Gå til innhold

Montering av forsterker?


Anbefalte innlegg

Jeg er nybegynner i anlegg bygging :D

Kjøpte meg forsterker i dag, og kom hjem og skulle montere. Var sikker på at jeg skulle klare detta uten problemer, MEN!

Jeg får jo ikke no strøm til forsterkeren :? Jeg har kobla strøm fra batteriet gjennom en sikring og videre inn i forsterkeren. Deretter jorda jeg i batteriet og videre inn i forsterkeren. Skal det ikke ganske enkelt lyse på Power da? :? Eller er det noe mer som skal gjøres for å få noe liv? :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vel legge styrestrømmen fra spilleren oxo. (Den blå, som også kan brukers på el.anntenne.)

Men skulle tro du fikk noe lys kanskje allikevel. Men, du må ihvertfall ha styrestrøm fra spilleren for at du skal få den til å funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulgte det med en ledning som kan kobles til bak på spilleren til "remote" ledningen? Isåfall tipper jeg det er den.... hensikten med den er at den slår på eff.forsterkeren når du slår på spilleren, og av når du slår den av....Lykke til! 8)

Ja, glemte å nevne den. Den har jeg nå koblet inn. Men fortsatt, får ikke no liv :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke ha noe å si. Skal vel få liv i den uansett. Om du ikke har brukt slik høytalersignal kabel foreksempel.. Da blir den nok litt for tynn. Jeg har 56kvadrat i min. 32 burde vel kanskje være nok?

Har ikke alt for stor greie på dette selv, men kan litt.. :)

(Og husk å ha ihvertfall like tykk jording!! Har ofte hørt at det mange vil ha den tykkere enn pluss kabelen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koble den på el.antenna eller remote på spilleren, og slå på tenningen. Spilleren skal si fra til forsterkeren når den skal av og på.

Det hadde han gjort, stod det lenger opp her. Så kan jo virke som at det er noe galt med strøm uttaket på spilleren da. (Som da går til el.antenne og remote) Den blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider