henry Skrevet August 6, 2005 Share Skrevet August 6, 2005 Vurderer å montere motorvarmer for å spare motoren under kaldstart når det blir vinter. Da jeg sa dette til en kamerat fikk jeg en meget merkelig påstand om at motoren ville bli avhengig av dette, han mente da at motoren ville bli vanskelig å starte uten varmeren på i ettertid! Dette strider jo mot ALL fornuft, har selv mekanisk utdannelse å ser ingen mulighet for at motoren kan bli avhengig av dette, er kun snakk om en varmeelement som står i blokka å varmer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet August 6, 2005 Share Skrevet August 6, 2005 Jeg har aldri merket noe av det. Jeg har hatt motorvarmer/kupevarmer montert og i bruk i 3 sesonger nå. Men siste sesong har jeg ikke fått brukt den pga. manglende strømuttak. Ingen forskjell i det hele tatt utenom at jeg fryser om morgenene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nokiaas Skrevet August 7, 2005 Share Skrevet August 7, 2005 Hei. Jeg har ikke mekanisk udannelse, men har hatt DEFA motorvarmer på de siste 3 bilene, den siste nå er en 1992 E34 525ia. Jeg har aldri merket noe på start av bilen om jeg bruker varmer eller ikke. Har vært mye på hyttetur med kaldstart i minus 10 til 20 uten antydning til problemer, bilen er nå gått 286.000 og starter som om den skulle vært ny. Det eneste jeg kunne ønske meg var motorvarmer som ikke er avhengig av strøm, for da hadde jeg hatt varm bil etter jobb og på hyttetur også Tror dette er noe gammelt overtro jeg.................... NokiaAS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå