Gå til innhold

Høytalere i e39


Anbefalte innlegg

Vel, da bør du vel kanskje gå litt ned i effekt på sub'en. Vil anbefale at du kjøper en sub som ikke har Doble talespoler. Det er fordi viss du kobler sub'en i 2 ohm, og kjører den på en brokoblet forsterker, så vil forsterkeren få en belastning på 1 ohm per kanal, og det vil ødelegge forsterkeren og i verste fall sub'en.(regner med at forsterkeren din er kun stabil ned til 2 ohm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da bør du vel kanskje gå litt ned i effekt på sub'en. Vil anbefale at du kjøper en sub som ikke har Doble talespoler. Det er fordi viss du kobler sub'en i 2 ohm, og kjører den på en brokoblet forsterker, så vil forsterkeren få en belastning på 1 ohm per kanal, og det vil ødelegge forsterkeren og i verste fall sub'en.(regner med at forsterkeren din er kun stabil ned til 2 ohm)

Er denne forsterkeren det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du kan ikke dra allverdens med den forsterkeren. Den er grei til ett frontsett/sub eller frontsett/hattehylle høytalere. Hadde selv en 4x50w @4ohm(13.8w) der jeg brukte 2 kanaler til 6x9" høytalere og 2 kanaler brokoblet til en sony xplod sub. Viss en xplod sub er av interesse har jeg en liggendes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du kan ikke dra allverdens med den forsterkeren. Den er grei til ett frontsett/sub eller frontsett/hattehylle høytalere. Hadde selv en 4x50w @4ohm(13.8w) der jeg brukte 2 kanaler til 6x9" høytalere og 2 kanaler brokoblet til en sony xplod sub. Viss en xplod sub er av interesse har jeg en liggendes

Det kan tenkes. Skal bare ha noe å bruke midlertidig. Planene framover er at denne forsterkeren skal brukes til front og bakhøytalere også skal jeg ha en ny en til sub når jeg bygger kasse i bilen, men det blir ikke i år. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RF P4004 er vel den forsterkeren vi selger meste av i vår butikk. Den har nok futt i til å spille meget bra, men tror nok den Pioneeren blir litt for tung å drive. Følsomheten er jo på 89db. Jo høyere denne følsomheten er jo lettere er det å drive med en liten forsterker.

Av basser vi har solgt mye av sammen med P4004 er Rockford sin ferdigbygde kasse med 2x12".

Denne:

PL2212S.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av basser vi har solgt mye av sammen med P4004 er Rockford sin ferdigbygde kasse med 2x12".

Denne:

PL2212S.jpg

Ja, har kikka på den. og virker jo konge. Men den koster også en del da :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...