M3cabriolet Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 bmw + turbo er jo helt høl i huet... da er alt med bmw ødelagt! mr chris bangle skal tilslutt få besøk av meg, da jeg skal få han til å fundere på hva han har gjort med verdens beste bilmerke! bmw skal ikke ha turbo! jeg kan leve med at de går opp i antall sylindere, men ikke pustehjelp! ordtaket: "no turbo-shit, just real M power!" skal fortsatt komme til sin rett!!! noen skal dingle om det blir det i M-bila! det er jo en av grunnene til at jeg elsker bmw, den råsterke motoren som faktisk ikke trenger turbo! og bmw har ikke no problem med å lage værstingmotorer uten pustehjelp, de tyner jo 343hk ut av 3,2'en, og den er god for mer, men de bremser det, for å beholde levetiden på motoren! aaaaargh!!!!! jeg blir provosert!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thorleif Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 Det vil, med stor sikkerhet, komme en model kalt 335i turbo. Denne vil være en 3-liters motor, med twinturbo, slik som 535d har. Leste dette i nordske auto, motor og sport. Den vil få ca 330 hester... Mener du ikke 135it? Mener å ha lest det i ett norsk bilblad mulig Auto motor og sport? Men høres vilt ut! Er vel også snakk om Z4 kommer med den nåværende m3 motoren på 3,2l 343hk! Rått! Patrick B Det siste jeg har hørt er at BMW Z4, kommer med en V8 på 415 hk, og den vil bli presentert på IAA i Frankfurt i september. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thorleif Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 bmw + turbo er jo helt høl i huet... da er alt med bmw ødelagt! mr chris bangle skal tilslutt få besøk av meg, da jeg skal få han til å fundere på hva han har gjort med verdens beste bilmerke! bmw skal ikke ha turbo! jeg kan leve med at de går opp i antall sylindere, men ikke pustehjelp! ordtaket: "no turbo-shit, just real M power!" skal fortsatt komme til sin rett!!! noen skal dingle om det blir det i M-bila! det er jo en av grunnene til at jeg elsker bmw, den råsterke motoren som faktisk ikke trenger turbo! og bmw har ikke no problem med å lage værstingmotorer uten pustehjelp, de tyner jo 343hk ut av 3,2'en, og den er god for mer, men de bremser det, for å beholde levetiden på motoren! aaaaargh!!!!! jeg blir provosert!!!!!!!!!!!! Dette blir for dumt, slik du skriver her, det første jeg vil spørre deg om, er hvor lenge har du hatt BMW, det andre er bli BMW fan, ikke en hater slik du er. Det andre er at de tok ut 360 hk av en 3,2 liter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 jeg har kjørt bmw siden jeg fikk lappen jeg! og kan du med hånden på hjertet si at du liker det de har gjort med bmw de siste årene?? uansett er dette bare min mening! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thorleif Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 jeg har kjørt bmw siden jeg fikk lappen jeg! og kan du med hånden på hjertet si at du liker det de har gjort med bmw de siste årene?? uansett er dette bare min mening! Jeg spurte hvor lenge du hadde fulgt BMW, du kan ha fått førerkortet i går for den saks skyld. Ja jeg liker det meste fra Cristhoper Bangle, 1 serien er nytenking , nye 3 serien er meget bra , 5 serien er fantastisk , 6 serien er toppen , 7 serien er utrolig , Z4 er slik en roadster skal være , hva mer kan du forlange . At det er så mange "såkalte entusiaster" som klager, forteller meg at de ikke er entusiaster for merket, men for hva merket var, ikke er . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 jeg har kjørt bmw siden jeg fikk lappen jeg! og kan du med hånden på hjertet si at du liker det de har gjort med bmw de siste årene?? uansett er dette bare min mening! Huff for noen meninger! Tenk på bmw 2002 turbo, som må være etter min mening ett av mesterverkene til bmw! 1973 -1975 mod, første europeiske serieproduserte bil med turbo og 170hk, regner med de som kjøpte den ny fikk seg en overaskelse da turboen slo inn, for ikke å snakke om rekkefirern som sto i, ryktes at de motorblokkene tålte alt, særlig etter ingeniørene i Bayern hadde stått å pisset på dem skulle vel bli sterkere etter det? Etter som årene gikk puttet de samme rekkefireren i formel1-bil(en motor som bygde på den samme som sto i 2002 turbo) noe som ga vel om lag 1500hk? Ble fort ulovelig ja! de motorene hadde vel gjerne litt km-stand før de ble brukt i formel1 bilene. hvem sier at toyota-motorene lever lengst? Med dette vil jeg bare si at det ikke er galt at bmw bruker turbo, det er ikke sånn at de ikke har brukt det før nei! Patrick B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 jeg har kjørt bmw siden jeg fikk lappen jeg! og kan du med hånden på hjertet si at du liker det de har gjort med bmw de siste årene?? uansett er dette bare min mening! Jeg spurte hvor lenge du hadde fulgt BMW, du kan ha fått førerkortet i går for den saks skyld. Ja jeg liker det meste fra Cristhoper Bangle, 1 serien er nytenking , nye 3 serien er meget bra , 5 serien er fantastisk , 6 serien er toppen , 7 serien er utrolig , Z4 er slik en roadster skal være , hva mer kan du forlange . At det er så mange "såkalte entusiaster" som klager, forteller meg at de ikke er entusiaster for merket, men for hva merket var, ikke er . Er enig med deg, men etter hvert vil folk tenke tilbake, å se at BMW var først ute med nytenking både designmessig og hva det måtte være! BMW e en trendsetter uten å være for motebevist, men som man ser på stort sett alle nybiler, så har de et snev av eks: bmw e60 sitt design, som den nye passaten, ser du rask på den fra siden kunne man nesten tro det var en bmw! for ikke å snakke om lexus som stjeler fra både mercedes og bmw! Jeg liker gamle modeller fra bmw, men blir bare mer og mer glad i bmw etter som de nye modellene kommer, har vennt meg til det nye designet. Nå gleder jeg meg som en unge til den nye m3`en basert på E90 Patrick B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 BMW og turbo blir helt feil (mht bensin motorer) De har vel ikke hatt det siden 2002 turbo'n (stod speilvendt turbo på leppa foran, slik at bilene som kjørte foran skulle se Turbo lyse mot seg-hehe) Kult med pop-off og turbo, men litt fjortiss synes jeg, og gassforsinkelse-nei takk!!!! Blir meget overrasket om BMW kommer med tubo i deres nye E90. Den nye M3 motoren bør gjøre minst 430hk/400nm for å igjen sette standarden! For det er det M handler opp, pushe grenser og sette bench mark for andre merker! Men snakker vi om en 335D i E90, blir det sykt, er meger imponert over dieselen og kreftene dens, så neste gang blir det en X5 med diesel, evt en E60 525/530D-helt rått! Hmm, etter å ha lest de andre sidene her nå, så kunne jeg tenkt meg å omformulert meg noe kanskje... BMW står for nyutvikling, alle bitchet og klaget på Bangel, men hva skjer, BMW har aldri solgt mer eller gjort det bedre, og andre betydelige merker begynner å kopiere "flame surface" konseptet. En tanke, om Z4 kommer med V8 med 415 hk, er dette M motoren i nye E90 eller en nedtrimmet versjon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thorleif Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 BMW og turbo blir helt feil (mht bensin motorer)De har vel ikke hatt det siden E21? Evt ennå lenger siden, vi snakker vel om 30 år? Her tar du feil, siden den siste turbo bensin bilen fra BMW var 745i, som jeg tror ble laget tilogmed sommeren 1986, s[ det er mindre enn 20 år siden de produserte turbo i otto motorer. Kult med pop-off og turbo, men litt fjortiss synes jeg, og gassforsinkelse-nei takk!!!! Blir meget overrasket om BMW kommer med tubo i deres nye E90, tragisk synes jeg! Den nye M3 motoren bør gjøre minst 430hk/400nm for å igjen sette standarden! Det gjør den uansett, men effekten er nok lavere enn det du snakker om her. For det er det M handler opp, pushe grenser og sette bench mark for andre merker! Har du en M bil, eller er det bare et ønske. Om den har det ene eller det andre betyr ikke så mye, siden total pakken fra BMW Motrorsport er utrolig bra. Men snakker vi om en 335D i E90, blir det sykt, er meger imponert over dieselen og kreftene dens, så neste gang blir det en X5 med diesel, evt en E60 525/530D-helt rått! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thorleif Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 BMW og turbo blir helt feil (mht bensin motorer)De har vel ikke hatt det siden E21? Evt ennå lenger siden, vi snakker vel om 30 år? Her tar du feil, siden den siste turbo bensin bilen fra BMW var 745i, som jeg tror ble laget tilogmed sommeren 1986, s[ det er mindre enn 20 år siden de produserte turbo i otto motorer. Kult med pop-off og turbo, men litt fjortiss synes jeg, og gassforsinkelse-nei takk!!!! Blir meget overrasket om BMW kommer med tubo i deres nye E90, tragisk synes jeg! Den nye M3 motoren bør gjøre minst 430hk/400nm for å igjen sette standarden! Det gjør den uansett, men effekten er nok lavere enn det du snakker om her. For det er det M handler opp, pushe grenser og sette bench mark for andre merker! Har du en M bil, eller er det bare et ønske. Om den har det ene eller det andre betyr ikke så mye, siden total pakken fra BMW Motrorsport er utrolig bra. Men snakker vi om en 335D i E90, blir det sykt, er meger imponert over dieselen og kreftene dens, så neste gang blir det en X5 med diesel, evt en E60 525/530D-helt rått! Jeg ser jeg gjorde en feil her. Her tar du feil, siden den siste turbo bensin bilen fra BMW var 745i, som jeg tror ble laget tilogmed sommeren 1986, s[ det er mindre enn 20 år siden de produserte turbo i otto motorer. Det gjør den uansett, men effekten er nok lavere enn det du snakker om her. Har du en M bil, eller er det bare et ønske. Om den har det ene eller det andre betyr ikke så mye, siden total pakken fra BMW Motrorsport er utrolig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 Jeg ser jeg gjorde en feil her. Her tar du feil, siden den siste turbo bensin bilen fra BMW var 745i, som jeg tror ble laget tilogmed sommeren 1986, s[ det er mindre enn 20 år siden de produserte turbo i otto motorer. Det gjør den uansett, men effekten er nok lavere enn det du snakker om her. Har du en M bil, eller er det bare et ønske. Om den har det ene eller det andre betyr ikke så mye, siden total pakken fra BMW Motrorsport er utrolig bra. Thorleif Setter pris på korigeringer, men innlegget ditt er noe forvirrende... vet ikke helt hva du skriver, til mine kommentarer, kan du prøve å forklare? Har ikke M bil, det er ikke min greie, hadde neppe klart å holde igjen med alle de kreftene, så tror jeg bivåner det hele-endog med stor beundring og fasination... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thorleif Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 Jeg ser jeg gjorde en feil her. Her tar du feil, siden den siste turbo bensin bilen fra BMW var 745i, som jeg tror ble laget tilogmed sommeren 1986, s[ det er mindre enn 20 år siden de produserte turbo i otto motorer. Det gjør den uansett, men effekten er nok lavere enn det du snakker om her. Har du en M bil, eller er det bare et ønske. Om den har det ene eller det andre betyr ikke så mye, siden total pakken fra BMW Motrorsport er utrolig bra. Thorleif Setter pris på korigeringer, men innlegget ditt er noe forvirrende... vet ikke helt hva du skriver, til mine kommentarer, kan du prøve å forklare? Har ikke M bil, det er ikke min greie, hadde neppe klart å holde igjen med alle de kreftene, så tror jeg bivåner det hele-endog med stor beundring og fasination... Hvis du ser i ditt innlegg, det første jeg skrev i, det var der jeg skrev komentarene, men så da at de ikke ble lesbare. Håper det hjelper. Det er vel ingenting slik jeg ser det som slår bilene fra Garching, men det er vel litt fubjektivt siden jeg har dem, men uansett mer kjøreglede skal du lete lenge etter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 Tnx! Skulle gjerne sagt at jeg skjønner hva du mener, men det gjør jeg (u) heldigvis ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thorleif Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 Oki Doki Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 Thorleif er nok ikke helt vant med sitering på forumer, ihvertfall ikke slik det er her. Han har forsøkt å sitere deg, og svare på hver enkelt setning/påstand, men var nok ikke klar over at han da måtte avslutte quotingen for hver setning/påstand for å få det til å se riktig ut. Hans setninger og dine har derfor havnet litt oppi hverandre. Det han ville frem til er at E23 745i hadde en 3.2/3.4-liters bensinmotor med turbo på 80-tallet, altså for under 20 år siden (samme motor som 735i, bare med turbo og 55hk mer). Forøvrig er det nok den motoren "Muren Motorsport" her inne har i sin E28. Med sine 252hk er sikkert det moro! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå