Gå til innhold

En veteran jeg sliter litt med å forbinde som veteranbil

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

For å være litt pirkete, så sparer du på årsavgiften.. Du slipper den ikke. Det koster jo litt nå.

180 kr i årsavgift er jo nesten gratis det :)

Nå, 180 er 180.. :) Er jo så man blir full av det.. Hehe..

Full på 180 kr? nei det har vi ikke sett!!!

180 kr holder til en liter HB på gode 90%+ her på bygda, fort gjort å bli drita da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 180 kronene er vel ikke årsavgift men trafikk-forsikring, den er nemlig statens ansvar og få inn nå. Det ble det endret på dette ifjor, før var det forsikringsselskapene som skulle kreve inn dette. Så det er ikke årsavgift på veteranbiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående bruken av veteranbil, så er det vel ment å være begrenset til 3.000km i året eller noe slikt? Bør eller må ha annen bil utenom for at det skal være noen vits.

Om 5 år er Porsche 928S veteranbil... :D ....V8, 4664 cm3, 300 HK ved 5900 rpm, 501 Nm ved 4250 rpm, 0-100 Km/t på 5,6 sekunder og en toppfart på 265 Km/t...jeg lurer på når finansdepartementet endrer " the rule of the game ?.. . :?

Er da nok av gromme amerikanere, med både mer gamp og større motorer, som omfattes av disse reglene allerede, så vil ikke tro de gamle Porschene gjør så stor forskjell der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det "lille" aberet... :? ...165000 Euro til 250000 Euro (Nkr. 1,3 til 1,9 millioner).... :roll:

http://www.mobile.de/SIDJjxdHZHE-MpWWri ... 168794088&

liiiit stiv pris for meg..

tror jeg heller hadde kjøpte en GT3 av siste modell da.

likte denne kommentaren om prisen: 200000 euro not flexible 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 5 år er Porsche 928S veteranbil... :D ....V8, 4664 cm3, 300 HK ved 5900 rpm, 501 Nm ved 4250 rpm, 0-100 Km/t på 5,6 sekunder og en toppfart på 265 Km/t...jeg lurer på når finansdepartementet endrer " the rule of the game ?.. . :?

81_928_1024.jpg

coy1978.jpg

Min gamle 1980 Porsche 928S i 1985 :D

928S.jpg

Dette er gøy bmwE9...du tenker kliss likt med meg. Det er eit eller anna med oss som har ei fortid med div Porschar.... :wink: 928s og ulike 911, og snart melder 924 carrera seg på i veteranklubben og....DETTE VERT GØY!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porsche 911 Carrera RS 2,7 Coupe´("Ducktail") er f.eks veteranbil...en klassiker på nivå med BMW E9 3,0 CSi :D

img01pop.jpg

2,6 liter Boxersekser, 210 HK ved 6300 rpm, 274 Nm ved 5100 rpm, 0-100 Km/t på 5,7 sekunder og en toppfart på 241 Km/t....ikke dårlig i 1972/73... :wink:

den der var fin! men kanskje i en anne prisklasse enn golf 1.1.. :wink:

vet du hva disse ligger på i tyskland?

Sjekk denne bilen....denne ville eg bruke innlegg nummer 600 på!!!

:D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom ikke Porsche 928 i 1978?

Den ble årets bil i 1978...så ja det er korrekt, men 928 (uten "S") hadde kun 240 HK og den er derfor av et litt annet kaliber enn 928S med 300 HK. 928S kom på markedet i 1980. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående bruken av veteranbil, så er det vel ment å være begrenset til 3.000km i året eller noe slikt? Bør eller må ha annen bil utenom for at det skal være noen vits.

Er da nok av gromme amerikanere, med både mer gamp og større motorer, som omfattes av disse reglene allerede, så vil ikke tro de gamle Porschene gjør så stor forskjell der..

Enig, men Porsche er Porsche selvom det også finnes mange fine amerikanere. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liiiit stiv pris for meg..

tror jeg heller hadde kjøpte en GT3 av siste modell da.

likte denne kommentaren om prisen: 200000 euro not flexible 8)

Ja...akkurat den komentaren er litt sjef 8) ...og helt avgjort ville jeg også heller ha kjøpt en GT3 av siste årsmodell. :lol: Den nye Porsche Cayman S tror jeg forøvrig blir en helt fantastisk fin kjøremaskin. :D

http://www12.porsche.com/cayman/pcna.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er gøy bmwE9...du tenker kliss likt med meg. Det er eit eller anna med oss som har ei fortid med div Porschar.... :wink: 928s og ulike 911, og snart melder 924 carrera seg på i veteranklubben og....DETTE VERT GØY!

Jepp...de kommer på stripe...den fineste er Porsche 911 SC fra 1978, men også Porsche 931 (924 Turbo) fra 1979 og Porsche 944 fra 1982 er fine biler. :D

Porsche 911 SC anno 1978

78_911_800.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt noe annet enn at alle biler blir automatisk klassifisert som veteranbil det året den fyller 30 fra første gang reg. Jeg har heller ikke lest noe om at du ikke kan bruke den til bruksbil uten å betale ordinær veiavgift. Det som skiller er i hovedsak forsikringen. Hvis du har veteranvognforsikring på bilen, er det som flere sier ikke tillatt å bruke bilen til daglig å kjøre på jobb med o.l. Årlig tillatt kjørelengde kan variere noe fra forsikringsselskap til forsikringsselskap, men jeg har Gjensidige på 02'en min og de opererer med, som Gunnar sier, 3.000km i året. Jeg betaler da ca. 550kr i året inkl. full fiasko på min. Men husk at hvis man skal få forsikret bilen som veteran må den være i veldig god stand, 100% original og tilnærmet rustfri (forsikringsselskap krever dok. i form av bilder). Men det er egentlig ikke så stort problem å bruke en veteranbil som bruksbil hvis man virkelig vil, de fleste biler som er 30år er bare å nappe ut speedometerwiren og vips du kan kjøre på billig forsikring hele året. Enklere er det med eldre BMW'er, som regel virker km-telleren bare når det er kaldt mens speedometeret har normal funksjon. Slik rører telleren seg litt, men ikke så veldig mye :) Slik er det iallefall på min. Men jeg kjører ikke mer en 3.000km i året likevell.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...