Gå til innhold

Dempertårn


Neonlars
 Share

Anbefalte innlegg

Som overskrift viser har jeg problemer med dempertårnen mine, det dunker og "smeller" når jeg f.eks kjører over en fartsdump etc. "Lyden" kan minne om når du bånner en demper på en moped eller sykkel. Er dette dempertårnene? Og hvor mye koster det evt å bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er så lett å bytte dempertårnene akkurat, men det kan være noe slark opp i innfestingen, mellom demperen og dempertårnet. Nå er ikke jeg så kjent på disse bilene, men på noen biler ligger det en gummiforing melom demperen og dempertårnet. hvis denne er gåen, vil det ligge å "slå".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

kjennes ut som hjula foran er løse sidelengs hos meg når jeg kjører i en sving over hull....aner ikke om det er foring bærekule el dempertårn...

Jeg trur jeg gav 600 for dempertårn en gang jeg kjøpte...men det var bak! Mulig det er billigere foran...eller stikk motsatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er snakk om E36 her, så vil jeg nok tro at det er en defekt bærekule ja. Det er jo ikke akkurat noen nyhet at de ryker. Hadde derimot dunkelyden vært litt mer moderat, så har jeg vært borti dempere som lager dunkelyden. Men slik du forklarer her, så tror jeg nok at det er bærekula.

Tårnlageret på BMW derimot lager helst lyd under sving, pga tregt lager. Det er helst VW/Audi som har dunkelyd pga defekt tårnlager/gummi. Der er patenten en helt annen også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...