Hhenrik Skrevet Juni 18, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2005 dustete politi, men nesten like dustete å kjøre rundt med hasjblad hengende fra speilet! Jeg skal nå faen ha lov til å ha hva jeg vil hengende fra speilet. Så lenge det ikke krenker noen spesielle grupper så skulle han egentlig ikke ha sagt en dritt. Hva hadde han oppnådd med den samtalen vi hadde? han spurte om jeg gikk på hasj, en politimann skal kunne se om en er høy på noe, det er ikke så vanskelig, å hvis jeg hadde brukt hasj tidligere, men ikke var påvirka der å da kunne ikke han gjort noe uansett. Det er helt idiotisk at de gidder å bruke tid på slike ting. Skal de ta personer for narko, så kan de ta å stå der de faktisk åpenlyst dealer...som utfor mc donalds her i stavanger sentrum og i parken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ORF Skrevet Juni 18, 2005 Share Skrevet Juni 18, 2005 Som dere alle vet var det jo et aldri så lite ran i Stavanger i fjor påske(NOKAS ranet) sm har lagt beslag på mange av de litt eldre og erfarne politifolkene. Det er derfor mange nye ferskinger og aspirantspirer i byen for tiden og de ser ut til at d4e har et STORT behov for å markere seg.... Litt lettere med de eldre politifolkene som er litt mere "runde i kantene".... Når det gjelder å ha ting hengende i speilen er det faktisk ULOVLIG, så de kunne tatt deg på det men ikke på grunn av utformingen som lignet et hasj blad.... Ting som henger i speilen hindrer fri sikt og jeg kjenner folk som har fått bot av både politi og biltilsyn pga wonderbaum og terninger og annet harry-effekter. En jeg kjenner nektet å godta forelegget og ble tatt inn til tingretten og dømt! Måtte betale masse i saksomkostninger o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Juni 18, 2005 Share Skrevet Juni 18, 2005 Tror det finnes mange kloke og gode politifolk ute i verden. Det som ødelegger er de som alltid skal "demonstrere" makten sin. Vet ikke om dere har sett serien på TVNorge om politiet? Husker at de hadde tatt en eller annen dopings fyr og skulle til å sette ham på glatt.. Fyren ropte purkjævel osv..(den vanlige rægla ) En av politifolka fyrte seg opp og stilte seg opp i trynet på fyren og sa; "kom igjen da, ta meg!" Alt for å få en unnskyldning for å "bruke makt". Dette er jo saker som hører hjemme på rølpete utesteder med dørvakter fulle av stoff. Husker oxo en annen episode fra hjemmbyen. Det var en såkalt rusfri disko til unge (-->16år) Politiet hadde sin rutinesjekk. Da en fra politiet går opp trappene, går det en drita 15 åring forbi og slenger ut "purkjævel". Dette resulterer i at poltimannen tar tak i 15åringen og dytter han ned trappa og bøyer handa hans bak på ryggen og legger han i jern. Gutten fikk flere knekte ribbein og knekt hand. En "god" politimann hadde kanskje bare trekt på smilebåndet å gått videre...? Det er alltid noen som må poengtere at de er de som har makten ikke du... Da må man jo gjøre det beste ut av det å spille med på spillet så godt en kan. At det koker over for noen når en blir "trakkasert" av politiet forstår jeg godt.... Tror det er mange situasjoner som kunne blitt fredelig løst hvis politimannen hadde hatt snakketøyet i orden i stedet for å "provosere" fram reaksjoner..... Det er nå vertfall min mening da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hustler Skrevet Juni 18, 2005 Share Skrevet Juni 18, 2005 dustete politi, men nesten like dustete å kjøre rundt med hasjblad hengende fra speilet! Jeg skal nå faen ha lov til å ha hva jeg vil hengende fra speilet. Så lenge det ikke krenker noen spesielle grupper så skulle han egentlig ikke ha sagt en dritt. Hva hadde han oppnådd med den samtalen vi hadde? han spurte om jeg gikk på hasj, en politimann skal kunne se om en er høy på noe, det er ikke så vanskelig, å hvis jeg hadde brukt hasj tidligere, men ikke var påvirka der å da kunne ikke han gjort noe uansett. Det er helt idiotisk at de gidder å bruke tid på slike ting. Skal de ta personer for narko, så kan de ta å stå der de faktisk åpenlyst dealer...som utfor mc donalds her i stavanger sentrum og i parken. nissefant, jeg sier jo at det er dustete av politimannen... men kan jo spørre andre folk her inne, om det er kult å ha et hasjblad hengene fra speielt, elr om du kanskje litt ber om det?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K Landre Skrevet Juni 18, 2005 Share Skrevet Juni 18, 2005 Men en ting jeg reagerte på at Hhenrik gjorde, å d var at han ga purken Id'n sin. Slik at purken fikk holde id'n.. Jeg har i hvertfall lært at man skal aldri gi fra seg Id til hverken purk eller biltilsyn o.s.v... Men faen altså, purken har ikke mye å finne på når de må bruke makten sin på slike filleting.. Men slik er d her på Åndalsnes og, med at purken ikke kan bruke resursene sine riktig. Hvis de får et tips om en BMW e som står å spinner en plass eller at en bil driver med styggkjøring er de der umidelbart. Men derimot hvis det er mye bråk eller slossing har de aldri tid, da spør de bestandig vitner om ikke de kan stoppe slossingen. Akkurat samme var d jo når d var den knivstikkingssaken her på Åndalsnes i fjor høst da hadde ikke purken nok ressurser til å rykke ut, isteden måtte de som jobbet inne på uteplassen og besøkende der holde nede personen med kniven. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pauls1 Skrevet Juni 18, 2005 Share Skrevet Juni 18, 2005 dustete politi, men nesten like dustete å kjøre rundt med hasjblad hengende fra speilet! Jeg skal nå faen ha lov til å ha hva jeg vil hengende fra speilet. Så lenge det ikke krenker noen spesielle grupper så skulle han egentlig ikke ha sagt en dritt. Hva hadde han oppnådd med den samtalen vi hadde? han spurte om jeg gikk på hasj, en politimann skal kunne se om en er høy på noe, det er ikke så vanskelig, å hvis jeg hadde brukt hasj tidligere, men ikke var påvirka der å da kunne ikke han gjort noe uansett. Det er helt idiotisk at de gidder å bruke tid på slike ting. Skal de ta personer for narko, så kan de ta å stå der de faktisk åpenlyst dealer...som utfor mc donalds her i stavanger sentrum og i parken. nei faktisk kan du ikke ha va du vil hengende i vinduet. ble stoppa av purken her på hjemstedet pga neonlys under gammel bilen min. fikk beskjed om å plukke av neonlysa og fjerne wonderbaumen pga at den sperra for sikten.. heh.. men så er ikke purken her så gla i meg da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 19, 2005 Share Skrevet Juni 19, 2005 LItt OT: Så viss en politiofficer spør om ID, så skal du KUN vise og IKKE gi?? Det visste jeg ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Juni 19, 2005 Share Skrevet Juni 19, 2005 helt jævla tragisk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K Landre Skrevet Juni 19, 2005 Share Skrevet Juni 19, 2005 LItt OT:Så viss en politiofficer spør om ID, så skal du KUN vise og IKKE gi?? Det visste jeg ikke.. Det er i hvertfall d jeg har lært, at man skal aldri gi fra seg ID'n sin. Det er personlig så den må du passe på så den ikke havner i hendene på de idiotene der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonlars Skrevet Juni 19, 2005 Share Skrevet Juni 19, 2005 Hmm, ikke overrasket igrunnen... Vurderingsevne er vel politiet ikke kjent for å ha særlig mye av.Ser jo veldig mange som går rundt med klær med lett gjenkjennelige blader som motiv. Tro om disse blir stoppet på gata mistenkt for å selge... eller var det BMW'en som gjorde utslaget her Er ikke politiet kjent for å ha god vurderingsevne.. Neida! Litt merkelig at når du skal blirt politi må du gjennom 2 intervjuer med psykologer og alt til stede. Er riktig at der er mange politifolk som er litt blåst, men 95% av purken er hyggelige folk, og ikke minst flexible!! Ihvertfall her jeg bor. (bergen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet Juni 19, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2005 vel når det gjelder det om det er ulovlig å ha tig hengende fra speilit, så spurte jeg faktisk politimannen om det var ulovlig når han kommenterte det, å han sa NEI! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haldor Skrevet Juni 20, 2005 Share Skrevet Juni 20, 2005 De fleste i Politietaten er skikkelige folk men det er alltid utskuddene (og de finnes overalt, i alle lag) folk forteller om. Mye mer spennende det enn en solskinnshistorie Slik det blir beskrevet her så traff du på en tjenestemann med dårlig innstilte antenner... så spurte jeg faktisk politimannen om det var ulovlig når han kommenterte det, å han sa NEI! Først stempler du ham som en idiot deretter bruker du ham som et sannhetsvitne? Politiet vet ikke alt de, og noen vil aldri innrømme det. Beste er bare å spille med så er det minst sjangs for unødig bråk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Juni 20, 2005 Share Skrevet Juni 20, 2005 min erfaring er at politiet som sitter inne på stasjonen er ortlige folk, er først når de drar på seg skinndressen de får et syklig behov for å markere seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elementz Skrevet November 19, 2005 Share Skrevet November 19, 2005 Jeg ble selv stoppet i 60-sone idag.. jeg visste de sto der så jeg holdt 50km/t for å være sikker.. Det lå 3biler foran meg som hadde høyere fart enn 60, likevel kommer politimannen løpende ut av busskuret og vinker meg inn.. viser vognkort og førerkort, så ønsker han meg en fin dag å lar meg kjøre videre.. ? skjønner ikke helt grunnen var å stoppe meg, politimann nr 2 sto jo med lasern å sikta..og han sa eller ikke no om senkinga på bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet November 19, 2005 Share Skrevet November 19, 2005 Har selv en meget morsom historie ang purken... Jeg bor i porsgrunn, og hvis jeg sier Mac'ern vet alle hvor det er for de som er lokal kjente-hehe...? Vel, stod i drive in kø, etter snuten... det ble min tur til å bestille, snuten stod på siden foran der, da en purk kommer gående mot luka der jeg skulle få maten... Han hadde visst ikke fått alle smultringene hehe... Vel, greie var hvertfall at vi kjører derfra, før purken, og kjører mot porsgrunn (mac'ern ligger 800m unna byen og politistasjonen ca) Vi er kommet halveis da blålys og sirener kommer bakfra, jaggu er det ikke smultring snuten som nettopp har vært på mac'ern som farer forbi oss...vi ler litt av det hele, men så ser vi at de kjører inn på politistasjonen 300 meter lenger nede i gata!!!!! Så sirene ble altså brukt for å ikke få burgerne og smultringene kalde ved vaktskifte... er det harry eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå