Gå til innhold

Nye felger, og rystelser i rattet...


sjur
 Share

Anbefalte innlegg

BMW 520 T 1998

Har handlet felger hos Sharif..... og har bare hatt problemer etterpå med rystelser i rattet. Hjulene er avbalansert 5 ganger og BMW autozentrum sier det ikke er noe galt med bilen. Dekkene er 265/35/18 bak og 235/40/18 foran. Så enten der det felgene det er noe i veien med eller med sentreringsringene på felgen. Kan disse ringene ha så mye å si da felgene i utgangspuinktet skulle passe...? Er det noen med liknende erfaringer...? Hva kan det være...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senter ringer har MYE å si!! tro meg, jeg har vert igjennom det selv.

Jepp. Jeg og med gamlebilen min. Hadde sumlet bort den ene ringen til felgene. Dreit i den og satt på hjulet. Merka at den var vekk ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du billig dekk produsert i asia så kan du få mye rart,noen er urunde som ikke merkes ved balansering og så har de hardere gummiblanding som gjør dem veldig ustabile som lavprofildekk.Man får den kvaliteten en betaler for,men ikke alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det der kan jeg dessverre alt om. Det er for det første ikke senterringer på denne eller disse felgene du har kjøpt. Jeg kjøpte også nye dekk og E39 er særdeles følsom med dekk/felger. På min leverte jeg de hos Rune Holmen/Dekkpartner på Bryn og de er proffe. De sier det er mye problemer med mange dekkmerker, til og med Dunlop at de ikke er runde. Rett og slett høydekast i dekket. Men ved at de vrir dekkene på felgen så fjerne de mye vekter på det og minsker risting.

Jeg er enda ikke helt fornøyd, og skal selge mine 17 tommere (helt nye med dekk) på finn.no til 9000. Jeg vil gå ned til 16 tommere da jeg vil få mer fjæring, mindre knriking, mindre følsomhet i bilen og langt mer KOMFORT.

Ring Rune Holmen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte også mine felger fra Sharif....

Har sjekket felgene i Bergen og spunnet dem opp i maskin.

Ikke kast i felg, men dekket er ikke helt rundt ser det ut som.

Alle dekkene er sånn... Yokohama AVS Sport....

Neste gang blir det Goodyear Eagle F1. De hadde jeg på 328en min og de var max sjef!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med litt av det samme, angrer på at jeg kjøpte 18".

Har veldig lyst og bytte til 17". Kjører på Bridgestone Potenza som skal være et ganske godt dekk, men det kan være så godt det bare vil for en ting er sikkert, de har ikke tenkt mye på komfor når de har utviklet det dekket.

Er på randen til og droppe hele greia og bytte ut til 17" siden jeg i tillegg sliter med sporing.

For og komme litt til saken, så merker jeg at hvis jeg har stått parkert lenge, gjerne på varm asfalt så humper det i dekkene de første kilometerne. Jeg kan med sikkerthet si at jeg holder med 525DA, neste gang blir det GOODYEAR EAGLE F1, har utelukkende gode erfaringer med det dekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det nå slik at det er stor forskjell i kvalitet på felger da....

Jeg hadde M5 black replica felg på en 328 cab jeg hadde...tror det er WilliamsF1 som har den nå... De felgene er ikke så dyre, og de er ikke så lett å rette som 3-delte felger. Jeg hadde mille miglia revenge 2 18" på den forrige e46 328'en jeg hadde. De var 3-delte og var ikke vanskelige å rette. De tålte ganske mye juling, og det gjør 19" som jeg har nå også. De er veldig gode å kjøre på, sporet ikke i litt engang i begynnelsen. Nå sporer de litt og er litt risting. Som jeg sa ovenfor er det at dekkene er ujevne, det har ikke noe med felg å gjøre. I alle fall ikke i mitt tilfelle.

Jeg kommer til å kjøpe 19" neste gang også, men dersom det blir en 5-serie igjen, flytter jeg felg over til neste bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...