Gå til innhold

Godkjening senkesett??


jonas
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en e34 som jeg må ha godkjent senkesettet på før jeg kan få skilt på bilen. Å den må vises på biltilsynet. jeg har skiftet senkesettet til eit ap 60/40 sett, med orginale dempere. Tror dere dette kan gå igjenom forhjuls kontrollen? å bilen er bare 5cm fra lippa og ned til bakken, har dette noe å si? har hørt på mye rart, om 8cm å 11cm?? Noen som vet??

Takker for alle svar=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp godkjent min...Krava e 8cm på plastikk..og 11cm på faste gjenstander som oppunder bilen..So skal du ha 2cm klaring eller ka d va til skjermane når du legger fult over..Å ingenting skal ta borti dekket..

Firhjulkontrollen veit ikkje eg kor verte på din bil..Men godsnakka du me han som gjer det for deg kan han stille hjula dine slik at dei er innafor krava..

Og etter du har fått det godkjent stiller du dei tilbake slik at veiane ikkje eteopp dekka dine..Lippa må du ta av for å få den godkjent..Dei e veldi strenge på sant:/:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De der reglene har jeg ikke hørt om før... jeg var på biltilsynet med en bil som hadde justerbart senkesett og den hadde ikke klaring noen plasser... var vel max 2cm klaring på frontleppe og 5mm på hjulbuene framme... Den var så lav at når han på biltilsynet skulle kjøre den opp på bukken sin var det div som tok nedi og noe datt av... han bare flirte og satt på igjen den dingsen som datt av og godkjente bilen uten noen problem... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godkjente bilen min for 3 uker siden.

Den er riktignok senka 60/40, men jeg har 35 profil på 17" så bilen blir mye lavere. Måtte faktisk løfte den opp med håndkraft for å få den på bukken, noe som tilsier at bilen min ikke skulle vært godkjent. Flaks for meg at biltilsyn fyren var kjernekar. Ang klaring til hjula i hjulbuene bare spurte han meg om de tok inntil noe plass, jeg sa nei, og det var det. Ikke spurte han om hjulstillignskontroll papirer heller, som jeg såklart hadde med meg. TUV papirene kikket han derimot på, og sjekket nummerene.

Som jeg har sagt før;

Å dra på Biltilsynet er som å spille russisk rullett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg godkjente min E36 325i med senkesett(H&R fjører og bilstein dempere) så måtte jeg fremlegge dokumentasjon på at det var tatt spissingkontrol på den.

Han sjekket om nr som som sto på fjørene stemmte med de som sto i TÜV papirene ifra H&R også sjekket han at ikke fjørene bak kunne falle ut når hjulene hang i løse luften.

En annen ting er at 60/40 senking og orginale dempere er en dårlig kobinasjon. De orginale demperen er for lange så de vill bunne ofte. Senke dempere er kortere og mye strammere enn orginale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg godkjente min E36 325i med senkesett(H&R fjører og bilstein dempere) så måtte jeg fremlegge dokumentasjon på at det var tatt spissingkontrol på den.

Han sjekket om nr som som sto på fjørene stemmte med de som sto i TÜV papirene ifra H&R også sjekket han at ikke fjørene bak kunne falle ut når hjulene hang i løse luften.

men kan du dokumentere at dette er påkrevd?

biltisynet sier jo forskjellige ting alle plasser!

hadde jo vært grei å fått lagt ut papirer på dette hær på sidene så dette hadde blitt avklart engang for alle!

bruker å være mange hær som har papirer på alt mulig men papirene bruker jo som oftest på mystisk vis å forsvinne før det blir lagt ut hær! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...