Espenlis Skrevet Juli 14, 2005 Share Skrevet Juli 14, 2005 Da var endelig dagen kommet, det største høydepunktet i mitt liv skulle faktisk komme om noen få minutter. Alt er ordnet, klart til kjøring. Ikke noe mer førerkortkurs, ikke mer snakk. Kun meg og en BMW M3 2004 modell Sibergrau Metallic og en laaang Nürburgring forran oss. Setter meg godt til rette. Justere stolen jeg sitter i, i akkurat passe posisjon. Nøkkelen er vridd om og idet motoren på hele 338hester vrinsker mot meg, går det en kaaald frysning nedover ryggen min. Dette er HERLIG! Start går på Antoniusbuche, og 1gir er unngjort på et par sekunder. En liten kontrast fra min egen 325i. SMG kassen koser seg med overføringene, men vil etterhvert få kjørt seg sammen med resten av bilen. Et drag jeg aldri noen gang har kjent i en bil før, og en lyd andre bilmerker bare kan glemme å skape. Jeg nærmer meg den første utfordringen: En ganske krap kurve ved Tiergarten får bilens elektronikk til å virkelig jobbe. Jeg fikk valget mellom å kjøre med eller uten Traction Control og Antispin. Valget var meget bra. Etter et pent men smalt strekke kommer Hatzenbach, en slak kruve som bilen smyger seg igjennom. Den neste bilen min blir ihvertfall en M3, uten tvil. Akselerasjonen ut er det ingenting å si på. Dette er og blir den beste sportsbilen. Idet jeg passerer 4900rpm skal det etter dataen være 364.55nm. Dette tviler jeg ikke et sekund på. Jeg holder begge hendene på styringen, noe som kreves på denne banen, og ikke minst om jeg skal komme meg helskinnet frem. Første alvorlige nedbremsingen skjer ved Flugplatz. En krapp sving slenger bilen ut i en liten sladd. Hjertet dunker, svettedråper kommer sakte men sikkert ned fra pannen. Jeg trår gassen i bånn og motoren brommer noe så inni gamperævva( Lars Erik Larsen-uttrykk) og spinner(!!) litt ut på strekket. Speedometernålen passerer 220km/t gjennom strekket Schwedenkreuz og der stopper det. Dette får være nok tenker jeg. Nesten sving kommer ganske så kjapt, og ABS'n begynner å jobbe aktivt. Aremberg, så svingen kalles, fullføres med et peent driv. Enda et strekke ligger forran meg. Hele 2 km faktisk. Får presset meg selv og bilen opp i 230km/t men den ser ikke ut til å reagere på farten. Verre er det med meg. Kanskje litt humpete her tenker jeg og bremser litt forsiktig. Kallenhard er den meste ulykkesutsatte skurven på Nürburgring og den har jeg respekt for. Bilen er nede i 70km/t og holder seg der gjennom hele svingen. Nå kommer det en rekke svinger og kurver som jeg gleder meg til!! Ex-Mühle og Bergwerk kommer på rekke. Dette kjennes på bilen, og det kviner ganske høyt i dekkene. Svingene er unnagjort og Klostertal er neste nedbremsing, om 1.5km. hehe.. Dette er den mest råeste banen jeg har kjørt noensinne. Strekke på strekke, er så DEILI, særlig med en M3 som faktisk liker det nesten like godt som meg. Første U-sving kalles ironisk nok Carrociolakarussell, og det levere den opp til. Bilen legger seg nesten 40grader i svingen som minner meg mer om nascar enn noe annet. Platelignende dekke skal hindre bilen visstnok i å skli av veien. Skal si det fungerer!! Bilen hopper nesten ut av svingen og inn på asfalten igjen, tar tak i det svarte belegget og graver seg fremover. Maks gass med denne bilen har jeg kun drømt om!! Er nå snart fremme på siste strekket før mål, men det står fortsatt igjen Schwalbenschwanz. En gedigen sving som river i det meste av bilen. Kommer i 100km/t og ratter som en gal. TC redder meg faktisk her, og igjen må jeg tørke en svette av hodet. Da, er det et siste strekke: 2,3km med asfalt ligger forran meg, og klamper gassen i bånn. Noe så deilig!!! 110km/t-130km/t-160km/t-190km/t(oioi)-210km/t-230km/t-24..... ESPEN, no legg du fra dg den Playstation å kjæm opp å spis middag!!! Akkurat da jeg skulle passere 250km/t så kommer mamma å maser om den middagen!! Det er typisk vettu!! jaja, får prøve på igjen på nytt da en annen dag.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet Juli 14, 2005 Share Skrevet Juli 14, 2005 Hehehe den var bra..såg for meg deg i hundre å malvin eg no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desloch Skrevet Juli 14, 2005 Share Skrevet Juli 14, 2005 Hehe. Så ikke den komme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Juli 14, 2005 Share Skrevet Juli 14, 2005 og jeg som begynte å misunne deg helt til moren kom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espenlis Skrevet Juli 14, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2005 hehehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hr.smith Skrevet Juli 14, 2005 Share Skrevet Juli 14, 2005 heheh...begynte å bli skikkeli misunnelig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Juli 15, 2005 Share Skrevet Juli 15, 2005 hahaha!!! Genialt inlegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espenlis Skrevet Juli 15, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2005 Det var rett og slett en liten opplevelse bare å skrive dette. Kjørte faktisk GT4 samtidig som jeg skrev. Hehe, pause for hvert passeringspunkt... Føltes faktisk litt ekte en liten stund. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Juli 15, 2005 Share Skrevet Juli 15, 2005 morsom historie! ps! M3 E46 har 343 hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espenlis Skrevet Juli 15, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2005 Hehe, ikke min. Har ikke tatt oljeskift så den ligger på rundt 335hk nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Juli 15, 2005 Share Skrevet Juli 15, 2005 Kongeinnlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet Juli 16, 2005 Share Skrevet Juli 16, 2005 hihihi.... jeg satt å leste med frysninger på armen og levde meg inn i detta helt til avslutninga, da satt jeg to sekund og var helt mutt, til jeg brast ut i latter! den skal du ha, den var genial! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espenlis Skrevet Juli 16, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2005 hehe, takker. Tenkt lenge på denne.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Juli 16, 2005 Share Skrevet Juli 16, 2005 Hehe. Jeg koste meg her. Har jo faktisk kjørt der i virkeligheten, og tenkte; "220 over Schwedenkreutz - DAMN det er fort", og så skjønte jeg at du var på GT4 Nordschleife er en opplevelse av de helt største i verden. Man trenger ikke M3 for å bli svett der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Juli 16, 2005 Share Skrevet Juli 16, 2005 Meget bra dette hehe Pokkerns middag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå