Gå til innhold

Kjøre fort? Dårlig samvittighet?

SteffenK
 Share

Anbefalte innlegg

Er ikke dum, Erik E46 Einum.

Kjører aldri sånn at noen andre en meg er i fare.

skulle bare få frem det at når jeg har en bil som sitter så jævlig på veien, og har litt gamp. så kjører jeg seff ikke i 80 på motorveien.

Hvor gammel er du Erik E46 Einum forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har lagt meg til en uvane og ligge 7-10km/h over fartsgrensen... blir liksom ikke helt kvitt det...

men har nylig hatt en forbikjøring som ikke var til og anbefale... blien forran lå i 100km/h legger meg forbi og på siden og ser en annen bil komme i mot... alikavell trør jeg pedalen flat og (dont ask me why...) og kjører forbi bilen(e) før jeg viste ordet av det var min bil oppe i 150-160km/h og jeg hadde hjerte i halsen... NEVER MORE! [-X

Men så er det de som kjører i 60-65km/h i 80 sonen... jeg ble liggende bak en slik bil 6-7km uten at det ble noen åpning (når man kjører mot bodø) men så kom vi til ei strekke der det er en fotoboks og det var ikke en bil i sikte... da la jeg meg ut og akselerete opp til 80km/h og kjørte stilfult forbi den trege bilen... Det er sånne forbikjøringer jeg liker. :D

Og gjett hva som var den første bilen som jeg møtte i motsatt kjørerettning... han Onkel Politi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg ble reddet av fire semier på vei hjem fra østlandet på søndag. Lå i rimelig godt driv og kjørte forbi et par biler, kom så ny laang slette (50 eller 60-sone), men da kom det fire svære semier i mot, så jeg måtte bare ligge fint bak. Rett rundt svingen stod politiet og plukka inn biler - hadde nok laser eller radar nedi grøften litt tidligere. Snakk om flaks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke forstå at noen kan få dårlig samvittighet av å kjøre for fort.

Da må du ha mye respekt og faktisk bry deg om politiet. gjør du det eller?

Ble dømt til 18 dagers fengsel og sonet i vestre slidre i valdress november i fjord. Kjørte i stykker motoren min på vei til fengselet. hadde den i underkant av 200 hele veien.( sikkert derfor også at motoren gikk til helvete) det eneste jeg tar hensyn til når jeg kjører er de som sitter på og de som er på veien. Bortsett fra det kjører jeg egentlig så fort jeg bare vill. liker og se på det som om jeg har egne regler. er så dritt lei av blålys svina.

Og når jeg får tilbake bilen min ferdig fiksa i begynnelsen av juli, skal jeg kjøre i 300 på motorvegen hele tiden. F..... farts grenser.

Eg vert fortvila/forbanna av det du skriv. Denne type oppførsel kostar alt for mange liv i trafikken. Du understrekar kor lite du har skjøna når du sjølv trur du er "trygg/ikkje til fare". Skal køyringa di ta liv, ja då får me håpa at det ikkje vert nokon som er "uskyldige" Det er berre ei trøst, ein vekst det ofte av seg......håpar du og rekk det.

Siterar eit gamalt uttrykk frå trafikk kampanjar :

DET ER IKKJE TØFT Å VERE DØD!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg heller ikke sagt, men basert KUN på det forrige innlegget er man fristet til å TRO det...

skulle bare få frem det at når jeg har en bil som sitter så jævlig på veien, og har litt gamp. så kjører jeg seff ikke i 80 på motorveien.

Vel, det var ikke akkurat det du skrev da:

Kjørte i stykker motoren min på vei til fengselet. hadde den i underkant av 200 hele veien.
Og når jeg får tilbake bilen min ferdig fiksa i begynnelsen av juli, skal jeg kjøre i 300 på motorvegen hele tiden. F..... farts grenser.

Det var disse utsagnene jeg baserte mitt innlegg på. Når du skriver at du skal kjøre i 300 på motorveien hele tiden så setter du mange andre enn deg selv i fare! 300 er nemlig sinnsykt fort! Ikke for å skryte, men jeg har når jeg var yngre selv kjørt 240-250 engang, og vært over 200 i flere tilfeller også. Og fartsøkningen fra 200 og oppover merkes enormt mye bedre enn fra 100 og oppover. Jeg tviler på at jeg noengang tør å kjøre over 250, selv på lukket bane...

Jeg skjønner ikke hva det har med saken å gjøre, men jeg passerte 30 i fjor.

Hvis du leser tilbake i tråden så ser du av mitt innlegg at jeg kjører ikke nøyaktig fartsgensene selv, og jeg har som du kan lese både i dette innlegget og det tidligere der jeg snakker om min egen kjøring se at jeg også har vært oppe i høye hastigheter. Jeg har t.o.m. vært uten førerkort i 7 måneder, men slapp å sitte inne. Imidlertid så er det en vesentlig forskjell fra det å kjøre fort en gang i blant, til å kjøre jevnt 200 på vei til soning for nettopp det å ha kjørt for fort, og etterpå uttale at nå skal jeg kjøre 300 hele tiden på motorvei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi at bilen din sitter så jæævlig på veien som du påstår så betyr det ikke at du er en verdensmester bak rattet og kan ta hensyn til alt rundt deg i 300 å alt det der.. er ingen på veiene i dag som går inn for og ta livet av seg selv eller andre så hjelper lite at du sier at du tar hensyn til de du har med deg og andre i trafikken.. du tar ikke hensyn til noen av delene når du skal kjøre fortest mulig hele tiden som du skryter av over her..

har selv vært "tøff" som 18-19åring for endel år siden og kjørt i nærmere 280km/h på E6 hjem fra Rudskogen Alene i bilen og midt på natta..og bilen var en 94 Mazda RX-7 med betydelig bedre egenskaper i høy fart enn en E30 M3 har..men lell var jeg en fare i trafikken både for meg selv og andre.. Så sånn idiotskap at man skal tøffe seg med at man skal kjøre bånn gass overalt hele tiden er rett og slett litt Vel "fjortiss".. Man blir mer fornuftig jo eldre man blir.. så sp.målet blir vel heller hvor gammel Du er..? høres ut som maks 18-19..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke noen stor fan av fart lenger jeg..utrolig hva en sidelengs tur av veien i 170km\t+ gjør med en..8meter på siden i lufta bortover en åker uten sikkerhetsbelte og alt.(satan så englevakt jeg hadde den dagen).lappen røyk 18måneder og får den igjen nå i desember..savner ikke lappen i det hele tatt. satt på nybilen min når en kamerat kjørte, han skulle teste den litt. Vel, 240km\t var ikke akkurat noe for meg..holdt på å rive dørsia av på innsida=\

Nei, jeg merker nok at jeg har litt dårlig sammvittighet når det kjøres fort.Er for min egen del veldig spent på hvordan det blir når jeg får lappen tilbake om få måneder, har jeg virkelig lært eller tar jeg sjangsen på å ha englevakt enda en gang?

Tror nok jeg har lært min lekse ang høye hastigheter;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke forstå at noen kan få dårlig samvittighet av å kjøre for fort.

Da må du ha mye respekt og faktisk bry deg om politiet. gjør du det eller?

Ble dømt til 18 dagers fengsel og sonet i vestre slidre i valdress november i fjord. Kjørte i stykker motoren min på vei til fengselet. hadde den i underkant av 200 hele veien.( sikkert derfor også at motoren gikk til helvete) det eneste jeg tar hensyn til når jeg kjører er de som sitter på og de som er på veien. Bortsett fra det kjører jeg egentlig så fort jeg bare vill. liker og se på det som om jeg har egne regler. er så dritt lei av blålys svina.

Eeeh? Erru helt på tryne eller? Det der må være det teiteste jeg har hørt på lenge, seriøst. At folk kan være så respektløse for fart skjønner ikke jeg. Egne regler? For noe dritt. Du tror vell at du har kontroll når du kjører i 200-300 hundre kilometer i timen, hva? Siden du ikke ser noen andre biler eller folk på veien. Vell, da kan jeg kanskje informere deg om at når du kjører så fort så beveger du deg ca 100meter i SEKUNDET. Tenk over hvor mye det er. Fra det øyeblikket du reagerer på noe, kjører du sikkert 200meter før du BEGYNNER å bremse. Da har du faen ikke mye kontroll.

Og hva var det andre latterlige utsagnet ditt;

"Er ikke dum, Erik E46 Einum.

Kjører aldri sånn at noen andre en meg er i fare."

Hah, hva i helvete mener du med det? Når du bestemmer deg for å kjøre i 200km/t, hva har du da gjort på forhånd for å forsikre deg om at ingen andre kan være i fare? SELVFØLGELIG er noen i fare da. Hva vet du om gutten som leker seg i vegkanten ett par km lenger borti veien? Eller den drita fyren som er på vei hjem.. Seriøst, skjerp deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

åhhh. så sinna!

Har aldri kjørt i 300 km/t.

Var vel egentlig litt mer figure of spetch.

Har ikke kjørt min bil på 5 mnd.

Har kjørt rundt i mammas 520 allt for lenge nå, å politiet har f... med stoppet meg 3 ganger i uken (Er ikke kødd¨)

Har fått de i vrangen. å det begynner og renne over for meg.

Blir gal av de fittene. Har tenkt litt på det i etter tid, var nok ikke det smarteste jeg har skrevet. Var så jævlig forbanna på polti da jeg skrev det. Innrømmer at det var usaklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke noen stor fan av fart lenger jeg..utrolig hva en sidelengs tur av veien i 170km\t+ gjør med en..8meter på siden i lufta bortover en åker uten sikkerhetsbelte

Stemmer det, er utrolig hva en tur på 120km/t rett i en steinmur og 3 ganger rundt i lufta gjør med det der fartskicket :P + og se hvordan et menneske som ikke har hatt belte på seg ser ut etterpå... :shock:

Og at dere kan sitte å pjatte om at det er purken dere er redde for når dere kjører fort?? Sattan.... tror det er flere her som trenger en liten skrekkopplevelse for å kunne fatte hvor lite som skal til, og hvor SYYKE krefter det er i trafikken!!BRUK VETT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjekt og se at Flesteparten her inne hvertfall er fornuftig :)

Blir ikke stoppa av purken eller biltilsyn lengre jeg..de er lei av å se at alt er i orden med bilene mine :P Godkjenning er tingen..og i bygatene er det ikke akkurat veier til og kjøre noe spesielt fort..så på tur har jeg vel en uvane og ligge 10-20km/h over fartsgrensa :oops: men ellers er jeg en fornuftig sjåfør..vært med på Alt for mange ulykker som passasjer og har sett døden i øynene nok til og skjønne alvoret..noe enkelte andre burde også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

åhhh. så sinna!

Har aldri kjørt i 300 km/t.

Var vel egentlig litt mer figure of spetch.

Har ikke kjørt min bil på 5 mnd.

Har kjørt rundt i mammas 520 allt for lenge nå, å politiet har f... med stoppet meg 3 ganger i uken (Er ikke kødd¨)

Har fått de i vrangen. å det begynner og renne over for meg.

Blir gal av de fittene. Har tenkt litt på det i etter tid, var nok ikke det smarteste jeg har skrevet. Var så jævlig forbanna på polti da jeg skrev det. Innrømmer at det var usaklig.

...dette er i alle fall tøft å innrømme Ostespiller...flott!

hehe du har heilt klart hissa opp litt folk med det innlegget. Håpar at det er meir sannheit i ditt siste innlegg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med ovex, bra av deg å innrømme at det innlegget som skapte slike reaksjoner var overdrevet!

En kollega av meg har en "leve-regel", dersom han skal svare på mail/fax/brev som har hisset han opp, så venter han 2 timer før han skriver svaret. Blir straks mer saklig da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...