Gå til innhold

BMW 324td - ja Tre-tju-fire

Share

Anbefalte innlegg

• 3 months later...

Hvertfall ikke med motor, eller rettere sagt topp som er 100% tipp topp!

:)

Trenger du en topp som er 100% noengang, så send meg en pm - jeg har... Den har ikke vært sååå lett å bli kvitt, selv om de toppene har vært svake....

Hei hei hei.. Du har hverved PM

er jo en annen på forumet her som har en 324 td.

Er vel meg det ja. Kjempebil. Går som ett børseskudd. Hvis man ser bort i fra de 16 sprekkene i toppen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noen her på forumet som har 324td. Er ikke så sjeldne at de kun finnes i Malta.. :)

De som er litt mer sjeldne er E30 324d! Ja det finnes også, uten turbo, og med svimlende 86 hk! Den bruker 15,5 sek 0-100 og har en toppfart på 161 km/t. 0-140 går på 36 sek, så det tar vel nærmere 1 minutt før den når toppfarten... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noen her på forumet som har 324td. Er ikke så sjeldne at de kun finnes i Malta.. :)

De som er litt mer sjeldne er E30 324d! Ja det finnes også, uten turbo, og med svimlende 86 hk! Den bruker 15,5 sek 0-100 og har en toppfart på 161 km/t. 0-140 går på 36 sek, så det tar vel nærmere 1 minutt før den når toppfarten... :lol:

Den samme motoren ble forøvrig også levert til E28 (524d)...og kun produsert i 2 år - 1986-88. Finnes det en slik i Norge ? :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkje lenge siden det var en 324 D tilsalgs. 19 000 eller noe.. Hadde vært gøy å satt i stand. Sjeldne saker.

For de som er litt mer ihuga interessert kan eg opplyse at pr 1/4-2002 var det registrert 47 stk BMW 324TD i Norge. (i følge en meget hjelpsom mann på Statens opplysningskontor for veitrafikk, eller noe lignende) Regner med at en del av disse er i Touring utgaver og at det deler seg litt mellom aut og manuell kasser igjen, så en 88 324TDa som eg har, er det vel ikkje overflod av. Litt gøy å vite.

Hvor mange det er skilt på i dag vet eg ikkje. Min mangler skilt akkurat nå, men topp er på vei fra sverige så innen en måned håper eg vi er tilbake på det norske veinettet. Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 years later...
her er (glise) kjørte 280 mil på noen dager. den brukte nesten en liter olje,men såpass må den få når den ligger på 120 km/t :lol: hele dagen

beemer.jpg

Denne bilen ble bygd tilbake til 320i og solgt da toppen sprakk på 11 plasser. Fy så fort tiden går :roll:

Ser bilen er avregistrert nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen ble bygd tilbake til 320i og solgt da toppen sprakk på 11 plasser. Fy så fort tiden går :roll:

Ser bilen er avregistrert nå...

Blir ikke akkurat sjokkert over det med toppen nei, da de viser seg å være lagd av Kålrabi! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...