Gå til innhold

Bilen tikker etter hvordan jeg kjører.


SteffenK
 Share

Anbefalte innlegg

Tikkingen du beskriver har jeg også, er en slik reperasjon dyr? Mulig å gjøre selv eller må den på verksted?

I tillegg slår motoren som en dieselmotor - til sammen er dette j.... irriterendes, har du vært borti det også - er jeg takknemlig for tips

mvh

xoxo

92 318i Sedan

Det kan også være kamakslingen som er slitt. Tror 318i av eldre årgang (før 1993) har hatt litt problemer med kamslitasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min også tikker en del egentlig.. eller ikke sånn diesel tikking.. men.. litt tikking.. 2001 mod m43 motor gått 85000..

Bilen har hatt en eier før meg.. og har aldri kjørt på annet enn 0w30 olje fra castrol..

Lå kvitering på flere oljeskift utført av verkstedet.. alle gangene var det benyttet denne oljen.. i mappa til vognkortet da jeg kjøpte bilen..

Er det feil olje å kjøre med på den bilen?

Eller er det normalt med litt sånn småtikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå forhørt meg rundt omkring angående dette problemet. Det som har skjedd,mener nokså erfarne mekanikere, er at det har lagt seg dritt og smuss i kuleåpningen til en eller flere ventiler. Disse vil da bli tett. Hadde tikkingen hvert varig, hadde løfterene hvert gåen. Blir nå og kjøpe rense stoff og ta ET NYTT oljeskift.

Og, jeg lærte meg også noe nytt for å finne ut hvilken løfter sånn ca som er gåen om det noen gang skulle skje med dere der ute. Bruk et skrujern, sett det mot ventilhuset, ta en og en ventil, sett skrujernet med spissen mot øret og "hør" dere frem til problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så lenge siden jeg tok over bilen, så jeg vet ikke hvilken olje som er på nå. Men da jeg fylte på fylte jeg på med en eller annen olje jeg kjøpte på esso, husker ikke hvilken..

Men jeg tenkte jeg skulle bytte olje snart da.. Har hørt at Castrol skulle være ganske bra mot tikking og slikt.. eller?

Forresten, er ventil løftere dyrt da?

Bruker Statoilolje...fungerer supert!Hvis du kjører hardt med bilen

vil den jo tikke litt...hvis den tikker hele tiden kan det jo være slitte kamaksler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...