BalleKnalle Skrevet August 6, 2005 Share Skrevet August 6, 2005 Tror hekken på E90 er grei nok jeg... tror baklyktene har mye av skylla for at den blir misslikt. Har det øverste feltet vert helt hvitt istedet for rødt/hvitt tror jeg det har blitt mye penere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet August 6, 2005 Forfatter Share Skrevet August 6, 2005 e90 er designet av en japaner som heter Joji Nagashima, og her er beviset! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 6, 2005 Share Skrevet August 6, 2005 M3cabriolet; ..."Beviset" !?! ...de skissene behøver da ikke være ekte skisser fra en BMW designer ...og hvor kommer egentlig bildene fra (din kilde) ? Kanskje de ganske enkelt er skisser a la Hans G. Lehman´s manipulerte spionbilder ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet August 6, 2005 Share Skrevet August 6, 2005 Vel at bangel er en bildisginer eller har studie i det, betyr ikke at han tegner bilen. Det er mange andre som gjør det. Og han peller ut den han liker/missliker. Det var vel poenget mitt. Og ja, mener også at det navnet ringer en bjelle. Er ikke umulig at en japaner har tegnet denne bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet August 6, 2005 Forfatter Share Skrevet August 6, 2005 i dette tilfellet er kilden germancarfan.com men søker du litt på nettet kommer det frem at denne mannen har designet e36, e39 og z3 og! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 6, 2005 Share Skrevet August 6, 2005 i dette tilfellet er kilden germancarfan.com men søker du litt på nettet kommer det frem at denne mannen har designet e36, e39 og z3 og! Det er korrekt, men E36, E39 og Z3 har aldri blitt kreditert Nagashima, men derimot tyskeren Claus Luthe...som forøvrig var sjef for BMW´s designavdeling i perioden 1976-1990. Ergo er Nagashima kun en av mange bildesignere under van Hooydonk og Bangle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet August 6, 2005 Forfatter Share Skrevet August 6, 2005 det er jo en næringskjede, som alt annet... det er alltid toppene som tar kreden for ting... selv om joji her har designet bilene er det sjefen for designavdelingen som plukker ut, og bestemmer at akkurat denne skal brukes, og dermed tar han kreden! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 6, 2005 Share Skrevet August 6, 2005 det er jo en næringskjede, som alt annet... det er alltid toppene som tar kreden for ting... selv om joji her har designet bilene er det sjefen for designavdelingen som plukker ut, og bestemmer at akkurat denne skal brukes, og dermed tar han kreden! Enig, men hvordan vet vi egentlig at det er nettopp Nagashima som har tegnet E90 ? Jeg mener også at E90 har et slags asiatisk preget design (om man kan formulere det på den måten), men jeg tror ikke at Nagashima har preget bilens design for mye. Det er liten tvil om at BMW´s fremtidige planer absolut inkluderer en videre kraftig utvikling av det asiatiske markedet med Kina og India i spissen. Jeg mener derfor at det ikke er en tilfeldighet at bl.a E90 er en del av en designfilosofi myntet på det asiatiske markedet, men at det var en tilfeldighet at nettopp japaneren Nagashima var en del av designteamet som tegnet bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psyfoon Skrevet August 8, 2005 Share Skrevet August 8, 2005 Liknet ikke så mye på primera'n da.. innbiller meg at det er en annen japsebil som ligner mer med tanke på baklyktene, men nå kommer jeg ikke på hvilken det er.. Er vel kanskje like greit det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå