Trond Skrevet Juni 21, 2005 Skrevet Juni 21, 2005 Hei! Takker for et flott forum. Står på kanten til å kjøpe ett sett brukte 10 dobbeleker replika-felger. De ser helt lik ut som m3-felgen, med en liten kant. Problemet er at selgeren påstår de er M5- felg. De står på en 523,2000- modell. Jeg skal ha de på en 320, E46, 2000. Prøvde de bak, stakk litt utenfor skjermen, ca 3-5 mm. 18x8 med 235/40 dekk. Vil dette gå ?? Sentrumsirkelen på insida hadde større diam enn mine orginale 16" felger, så det ble litt mer prakk å sette de på. Håper på svar, da jeg skal bestemme meg for disse i morgen..
Espenlis Skrevet Juni 21, 2005 Skrevet Juni 21, 2005 Du får vel kjøpt senterringer som kanskje hjelper på litt. Men, verre med godkjenning av dette. Skal vel ha papirer om du noen gang kommer i kontroll.
ovex Skrevet Juni 21, 2005 Skrevet Juni 21, 2005 ...3-5 mm utanfor skjermen er vel ikkje "litt", det lyser lang veg då at felgane ikkje er lovlege, og onkel vil slå kloa i deg så fort som det er muleg. Det er ikkje same innpreset på 3 og 5 serien, men denne fegen er då og i ein 3 versjon om eg ikkje tek feil. Praktiske så er det eit problem med at skjermen din vil ta dekket ved senking eller samanpressing av dempar, + at hjullagera vil få eit hardt liv. ...eg ville stått over, og funne felgar som er til din bil.
K Landre Skrevet Juni 21, 2005 Skrevet Juni 21, 2005 De felgene du snakker om er vel tilpasset 3-serie, bare at d er M5 Design på de.. vet om en her på Åndalsnes som har slike felger på en E30 M3 i hvertfall..
ovex Skrevet Juni 21, 2005 Skrevet Juni 21, 2005 De felgene du snakker om er vel tilpasset 3-serie, bare at d er M5 Design på de.. vet om en her på Åndalsnes som har slike felger på en E30 M3 i hvertfall.. veit at felgen er med innpress til både e39 og e 46.
hagenisse Skrevet Juni 21, 2005 Skrevet Juni 21, 2005 Håper på svar, da jeg skal bestemme meg for disse i morgen.. Finn noen andre. Både innpress og dekka blir feil på 3-serie, så da lager du bare problemer, både med tanke på godkjenning og plass.
Gunnar Skrevet Juni 21, 2005 Skrevet Juni 21, 2005 Trond, 5/6/7/8-serie kan ha felger fra 3-serie med spacere lovlig, men motsatt blir feil. Avviket på innpresset blir for stort, slik at felgene stikker for langt ut. Det dukker opp en del felger til salgs rundt forbi, så jeg ville nok ventet og funnet noen riktige felger. OS/GS Bildeler har replikaer av disse felgene ganske rimelig nye. Snakker vel en 12k med dekk tror jeg. De felgene du snakker om er vel tilpasset 3-serie, bare at d er M5 Design på de.. vet om en her på Åndalsnes som har slike felger på en E30 M3 i hvertfall.. E30 M3 har samme boltsirkel som 5/6/7/8-serie og E36/E46, men befinner seg midt mellom disse i innpress, slik at 5-seriefelger bør gå greit på. De vil stikke en god cm lenger ut enn med "riktig" innpress, men det er jo bare tøft..
Trond Skrevet Juni 22, 2005 Forfatter Skrevet Juni 22, 2005 Takk for gode råd, det avventes til det dukker opp et sett til 3 serien. Får de også nye til 12k for 18", og 9.5k for 17".
Trond Skrevet Juni 22, 2005 Forfatter Skrevet Juni 22, 2005 Forresten, hva med et sett fra en 3-serie. E36. Det skulle vel kunne gå bra? Ser i tabellen at de har samme innpress..
Gunnar Skrevet Juni 22, 2005 Skrevet Juni 22, 2005 Felger til E36 og E46 går om hverandre. De har 5x120, ET rundt 40 og skal også ha samme senterhull... så der er det bare løp og kjøp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå