Riefarn Skrevet Juli 28, 2005 Share Skrevet Juli 28, 2005 Har lenge vurdert kjøp av kondensator, men aldri trodd jeg har noe bruk for det... ved vanlig bilkjøring med normal musik lader batteriet på ca 13,5V , men når jeg skrur opp går det ned til 12,9 og litt.(varierer) Bør jeg kjøpe kondensator? Vil det bedre lyden i bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Juli 28, 2005 Share Skrevet Juli 28, 2005 Du burde nok gå for batteri. Vet du hvor mye bilen din lader a? Kanskje kjøpe deg regulator. Så er du sikker på at den gir max slipper du å kanskje drepe ett batteri til. www.ladac.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Juli 28, 2005 Share Skrevet Juli 28, 2005 Større dynamo kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hwar325 Skrevet Juli 29, 2005 Share Skrevet Juli 29, 2005 En kondensator vil ikke hjelpe deg med ladespenninga, men vil kansje gi deg bedre lyd. Siden en kondensator klarer å levere mye strøm når forsterkeren din trenger det (når bassen slår)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nokiaas Skrevet August 7, 2005 Share Skrevet August 7, 2005 En kondensator vil ikke hjelpe deg med ladespenninga, men vil kansje gi deg bedre lyd. Siden en kondensator klarer å levere mye strøm når forsterkeren din trenger det (når bassen slår)... Det er riktig at en kondensator ikke hjelper for ladespenninga, men den forlenger levetiden til batteri og dynamo. I tillegg så gir den mye penere bass, selv har jeg optima gultopp + 0,5F kondis, og er på mitt andre batteri etter 7 år, men har ikke hatt dynamoproblemer (måtte nettop bytte stifter da) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet August 7, 2005 Share Skrevet August 7, 2005 Du bør ha ha over 14v ladespenning. Jeg hadde 14.5V på min når jeg hadde stor stereo Mange gelebatteri må ha 14.4v ladespenning får og klare å bli fullt oppladet. Jeg ville kjøpe en kondensator også var jeg deg. Den gir mere strøm til forsterkeren, men den går også slik at dynamoen får et roligere liv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå