhjulstrekk, og 911 uten turbo ser jo litt annerledes ut, ikkje vinge og slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp...det er også litt vanskelig å se hvilken Porsche 996 det er snakk om...hvis det er en 996 GT2 er topphastigheten faktisk hele 317 Km/t. :love:

I filmklippets 2-3 siste sekunder ser man ihvertfall at det ikke dreier seg om GT2, da den aktuelle bilen ikke har slik hekkvinge. Det er vel 3 steder i filmen man ser bilen noenlunde kurant fra utsiden, det er når han tar piruetter, rett før jagerflyet lander og altså rett før klippet er ferdig, og det ser for meg ut som om det er en 996 turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I filmklippets 2-3 siste sekunder ser man ihvertfall at det ikke dreier seg om GT2, da den aktuelle bilen ikke har slik hekkvinge. Det er vel 3 steder i filmen man ser bilen noenlunde kurant fra utsiden, det er når han tar piruetter, rett før jagerflyet lander og altså rett før klippet er ferdig, og det ser for meg ut som om det er en 996 turbo.

Det ER en 996 turbo ;) Ser ikke bare ut som en ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorsyklisten klaget på ett eller annet. Så jeg tror ikke dette stemte helt. Sikkert problemer.

Eller kanskje han var helt sikker på at han kom til å slå Porsche`n, men tok feil? Kan du russisk? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...