eee Skrevet August 27, 2005 Skrevet August 27, 2005 Har mistanke om at turboene mine må byttes. Det er endel BLÅrøyk. Etter tips sjekket jeg veivhusventilasjonen. Tok av slangen (ved toppdekselet) til veivhusventilasjonen i dag og plugget den igjen. Veivhusventilasjonen ble så blindet til en 1,5L colaflaske. Startet motoren - ekstremt mye røyk. Noe blårøyk, men mest hvit røyk. Hva betyr dette
Maxxsonics Skrevet August 28, 2005 Skrevet August 28, 2005 i verstefall kan den ha skjert seg i sylindrene..da vil du få en eksos lignene røyk ut av veivhusventlasjonen! pga du får gjennomslag mellom stempelet og sylindefroringen! eller så kan det også være av ei stempelfjør som har satt satt seg i stempelet! da vil du også få gjennomslag! har motoren din vært veldig varm en gang kan dette ha skjedd.. men kan jo selfølgelig være noe annet som gjør det også!!
eee Skrevet August 29, 2005 Forfatter Skrevet August 29, 2005 Glemte si at røyken kommer bare ut av eksospottene.
Jarle Skoftedalen Skrevet August 29, 2005 Skrevet August 29, 2005 pleier ikke komme hvit røyk hvis turboene er gåene! Hvit er røyk er mest sannsynlig vann og som brusern sier så kan det mok være toppakning som lekker! Hvis du peiler olja og den ser ut som melk så har du vann i olja og det funker dårlig! da er det nok toppakning, har det problemet med 320`n nå...
Bmw345tic Skrevet August 29, 2005 Skrevet August 29, 2005 kommer det damp av veivhusventilasjonen eller er det trykkluft som endrer seg ved turtall, da er det stempelringene. Tenningsbank??
eee Skrevet August 29, 2005 Forfatter Skrevet August 29, 2005 kommer det damp av veivhusventilasjonen eller er det trykkluft som endrer seg ved turtall, da er det stempelringene. Tenningsbank?? Tror ikke det kom noe særlig damp ut av veivhusventilasjonen, det var i hvert fall ikke noe vann i colaflasken da jeg tok den av. Trykkluft? - vet ikke. Sjekket slangene i veivhusventilasjonen. Det var mye brunaktig grøt. Er det olje som har blandet seg med vann?? Med andre ord dårlig toppakning?
Ettertenning Skrevet August 29, 2005 Skrevet August 29, 2005 kommer det damp av veivhusventilasjonen eller er det trykkluft som endrer seg ved turtall, da er det stempelringene. Tenningsbank?? Tror ikke det kom noe særlig damp ut av veivhusventilasjonen, det var i hvert fall ikke noe vann i colaflasken da jeg tok den av. Trykkluft? - vet ikke. Sjekket slangene i veivhusventilasjonen. Det var mye brunaktig grøt. Er det olje som har blandet seg med vann?? Med andre ord dårlig toppakning? Vist det er mye brunaktig gørr i slangene er dette eg tegn på gåen topp pakning har vert borti dette før men har aldri sett det når eg har peilet olja!
eee Skrevet August 29, 2005 Forfatter Skrevet August 29, 2005 Jeg begynner få mistanke toppakning. Symptomer: Svetter olje på utsiden av motoren der hvor pakningen ligger, mister kjølevæske, mye hvit røyk fra eksos når jeg tok av slanger for veivhusventilasjon, brunt gørr i veivhusventilasjon. Men hva med blårøyken, kan gåen toppakning forårsake blårøyk??
Ettertenning Skrevet August 29, 2005 Skrevet August 29, 2005 Jeg begynner få mistanke toppakning. Symptomer: Svetter olje på utsiden av motoren der hvor pakningen ligger, mister kjølevæske, mye hvit røyk fra eksos når jeg tok av slanger for veivhusventilasjon, brunt gørr i veivhusventilasjon.Men hva med blårøyken, kan gåen toppakning forårsake blårøyk?? ja gåen topp pakning kan forårsake blå røyk da det leker olje fra olje kanalene og inni sylindrene! Vist du ser på kjølevannet dit vil det sikkert vere mye slikt gørr der også! Da er det 90% Sjangse på toppakning!
Evopower Skrevet September 4, 2005 Skrevet September 4, 2005 Dette er gåen toppakning! Kan bare gå i gang med full motoroverhaling! Veivlagre o.l har sikkert blitt slitt ekstra mye nå som det har vært vann i oljen og olje i vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå