Runar-CSi Skrevet Mars 10, 2007 Forfatter Skrevet Mars 10, 2007 Da er forstillinga av og masse nye deler til den bestilt. Nye dørsider er også skjært ut og vil bli sendt til Nautiluz for litt ombygging. Ser også ut til at det blir bygd ny motor i en fei nå da biltilsynet ikke har særlig lyst til å godkjenne den med s38..
///MoePower Skrevet Mars 10, 2007 Skrevet Mars 10, 2007 Biltilsyn er og blir biltilsyn.. Rett bygde motorer sier de nei til, biler som er så rustne at de holder på å knekke på midten sier de ja til.. Det er en dårlig utvikling!
Runar-CSi Skrevet Mars 11, 2007 Forfatter Skrevet Mars 11, 2007 jeje.... får vel ikke miste motet av den grunn ... bare til å bygge en ny motor som er minst like artig... om ikke artigere...
Lien Skrevet Mars 11, 2007 Skrevet Mars 11, 2007 jeje.... får vel ikke miste motet av den grunn ... bare til å bygge en ny motor som er minst like artig... om ikke artigere... Sier du A, må du si B! Hva skal inn?
Runar-CSi Skrevet Mars 11, 2007 Forfatter Skrevet Mars 11, 2007 jeje.... får vel ikke miste motet av den grunn ... bare til å bygge en ny motor som er minst like artig... om ikke artigere... Sier du A, må du si B! Hva skal inn? Det var det da.... Dere får vente å se.... Det bygges en ny motor til meg på Autotrim nå så jeg håper den er ferdig om ikke så lenge og da kan det vel komme litt mer info....
Runar-CSi Skrevet Mars 20, 2007 Forfatter Skrevet Mars 20, 2007 Da er iallefall frostillinga ferdig sandblåst og lakkert, venter bare på å få tilbake fjørene nå så får jeg montert det igjen. alle foringer og styrekuler/bærekuler blir også bytta nå. Er også litt framgang med motoren, forhåpentlig på plass innen en måned. Det er i UTGANGSPUNKTET en M30b35 men det er ikke mye som er urørt der lenger...
Runar-CSi Skrevet Mars 23, 2007 Forfatter Skrevet Mars 23, 2007 Så med andre ord så er det et turbobygg involvert? Har henta ny bakstilling nå, fra Alpina B7S turbo som er ytterligere forsterka... justerbart stab-stag var det også på den...
GSS Skrevet Mars 23, 2007 Skrevet Mars 23, 2007 Så med andre ord så er det et turbobygg involvert? Har henta ny bakstilling nå, fra Alpina B7S turbo som er ytterligere forsterka... justerbart stab-stag var det også på den... Har du noe bilder av hva du har forsterket? I utgangspunktet er jo den bakstillinga akkurat like lite forsterket som på en annen e12/e24.
Runar-CSi Skrevet Mars 23, 2007 Forfatter Skrevet Mars 23, 2007 Bilder av den skal jeg få fiksa. Den var iallefall ombygd for ganske mange tusenlapper for noen år tilbake. Det jeg har lagt merke til hittil er iallefall at opphenget til diffen har en ekstra forsterkning men jeg oppdager nok flere forskjeller når de ligger attme hverandre. Stab staget var iallefall helt anneledes enn det jeg har nå. og justerbart. Det er også retta opp hjulvinkler for mer veigrep på den bakstillinga.
Ola. Skrevet Mars 23, 2007 Skrevet Mars 23, 2007 Bilder av den skal jeg få fiksa. Den var iallefall ombygd for ganske mange tusenlapper for noen år tilbake. Det jeg har lagt merke til hittil er iallefall at opphenget til diffen har en ekstra forsterkning men jeg oppdager nok flere forskjeller når de ligger attme hverandre.Stab staget var iallefall helt anneledes enn det jeg har nå. og justerbart. Det er også retta opp hjulvinkler for mer veigrep på den bakstillinga. Bakstillinga til åfløy du har kjøpt? Den er vel oppretta på camber vinkler om ikke annet.. Om det er den, selger han bilen i deler, eller driver han å bygger stiv aksel?
Runar-CSi Skrevet Mars 23, 2007 Forfatter Skrevet Mars 23, 2007 Det stemmer at det er den jeg har fått tak i ja, han selger ikke bilen i deler... bare bygger om litt... Den er vel snart kjørbar igjen også nå...
Runar-CSi Skrevet Mars 31, 2007 Forfatter Skrevet Mars 31, 2007 Fikk en god del deler idag: M30 blokk borret til 3.6l og frest ut spor til pianotråd: Ny Alpina oljepumpe, drev og kjede: Smidde stempler: Haltech E6K med ledningsnett og endel sensorer: Garrett GT 40. -M5 3.6 topp pakning. -Ny vannpumpe. -Komplett nytt register. -Komplett Alpina topp, portet med store ventiler. -Nytt vippetøy til toppen. + masse andre deler. Mangler kun nye veivlagre og ARP bolter for å kunne montere sammen motoren. Grenrør og HKS wastegate ligger også her.
Pitstop Skrevet Mars 31, 2007 Skrevet Mars 31, 2007 Dette blir gromt gromt gromt....hehe.... når skal vi begynne montere....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå