Gå til innhold

E46 Coupe med angel eyes (bilder)

MacSi
 Share

Anbefalte innlegg

":1no31cwy]Så dårlig ut med sedanlykter der...

Noen andre som har det?

Hm?

Ringene passer til alle e46 sedan/touring (inkludert facelift). De passer også alle e46 coupe uten facelift. Det finnes egne sett til facelift-coupe, men disse er litt mer komplisert å installere.

Hint: JleviSW selger nå Predator Chromium til $124.99. Det blir vel ca 12-13hundre norske inkludert frakt og allting. Dette tilbudet varer ikke evig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvordan er de egentlig kobla? Med parklyskontakten? For disse blir vel isteden for parklysa? Pes å montere det?

MacSi: Og hva mente du med "chrome bakplate"?

Og hva er det "remote" greine? kan du skru på lysa med fjernkontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":1e8iit21]Hvordan er de egentlig kobla? Med parklyskontakten? For disse blir vel isteden for parklysa? Pes å montere det?

Det finnes en del måter å koble dem, men den vanligste er å koble den på en ledning i ECU'en - den hvite boksen til høyre i motorrommet med masse elektronikk i. Kobler du på riktig ledning så vil ringene lyse så lenge du har tenningen på. Parkeringslysene vil dermed ikke bli berørt.

":1e8iit21]

Det vil si at ringene er dekket til på baksiden slik at lys ikke reflekteres bakover og inn i reflektorene.

":1e8iit21]

Det vil si at ringene lyser opp når du låser opp bilen. Når bilen ikke er låst så kan du f.eks slå på ringene ved å trykke på "lås opp"-knappen på nøkkelen. Når du låser bilen så fader lyset i ringene ut (sammen med interiørbelysningen).

Slik er det i hvertfall hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":22uy9ceb]Hvordan er de egentlig kobla? Med parklyskontakten? For disse blir vel isteden for parklysa? Pes å montere det?

Altså.. fjernlysa og nærlysa dine står på en måte inni en kloss.. det er hele denne klossen som vippes opp og ned når du justerer høyden på lysa dine.. ringene festes i den øvere kanten av denne klossen.. og festene dekkes til av den insatsen (sort eller titan-ting) som er forran reflektorene..

Så til koblingen.. her har vi et problem alle sammen som har kjøpt e46...

"Sjekkpanelet" lyser opp hvis det går feil strømstyrke i parklys kontakten...

altså.. trekkes det noe særlig mer eller mindre enn 5w så sier den i fra i form av den bilen som lyser opp og de røde lysa forran på bilen.. Ta ut parklys pæra di så skjønner du hva jeg mener :)

Jeg har vært innom et verksted og forhørt meg.. og det går vist ikke ann å omprogramere dette.. :(

Den beste løsningen er jo å få erstattet pæra med en motstand i samme størrelse.. men!.. motstander mann kan trekke så stor effekt i er store.. så da må de kobles på utsiden av lykta.. Den enkleste løsninen.. som flest bruker.. Meg også intill videre.. er å nappe ut hele pæresokkelen fra lykta og la den ligge å lyse i motor-rommet..

Kjøper du disse ringene så kommer du til å ergre deg over at du ikke har xenon spredere :) for de går ikke særlig bra til den gule spreder-fargen..

Remote er bare en ekstra av/på kobling til lysa eller en ekstra styring av reléet om du vill.. det som er ment er at mann kobler denne til interiørbelysningen.. Som lyser opp når du låser opp bilen.. og før du låser den.. men kan selvfølgelig kobles til andre spenningskilder også :) eventuellt en bryter..

Edit: du burde forresten bytte ut "Diadem" blinklys pæra di.. Kjører du med vanlige parklys og de blinklysa der så er det faktisk meget pent med oransje.. eller sånne chrome pærer.. syns jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså.. trekkes det noe særlig mer eller mindre enn 5w så sier den i fra i form av den bilen som lyser opp og de røde lysa forran på bilen.. Ta ut parklys pæra di så skjønner du hva jeg mener :)

Jeg har vært innom et verksted og forhørt meg.. og det går vist ikke ann å omprogramere dette.. :(

Den beste løsningen er jo å få erstattet pæra med en motstand i samme størrelse.. men!.. motstander mann kan trekke så stor effekt i er store.. så da må de kobles på utsiden av lykta.. Den enkleste løsninen.. som flest bruker.. Meg også intill videre.. er å nappe ut hele pæresokkelen fra lykta og la den ligge å lyse i motor-rommet..

MacSi: Du har koblet dine ringer til parklysene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacSi: Du har koblet dine ringer til parklysene?

Nei.. men jeg skal etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Ikke så langt unna hvertfall..

Det må være en stund siden.. for den har stått i garagen de 2-3 siste ukene nå.. :)

Har uansett ikke vært så mye på skotfoss med den bilen..

Men.. Hvem er du? E36 med turbo.. da trur jeg ikke jeg har sett bilen din..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har sikkert sett bilen min, svart e36, men ikke så mange som vet at det er turbo, gidder liksom ikke briefe med det! Syns det er så dumt å se på alle som bare gir på og slipper gassen for å få den lyden og så folk skjønner hva det er snakk om... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, har ikkeno bilde tilgjengelig nå.. men kan sikkert skaffe, gidder liksom ikke briefe med det for før eller siden kommer det en idiot og tar med seg hele bilen, mens jeg sover godt i senga mi! hehe...

Best å ikke vise for mye på slike forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...