Gå til innhold

Demontering av dørtrekk E-46


Anbefalte innlegg

Hei

Må ta av dørtrekkene foran på min E-46 sedan-99, i for å montere nye høyttalere. Kan noen gi meg noen tips ???. Er det bare å dra til, eller er det noen godt gjemte skruer eller andre ting å tenke på. Dørene er av typen med aluminium-lister.

Takker for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Må ta av dørtrekkene foran på min E-46 sedan-99, i for å montere nye høyttalere. Kan noen gi meg noen tips ???. Er det bare å dra til, eller er det noen godt gjemte skruer eller andre ting å tenke på. Dørene er av typen med aluminium-lister.

Takker for tips.

Kom igjen folkens!!! dette lurer eg og på....på min er det Airbag i døra, og dette gjer meg ekstra bekymra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vipp av pyntelisten, dekselet til speiljusteringen (venstre panel.) (trekantdeksel høyre panel), små deksler under armlenet. Så sitter det masse plastikklips rundt hele panelet. Så når alle skruer (5 stk) er skrudd ut, er det egentlig bare å bende panelet utover. Samme gjelder for øvre delen av panelet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airbaggen vil ikke løse seg ut. Den har ikke gjort det på min enda. Og dørpanelene mine har sikkert vært at 30 ganger. Hatt av airbaggen og latt den henge etter ledningen også. Sensoren ligger ikke sammen ned baggen. Men under baksetet. Den skal ikke dilles for mye med med strøm på.

Spurte en BMWmekaniker en gang ang. behandlingen av airbag. Ingen problemer det. Men ikke kople den av og sett på tenningen. Da kommer airbaglyset, og da må bilen inn til resetting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airbaggen vil ikke løse seg ut. Den har ikke gjort det på min enda. Og dørpanelene mine har sikkert vært at 30 ganger. Hatt av airbaggen og latt den henge etter ledningen også. Sensoren ligger ikke sammen ned baggen. Men under baksetet. Den skal ikke dilles for mye med med strøm på.

Spurte en BMWmekaniker en gang ang. behandlingen av airbag. Ingen problemer det. Men ikke kople den av og sett på tenningen. Da kommer airbaglyset, og da må bilen inn til resetting.

Dette skjedde med min.. :(

Men Bilsalongen i Skien ordna det gratis..

Meget fornøyd med servicen jeg har fått hos de etter at jeg kjøpte bil der! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...