KennyZM Skrevet Juli 25, 2005 Share Skrevet Juli 25, 2005 jo, men jeg tror 335 vil komme også. Bare se på 5-serien. Der får vi neste år, eller i år, 2 V8 motorer i tillegg til M5 sin V10. Spranget fra 3 literen med 258 hk til m3 med over 400 hk blir for stort... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Juli 25, 2005 Share Skrevet Juli 25, 2005 Lurer på hvor dette vil ende jeg.. m3 med over 400 hk, m5 med over 500hk.. Blir spennende å se hvor mange år som går før vi har en m3 med 1000hk. Rått er det ivhvertfall.. Litt synd karosseriet ikke er av de fineste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tort Skrevet Juli 26, 2005 Share Skrevet Juli 26, 2005 Jeg har hørt at den nye M3 skal bygge vidre på V8`ern som stod i E39 M5. Husker ikke hvor jeg hørte det men etter som jeg skjønnte så er dette visstnok ganske aktuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Juli 26, 2005 Share Skrevet Juli 26, 2005 Tror aldri det har vært snakk om turbo i en M utgave. Men for at ikke spranget mellom en 330i (231hk?) og M3 (400hk) skal bli så stort, har det vært litt snakk om en 330i med turbo... e90 330i har *258hk* den gamle e46 330i derimot, har 231hk! :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Juli 26, 2005 Share Skrevet Juli 26, 2005 den nye m3'en får IKKE en v8 som er bygd videre fra den gamle e39 m5-motoren, men derimot en mini-utgave v8 meislet ut av dagens m5 V10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet Juli 26, 2005 Share Skrevet Juli 26, 2005 Tror aldri det har vært snakk om turbo i en M utgave. Men for at ikke spranget mellom en 330i (231hk?) og M3 (400hk) skal bli så stort, har det vært litt snakk om en 330i med turbo... e90 330i har *258hk* den gamle e46 330i derimot, har 231hk! :D Ikke lett å holde styr på alle disse tallene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Juli 26, 2005 Share Skrevet Juli 26, 2005 aRG !§!! At de ikke kan holde seg til det som alt virker og bilen er kjent for !! 6 cyl på rekke ! Det er jo kjenner merke på M3 ! Først lager de en ny 3 serie som ser ut som en stylet nissan primera (ved untak av hekken, den er kappa av en primera og sveisa rett på) Så begynner de som amrikanerene og tenker : "bare det er mange nok syl så går det nok " Og turbo ?!? er jo japanere som pleier og lade biler med det, det er likksom deres vare merke. Skyline, Supra. Lancer evo, 3000gt, rx7 osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Juli 26, 2005 Share Skrevet Juli 26, 2005 aRG !§!! At de ikke kan holde seg til det som alt virker og bilen er kjent for !! 6 cyl på rekke ! Det er jo kjenner merke på M3 ! Først lager de en ny 3 serie som ser ut som en stylet nissan primera (ved untak av hekken, den er kappa av en primera og sveisa rett på) Så begynner de som amrikanerene og tenker : "bare det er mange nok syl så går det nok " Og turbo ?!? er jo japanere som pleier og lade biler med det, det er likksom deres vare merke. Skyline, Supra. Lancer evo, 3000gt, rx7 osv.. men nå får vi jo alt hos bmw! -rå 3liters sekser med 258hk -3liters sekser med turbo -V8 da kan man jo velge det som passer. syntes det er helt suverent jeg. nå var vel sekseren max utnyttet, og for å holde følge med audi og taxiene, så måtte de gå over til V8. helt ok for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Juli 26, 2005 Share Skrevet Juli 26, 2005 Vel... synes det er ganske kjipt . samme som designe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thorleif Skrevet Juli 29, 2005 Share Skrevet Juli 29, 2005 Det eneste jeg vil medbringe i denne diskusjonen er at dere aldri vil se en M Bil fra Garching med turbo motor, det er tabu i de kretser. Sist de laget en turbo motor var for Brabham i 1987, og det var en 1,5 liter med 1500 hk. Nye M3 kommer med en 4 liters V8 med 415 hk, uheldigvis ser det ut som den ikke er som vi hadde håpet på, da mener vi "flat-plane" Jeg er ikke sikker om det kommer noen CSL, men jeg vil snakke med folkene som utvikler nye M3, i september, for å diskutere om det blir en ny CSL, og hvordan den vil bli, og hva en kan bestille som ekstra utsyr. Dette siden den CSL som er idag, ikke lever opp til forventningen fra noen av oss. (Ryktene sier 4,5 liter 480 hk, i nye CSL) mvh en som skal ha nye CSL, hvis den kommer slik jeg vil ha den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 29, 2005 Share Skrevet Juli 29, 2005 Det eneste jeg vil medbringe i denne diskusjonen er at dere aldri vil se en M Bil fra Garching med turbo motor, det er tabu i de kretser. Sist de laget en turbo motor var for Brabham i 1987, og det var en 1,5 liter med 1500 hk.Nye M3 kommer med en 4 liters V8 med 415 hk, uheldigvis ser det ut som den ikke er som vi hadde håpet på, da mener vi "flat-plane" Jeg er ikke sikker om det kommer noen CSL, men jeg vil snakke med folkene som utvikler nye M3, i september, for å diskutere om det blir en ny CSL, og hvordan den vil bli, og hva en kan bestille som ekstra utsyr. Dette siden den CSL som er idag, ikke lever opp til forventningen fra noen av oss. (Ryktene sier 4,5 liter 480 hk, i nye CSL) mvh en som skal ha nye CSL, hvis den kommer slik jeg vil ha den. Thorleif...hva mener du med "flat-plane" ? ...mener du en kamaksel med 180 graders intervaller på kamakselen (les: kun V8 ) ? Er ikke det evt. en ok teknisk løsning og litt mer racingpreget enn det gamle amerikanske V8 konseptet med såkalt "cross-plane" kamaksler (90 graders kamaksel) og minimalt med omdreiningsvillighet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thorleif Skrevet Juli 30, 2005 Share Skrevet Juli 30, 2005 Det eneste jeg vil medbringe i denne diskusjonen er at dere aldri vil se en M Bil fra Garching med turbo motor, det er tabu i de kretser. Sist de laget en turbo motor var for Brabham i 1987, og det var en 1,5 liter med 1500 hk.Nye M3 kommer med en 4 liters V8 med 415 hk, uheldigvis ser det ut som den ikke er som vi hadde håpet på, da mener vi "flat-plane" Jeg er ikke sikker om det kommer noen CSL, men jeg vil snakke med folkene som utvikler nye M3, i september, for å diskutere om det blir en ny CSL, og hvordan den vil bli, og hva en kan bestille som ekstra utsyr. Dette siden den CSL som er idag, ikke lever opp til forventningen fra noen av oss. (Ryktene sier 4,5 liter 480 hk, i nye CSL) mvh en som skal ha nye CSL, hvis den kommer slik jeg vil ha den. Thorleif...hva mener du med "flat-plane" ? ...mener du en kamaksel med 180 graders intervaller på kamakselen (les: kun V8 ) ? Er ikke det evt. en ok teknisk løsning og litt mer racingpreget enn det gamle amerikanske V8 konseptet med såkalt "cross-plane" kamaksler (90 graders kamaksel) og minimalt med omdreiningsvillighet. Ja det er 180 graders interval jeg mener , det er det GTR'en har, men ikke gate bilene uheldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thorleif Skrevet Juli 30, 2005 Share Skrevet Juli 30, 2005 aRG !§!! At de ikke kan holde seg til det som alt virker og bilen er kjent for !! 6 cyl på rekke ! Det er jo kjenner merke på M3 ! Først lager de en ny 3 serie som ser ut som en stylet nissan primera (ved untak av hekken, den er kappa av en primera og sveisa rett på) Så begynner de som amrikanerene og tenker : "bare det er mange nok syl så går det nok " Og turbo ?!? er jo japanere som pleier og lade biler med det, det er likksom deres vare merke. Skyline, Supra. Lancer evo, 3000gt, rx7 osv.. Kjennemerket på M3 er ikke 6er i rekke men firer, så dette er bare en evolusjon, siden E30 var 4er, E36 og E46 6er, og nå E91 eller hva den må hete V8er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet August 1, 2005 Share Skrevet August 1, 2005 Det vil, med stor sikkerhet, komme en model kalt 335i turbo. Denne vil være en 3-liters motor, med twinturbo, slik som 535d har. Leste dette i nordske auto, motor og sport. Den vil få ca 330 hester... Mener du ikke 135it? Mener å ha lest det i ett norsk bilblad mulig Auto motor og sport? Men høres vilt ut! Er vel også snakk om Z4 kommer med den nåværende m3 motoren på 3,2l 343hk! Rått! Patrick B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet August 1, 2005 Share Skrevet August 1, 2005 Ok så i ettertid opp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå