Gå til innhold

suselyd fra anlegget


Anbefalte innlegg

Har et par rockford fosgate 6x9" som er koplet opp mot en kicker 2x125w forsterker. Men når jeg kjører og har på litt lav musikk hører jeg en suselyd som tar seg opp etter turtallet på bilen. Litt som en turbohyling kan man si. det kommer bakfra en plass...

Hva er problemet? innmari irriterende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være flere ting.

-Dårlig signalkabel. Burde være minst dobbelskjermet. Må også ligge på motsatt side av strømkabelen. Altså strøm på venstre og signalkabel på høyre f.eks.

-Dårlig jording. Jordingskabelen må festes rett i gods. Må også pusse vekk all lakk der skruen skal stå.

-Svidd jordingsbane på spiller eller forsterker. Skjer grunnet dårlig jording på spiller eller forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signalkablene er så å si nye, og skal være av helt grei kvalitet.

Støy fra andre kabler kan ikke oppstå, pga jeg har lagt signalkablene i midten under teppet.

Jeg har jorda forsterkeren i det samme jordingspunktet som batteriet...kan dette være årsaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signalkablene er så å si nye, og skal være av helt grei kvalitet.

Støy fra andre kabler kan ikke oppstå, pga jeg har lagt signalkablene i midten under teppet.

Jeg har jorda forsterkeren i det samme jordingspunktet som batteriet...kan dette være årsaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med jordinga til forsterkern først da! Jord Forsterkeren i festene til sikkerhets-selen under baksetet eller(som jeg har gjort) ved den skrua som er oppe ved låsen til baggasjerommet! Husk på å fjerne all lakk først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...