K Landre Skrevet Juni 3, 2006 Skrevet Juni 3, 2006 Dette prosjektet er bare helt fantastisk Henrik. Håper å få sett denne bilen i real life en gang altså.
Espen* Skrevet Juni 8, 2006 Skrevet Juni 8, 2006 Kunne ikke forklart litt nærmere om det understellet ditt da...? Høres jo rimelig heftig ut;) Godkjenner biltilsynet bruk av uniballs i understellet egentlig?
Trotto Skrevet Juni 8, 2006 Skrevet Juni 8, 2006 Morsom kreasjon. Det føles sikkert vidunderlig å vite at det er krefter nok - alltid. Blir mer spennende når det er føreren som er begrensingen, og ikke omvendt. Håper bilen og du får et flott samliv.
HenrikE30+ Skrevet Juni 8, 2006 Skrevet Juni 8, 2006 Kunne ikke forklart litt nærmere om det understellet ditt da...? Høres jo rimelig heftig ut;) Godkjenner biltilsynet bruk av uniballs i understellet egentlig? Tja... Kan jo komme med en liten oppsummering av understellet her da. FORAN: Org. travers som er forsterket med ekstra profiler og 4-dobbelt forsterkede festeøyer for motor. E36 M3 bærearmer med stumme foringer. Bakre bærearmsforinger i alu. og uniball. Trinnløs justerbar (castor) - hjulet kan flyttes inne i hjulhuset med opptil 8cm fra ytterpunkt til ytterpunkt. Levert av MuzziMotorsport. Hult 25mm justerbart stabstag fra Ireland Engineering. Linkene er opplagret i uniball. Polyurethan fester med utvidede festeører (bla. via de store boltene til traversen). Tannstang fra Zionsville Autosport med ekstremt kort utveksling, styrestag fra MuzziMotorsport i uniball og alu. Motorsport dempere og fjører bestilt etter egne spesifikasjoner for å passe Z3 M. Variabel cambervinkel med spesialtilpassede "tvinger" fra MuzziMotorsport. Topplagringer fra Ground Control med justerbar camber/castor vinkel - trinnløs. BAK: Komplett bakstilling bygget etter egne mål fra MuzziMotorsport. Travers ligger 12mm nærmere chassis jmf. org. Aluforinger i travers og diff. (i diff er den justerbar i høyde). Bærearmer komplett ombyg og forsterket med ekstra plater på strategiske plasser. Justerbare uniballs for både camber og spissing. Hult 22mm trinnløst justerbart stabstag fra Ireland Engineering med MANGE forsterkninger på både bærearmer og chassis. Motorsport dempere og fjører. Disse blir snart skiftet til rene coilovere fra en DTM-bil. I tillegg til dette er det jo selvfølgelig gjort en hel del med chassis på bilen. Litt forsterkninger her og der gjør underverker.
HenrikE30+ Skrevet Juni 8, 2006 Skrevet Juni 8, 2006 Morsom kreasjon. Det føles sikkert vidunderlig å vite at det er krefter nok - alltid. Blir mer spennende når det er føreren som er begrensingen, og ikke omvendt. Håper bilen og du får et flott samliv. Jepp... Det er ganske fint å vite at det ALLTID er krefter nok Vi målte litt mer nøyaktig noen akstider her forleden. Full tank (nesten 100L) og med to personer (passasjeren holdt et strengt blikk på stoppeklokka) ble tidene som flg: Vi målte 0-100km/t fra stillestående og opp til 110km/t på speedometeret. ALLE tidene er FRA 2. gir! 0-100km/t på 4.7 sek. 0-150km/t på 9 sek. 0-175km/t på 11.7 sek. 80-120km/t: 3. gir på 2.2 sek. 4. gir på 3.3 sek. 5. gir på 4.4 sek. Jeg vil selvfølgelig fremheve at dette ikke er fullstendige vitenskapelige tester. Til det trengs skikkelig utstyr. Men, dette hinter i alle fall til hvilke resurser som bilen råder over
Fredrik Skrevet Juni 8, 2006 Skrevet Juni 8, 2006 Det er rimelig bra potensiale i din kreasjon Henrik... E60 M5 klarer 0-100 Km/t på eksakt samme tid og Z4 M Coupe trenger hele 1,7 sekunder mer på distansen 80-100 Km/t i 4.gear...
Trotto Skrevet Juni 8, 2006 Skrevet Juni 8, 2006 0-175km/t på 11.7 sek. Hmmmrf... http://videos.streetfire.net/Comment/0/ ... 4D3B4E.htm
HenrikE30+ Skrevet Juni 8, 2006 Skrevet Juni 8, 2006 Det er rimelig bra potensiale i din kreasjon Henrik... E60 M5 klarer 0-100 Km/t på eksakt samme tid og Z4 M Coupe trenger hele 1,7 sekunder mer på distansen 80-100 Km/t i 4.gear... Det som er ekstra morsomt er jo at jeg gjør unna 0-100km/t fra 2. gir... Men, så har jeg jeg ikke på langt nær så høy toppfart som hverken M5 eller Z4 M da. Det butter visstnok (iflg. diverse kalkulatorer) på noen få desimaler over 265km/t. Men, men, hvem trenger vel EGENTLIG mer? Nye M5en veier jo ganske så mye mer enn min bil (500-600kg sikkert) og antal kg. per HK er jo ikke så VELDIG langt unna hverandre på min bil mot M5en...
HenrikE30+ Skrevet Juni 8, 2006 Skrevet Juni 8, 2006 0-175km/t på 11.7 sek. Hmmmrf... http://videos.streetfire.net/Comment/0/ ... 4D3B4E.htm Det der var faktisk litt morsomt å se på. Selve sprinten fra 0 til ca. 120km/t klarer jeg egentlig ikke å se noen særlig forskjell fra min bil og denne Alpinaen, men det er STOR forskjell videre oppover. Min fortsetter i samme syke draget som den har gjort i lavere hastigheter. Det er nokså lett å sammenligne ettersom jeg har nesten samme speedometer
Trotto Skrevet Juni 8, 2006 Skrevet Juni 8, 2006 Det der var faktisk litt morsomt å se på. Selve sprinten fra 0 til ca. 120km/t klarer jeg egentlig ikke å se noen særlig forskjell fra min bil og denne Alpinaen, men det er STOR forskjell videre oppover. Min fortsetter i samme syke draget som den har gjort i lavere hastigheter. Det er nokså lett å sammenligne ettersom jeg har nesten samme speedometer Det har nok med utveksling videre oppover. Bilens vekt spiller jo mindre rolle når hastigheten øker.
HenrikE30+ Skrevet Juni 8, 2006 Skrevet Juni 8, 2006 Det er ikke den aller største forskjellen i utv. tall fra en BiTurbo til min bil: 1. 4.254 : 1 - 51.79km/t 2. 2.534 : 1 - 86.94km/t 3. 1.682 : 1 - 130.99km/t 4. 1.235 : 1 - 178.40km/t 5. 1.000 : 1 - 220.32km/t 6. 0.831 : 1 - 265.13km/t Diff. 3.25 Bakhjul 245/35-17 Jeg ser den at girkassene har nesten helt like utv. med unntak av at mitt 3. og 4. gir er som en gylden middelvei av det din har. Interessant Som nevnt tidligere, det er ikke de aller største forskjellene, men mange bekker små osv. At bilens vekt spiller en mindre rolle når hastighetene stiger er jeg nok enig i, men den har fortsatt en hånd med i laget ja...
Espen* Skrevet Juni 8, 2006 Skrevet Juni 8, 2006 Må si at dette er noe av det råeste jeg har sett på E30 fronten.... Bilen ligner jo på noe en syk tysker har laget. Og det vil jeg påstå er et stort pluss! Og det er liksom ikke kasta inn en V12 heller... Og at bilen gjør 1.09 tider på skogen, med helt ny bil og en sjåfør som ikke prøver en gang er jo helt sjukt... Er ikke rekorden for Gatebiler ned mot 1.00 eller no?
Dazed Skrevet Juni 8, 2006 Skrevet Juni 8, 2006 1.00? Hvis det stemmer, blir jeg imponert. 1.00 med en registrert "gatebil" høres vilt ut. http://www.rudskogen.no/asp/sider.asp?menyKategoriID=33&sideID=103
Trotto Skrevet Juni 9, 2006 Skrevet Juni 9, 2006 Tror kanskje vi hadde fått en temmelig lik tidtaking om min bil hadde fått 6 gir også. Og din motor er kun N/A? Hyfsad!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå