Gå til innhold

Warsteiner M3 på Alnabru i Oslo..

Thomas_
 Share

Anbefalte innlegg

Jepp!

Det er riktignok noen år siden nå, men jeg så begge to utstilt ved siden av hverandre på en bilutstilling/messe i Fredrikstad. Det var et firma som hadde bygd opp begge bilene (husker ikke navnet). Den ene hadde S38B36 motor, den andre hadde M50B25 (men i en eller annen Schnitzer trim visstnok). Jeg har hverken før eller siden sett/hørt noe til noen av disse bilene. Det eneste jeg vet er at de var registrert i Norge. På denne tiden var jeg faktisk mest opptatt av Porsche (hadde en rigget 911 den gangen) og jeg svanset mest rundt de grommeste utgavene fra det merket.

Det stod også en svensk McLaren F1 på utstillingen (mørk blå). Den dag i dag angrer jeg bittert på at jeg ikke studerte den mer inngående, men faktum er at den kvinnelige modellen som stod ved siden av bilen satte meg og min kamerat fullstendig ut :shock:

Vi klarte ikke se på bilen ettersom øynene til stadig ble dratt mot den fantastisk vakre jenta...

:lol:

Og DET er litt av en bragd når det gjelder meg. Jeg har som oftest fokus på biler... :D

Hehehe...en artig historie :D , men hva i alle dager var det som medførte at du skiftet fra Porsche til BMW ? For min del var det familie og barn (via Mercedes-Benz), men så snart barna blir litt eldre er jeg klar for min femte Porsche...og det blir bestemt ikke en Cayenne ! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den andre bilen aner jeg at jeg tror hvilken er. Det er en ombygd 320i med motor fra en gammal 325+turbo. Det er et firma som driver mest med Volvo+ noe bmw som hadde den om jeg ikke husker feil. Den var dog ikke noe skikkelig warsteiner replica. Bare noe striper og slikt her og der. Dette firmaet har en nettside der jeg tror det fortsatt er bilder av nevnte bil.

Ikke akkurat Warsteiner dekor men, er det denne du mener? :?

http://www.bsmotor.com/?id=m3racing/racem3.html

Denne dekoren her heter vel Vogelsang..? Og det var vel Linder Teamet som kjørte med denne dekoren i DTM på slutten av -80, hvis jeg ikke tar helt feil..?

Og denne bilen på bildet var vel på Gatebil både på Våler og Rudskogen. :)

E30 M3 må være en av de fineste BMW'ene som er produsert noen gang.. :D Synest ihvertfall jeg.. :):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet att på gatebil i fjord sto den m3´n jeg hadde sammen med robert sin gamle.. og så er d jo den halve mindre pene fra sunnmøre. har ikke hørt om fler jeg men det dukker jo stadig opp andre tinger. denm jeg hadde var i bilsport en gang for lenge siden med orange grill og med andre hjul og noe greier. da med det som poppulert kalt skru på trimming var montert. den gikk forøvrig i skien den gang.. den har vel også vert i grombil en gang i tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den andre bilen aner jeg at jeg tror hvilken er. Det er en ombygd 320i med motor fra en gammal 325+turbo. Det er et firma som driver mest med Volvo+ noe bmw som hadde den om jeg ikke husker feil. Den var dog ikke noe skikkelig warsteiner replica. Bare noe striper og slikt her og der. Dette firmaet har en nettside der jeg tror det fortsatt er bilder av nevnte bil.

Ikke akkurat Warsteiner dekor men, er det denne du mener? :?

http://www.bsmotor.com/?id=m3racing/racem3.html

Mener at det var BS motor som bygde bilen ja, men enten så var det en annen en, eller så har de bygd den om og skiftet dekor. For den så ikke slik ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe...en artig historie :D , men hva i alle dager var det som medførte at du skiftet fra Porsche til BMW ? For min del var det familie og barn (via Mercedes-Benz), men så snart barna blir litt eldre er jeg klar for min femte Porsche...og det blir bestemt ikke en Cayenne ! :wink:

Puuuh... Bra det IKKE blir en Cayenne - stort mer mislykket design skal man lete lenge etter i mine øyne. Og bilen som konsept er også på grensen til forkastelig synes jeg... Men, men, nok om det.

Hvorfor jeg skiftet? Vel, det var vel helst det at Porschen var et sidesprang fra BMW og jeg fikk et godt tilbud på en BMW jeg likte. I tillegg var det noen andre faktorer som spilte inn. Jeg synes mange av de menneskene som var i Porsche-klubben i Oslo (bodde i Oslo den gangen) var vel hovne og vel ovenpå i forhold til andre bilmerker (litt sånn som noen i BMW-miljøer også er...). En annen ting var at denne Porschen jeg hadde tiltrakk seg MYE oppmerksomhet (rød, mye lyd, spoilere, store/feite hjul, bur, løpsstoler osv) og det skapte mye negativ oppmerksomhet rundt meg. Jeg ble lei av å bli oppfattet som en klysete pappagutt...

En siste ting var at jeg hadde en del problem med girkassen på akkurat denne bilen - noe som førte til utlegg på rundt 100.000,- i løpet av kort tid. (Bilen var nemlig bygd opp i Sverige for nesten 400.000,- SEK og det var mye spesielle deler, bla. en nedtrimmet løpsmotor - 3.1L med 338HK :D )

MEN! Jeg skal ha mange flere Porscher, tro du meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryktet blir nå avkreftet. Dette var IKKE Kjell-Rune sin bil. Den står "trygt" på Åndalsnes. Bekreftet for 3sek siden. Er vel den eneste av sitt slag denne i Norge, med den motoren. Så dette kan kunne være en utgave som er "svakere".

Er du sikker på at den sto på Åndalnes da? :? Lenge siden jeg har sett den har stått hjemme hos Daniel nå syns jeg, i hvertfall som jeg har sett. Har sett at den bruker å stå en del i Innfjorden, hos to brødre som er kompiser med Daniel.

Er også der de skrur på bilen, + at d var vel der den stod i vinter etter den var hentet hos Kjell Rune, tror jeg.. :P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puuuh... Bra det IKKE blir en Cayenne - stort mer mislykket design skal man lete lenge etter i mine øyne. Og bilen som konsept er også på grensen til forkastelig synes jeg... Men, men, nok om det.

Hvorfor jeg skiftet? Vel, det var vel helst det at Porschen var et sidesprang fra BMW og jeg fikk et godt tilbud på en BMW jeg likte. I tillegg var det noen andre faktorer som spilte inn. Jeg synes mange av de menneskene som var i Porsche-klubben i Oslo (bodde i Oslo den gangen) var vel hovne og vel ovenpå i forhold til andre bilmerker (litt sånn som noen i BMW-miljøer også er...). En annen ting var at denne Porschen jeg hadde tiltrakk seg MYE oppmerksomhet (rød, mye lyd, spoilere, store/feite hjul, bur, løpsstoler osv) og det skapte mye negativ oppmerksomhet rundt meg. Jeg ble lei av å bli oppfattet som en klysete pappagutt...

En siste ting var at jeg hadde en del problem med girkassen på akkurat denne bilen - noe som førte til utlegg på rundt 100.000,- i løpet av kort tid. (Bilen var nemlig bygd opp i Sverige for nesten 400.000,- SEK og det var mye spesielle deler, bla. en nedtrimmet løpsmotor - 3.1L med 338HK :D )

Jepp...flere Porscher blir det helt sikkert for meg også. :D Jeg har hatt gleden av en 1977 924, en 1985/B 944, en 1980 928S og en 1984 911 SC...alle originale. Spesielt 928S´en savner jeg...V8, 4,7 liter, 1450 Kg og 300 HK var egentlig helt greit når man bl.a var på en liten roadtrip Oslo-Gibraltar-Oslo. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Bilen har vel blitt stoppet nå i teknisk, å da fant hvist biltilsynet en turbo under der som ikke skulle være der hørte jeg rykte om i helga..?

Vet ikke om det er sant.? men ryktet sa d i hvertfall slik..

Daniel la den vel ut tilsalgs etter gatebil på våler i mai da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleire Porscher vert det på meg og.......det er eit eller anna med Porsche som ikkje ein BMW grier å viske ut! ...Cayenne??...nope!!!! :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har vel blitt stoppet nå i teknisk, å da fant hvist biltilsynet en turbo under der som ikke skulle være der hørte jeg rykte om i helga..?

noen som kan bekrefte dette?? om skilta altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som kan bekrefte dette?? om skilta altså..

Har du tilgang til siste fire siffer i chassisnummeret så går det vel alltids an å finne ut det...Ja, om den ble avskiltet da selvfølgelig. Jeg aner ikke om det som ble skrevet over her er sant, da jeg ikke har hørt ryktet før nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...