Morten318 Skrevet Juli 28, 2005 Share Skrevet Juli 28, 2005 Hadde en basskasse med et trykk kammer foran basserne med plexi. Og vil ha ny kasse som jeg kan få litt lavere å få den lengere inn i bagasjen, men hvordan skal jeg regne ut litern som kassa trenger da.. Er det noen tommelfinger regel som sier at du kan ha en kasse på f.eks 30L per basser? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Juli 28, 2005 Share Skrevet Juli 28, 2005 Nope. kommer helt ann på elementet du har. Har du noe info om det? eventuelt navn så det kan spores på nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten318 Skrevet Juli 28, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2005 Nope. kommer helt ann på elementet du har. Har du noe info om det? eventuelt navn så det kan spores på nettet. Eneste jeg vet at det er boss og selgeren i ragnar haga var ikke så hjelpsom med å finne det ut heller.. Og nå står jeg uten basskasse i bilen.. elementene er tatt ut.. hmm.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Juli 28, 2005 Share Skrevet Juli 28, 2005 Da blir det litt værre. Står ikke noe mere på dem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten318 Skrevet Juli 28, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2005 Da blir det litt værre. Står ikke noe mere på dem? Skal se om jeg får kommet meg der de ligger i morgen.. så får jeg se da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten318 Skrevet Juli 29, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2005 Hvordan blir lyden om jeg bygger en kasse på 30L til hver basser? uten å vite om det er så mange liter den skal ha. blir det stygg lyd eller hvordan merker jeg det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Juli 29, 2005 Share Skrevet Juli 29, 2005 Prøv deg på 50-60 liter lyd vil du jo få. Det som skjer er at du kanskje får en ujavn frekvens kurve. Den vil da spille noen frekvenser høyere enn andre. Det som er forskjellen på tunet kasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten318 Skrevet Juli 29, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2005 Prøv deg på 50-60 liter lyd vil du jo få. Det som skjer er at du kanskje får en ujavn frekvens kurve. Den vil da spille noen frekvenser høyere enn andre. Det som er forskjellen på tunet kasse. Får hente subbene mine å se nærmere på de.. så får vi se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten318 Skrevet August 1, 2005 Forfatter Share Skrevet August 1, 2005 har funnet det ut Bare å starte å bygge kasse når jeg får tid da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nokiaas Skrevet August 5, 2005 Share Skrevet August 5, 2005 Hei. Det finnes mange programmer for og regne ut størrelse på kasse + porter. se her http://www.netsonic.fi/~asserial/speaker/ for data på høytaler se papirer som fulgte med eller se her om den er listet opp (litt gammel liste) : http://www.rdrop.com/users/billmc/enclosures Bare søk etter "subwoofer enclosure-design software" på google så finner du masse info. Jeg brukte ett programm fra JBL for og designe min kasse. Jeg ville ikke ha så stor kasse, så jeg brukte programmet for å regne ut volum + porter. Jeg har 2X12" i push-pull med ca. 40 liter tilsammen, og det spiller kjempebra takket være et slikt program. NokiaAS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå