Gå til innhold

325i litt skuffa

Divine
 Share

Anbefalte innlegg

en kammerat av meg har en 90"mod. 200sx som er chippet og han turdde det at den bilen skulle gå noe så j...... , helt til jeg tok den steingamle 735 min som veier over 1600kilo og kjørte fletta av han, og da blei han ikke mye høy i jhatten etterpå når han blei forikjørt av en svær familie slodde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan ikke si at jeg ble overasket, men den må være trimma. Er faktisk ikke så mange orginale 200 sx`er der ute, bilen er jo kjent for å være lett og billig å trimme. Ingen skam å bli grusa av en trimma 200 sx :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei... du har vel rett :wink: kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i filmen fra Sainsbury helt. Min øker ikke så raskt etter 100. Gjetter på at det har med kamera som er benyttet. Er det mobil/kamera, så er det filmet med 15-20 fps . Vanelig kamera har 30 fps. Altså ser det raskere ut en det reelt sett er.

se filemen under :

http://www.demptd.host-dot.com/vids/bmw_325i.avi

Sjekket videon med fraps (måler antall bilder vist pr sek også forkortett fps) den viste 15 fps altså mobil kamera.

Da kjenner jeg meg igjenn :wink: : http://www.fraps.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei... du har vel rett :wink: kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i filmen fra Sainsbury helt. Min øker ikke så raskt etter 100. Gjetter på at det har med kamera som er benyttet. Er det mobil/kamera, så er det filmet med 15-20 fps . Vanelig kamera har 30 fps. Altså ser det raskere ut en det reelt sett er.

se filemen under :

Sjekket videon med fraps (måler antall bilder vist pr sek også forkortett fps) den viste 15 fps altså mobil kamera.

Ehh, har såppas selvrespekt at dette er ikke noe som helst med kamera og gjøre. Dette er 100" orginalt. Kanskje min går bedre en din, kanskje ikke. Men, dette er ganske REELT! Film er Film, uansett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I frykt for å skite i eget reir, men jeg har gått til anskaffelse av en ny familiebil. Det er en Saab 9-3 2.0t (150hk). Det er en liten turbo i denne. Nå har jeg kjørt mye 325i og 323i, men denne Saaben er nok kvikkere grunnet turboen. ;-) Jeg savner bakhjulstrekken, men jeg har alltid 525i i garasjen som jeg tar ut til enkelte anledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en 200sx s13 eller s14?

S13 har 169 og S14 200

Ja regnet med det, men tenkte ikke på effekten her. :D

Patrick B

Er s13 ja, glemte og ha det med :oops: uansett. Min kan jeg ikke dra mer en til 80 på andre, og får jo dermed en giring mer en han.

Har testa bilen hannes mange gannger, og det kan hende den er trimmet eller noe. Den går iallefall stygg bra !

ikke mer enn 80 paa 2.gir? :? Hadde 100 i 2.gir paa min jeg og 200++hk. Kjoerte glatt fra kompisen min sin S13..aa Sainsbury sin film er nok ekte..gikk like fort min om ikke kjappere..saa motoren din maa vaere paa ferie som jeg er :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg taper nok lett for en småtrimma E36 325i på 0-150, men jeg har enda til gode å bli frakjørt av 325i eller S13 på bane. De går ikke så godt de riskokerne der altså.. men poenget mitt nå er at motoren din må ha et illebefinnende av et eller annet slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I frykt for å skite i eget reir, men jeg har gått til anskaffelse av en ny familiebil. Det er en Saab 9-3 2.0t (150hk). Det er en liten turbo i denne. Nå har jeg kjørt mye 325i og 323i, men denne Saaben er nok kvikkere grunnet turboen. ;-) Jeg savner bakhjulstrekken, men jeg har alltid 525i i garasjen som jeg tar ut til enkelte anledninger.

synes også fwd virker sprekere, men det er pga det river og røsker i rattet når man gir gass. Det gjør det ikke på rwd. Synes tom noen ganger at farmor sin 1,3 colt virker sprekere enn noen av mine bmw'er. Men som sagt så er det nok pga feilhjulstrekken.

Har kjørt ny saab med chippet turbo og 220hester, det er nifst å ha så mye hk på forhjulene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se filemen under :

Ehh, har såppas selvrespekt at dette er ikke noe som helst med kamera og gjøre. Dette er 100" orginalt. Kanskje min går bedre en din, kanskje ikke. Men, dette er ganske REELT! Film er Film, uansett....

Nei... det er ikke det. Filmen din gir intrykk at bilen din er raskere en den er . Dette fordi at du filmet med 15fps. Færre bilder pr sek gir intrykk av ting skjer hurtigere. Samme som i gone i 60seconds, da bilen kjører i vansjakten der er det filmet i 8 fps, mens ellers er 30. Det gjør da at bilen ser ut som kjører i 190 + mens realiteten er 120 kmt.

Med 15 fps betyr det ca 10% fra trekk på det videon din viser til. Og da stemmer det på en prikk med min. 0-100 på min går på 7 blank

Bilen min har utvekkslingen til en 320, derfor når jeg ikke 100 på andre giret. Hadde heller ikke noe problem med og ligge en halvmeter fra ræva på en e30m3 fra 50-120 kmt. Så den går nok bedre en jeg hadde følesen av :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva sier fabrikktallene da?har dere prøvd i høyere hastigheter? du burde vel egentlig ha tatt den i litt hastigheter,for den har en liten turbo som mest sannsynlig er ganske tom mot slutten av registeret. bilen din er jo begynt å bli noen år også da,så et lite tips er å se litt på tennings komponenter hvis de ikke er nylig skiftet da seff.... varer ikke evig.

dessuten er det mangen 325 eiere som har blitt skuffa etter en runde på rullende landevei :wink:(gjelder jo seff.mangen andre også.da spesielt gamle trimmede turbobiler) men bilen er jo tross alt ikke ment å være en "reserbil" heller da... så denne problemstillingen forundrer meg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også blitt skuffet av en 325i e36 en gang...Men den må det ha vært noe galt med! den gikk jo ikke noe særlig bedre enn 323en(e30) jeg hadde..det må ha vært noe galt med den bilen, for senere prøvde jeg en 325i aut. og den gikk betydelig bedre...En org 325i skal jo kjøre fra en org. 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filemn til Sainbury er vel tatt opp før som diskusjon? Endte opp med at han innrømte at det ikke var en rett strekke, men svak nedoverbakke, og det har MYE å si på akslerasjon!

hehe, når innrømte jeg det? Dette var et rett strekke. Det retteste strekke i Møre og Romsdal. For dere som vet hvor Eidsvåg er så er dette strekket rett før, når du kommer fra Molde, såkalt, Rødstrekket. Dessuten kunne aksen blitt mye bedre, med tanke på giringen på denne filmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filemn til Sainbury er vel tatt opp før som diskusjon? Endte opp med at han innrømte at det ikke var en rett strekke, men svak nedoverbakke, og det har MYE å si på akslerasjon!

hehe, når innrømte jeg det? Dette var et rett strekke. Det retteste strekke i Møre og Romsdal. For dere som vet hvor Eidsvåg er så er dette strekket rett før, når du kommer fra Molde, såkalt, Rødstrekket. Dessuten kunne aksen blitt mye bedre, med tanke på giringen på denne filmen.

vel film med vanelig kamera du, som filmer på 30 fps pr sek. Da vil tiden bli litt høyere (ikke mye). Ser man filmen i fullskjerm for man også et litt annet intrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...