Gå til innhold

Veivhusventilasjon - blå og hvit røyk


eee
 Share

Anbefalte innlegg

Har mistanke om at turboene mine må byttes. Det er endel BLÅrøyk. Etter tips sjekket jeg veivhusventilasjonen. Tok av slangen (ved toppdekselet) til veivhusventilasjonen i dag og plugget den igjen. Veivhusventilasjonen ble så blindet til en 1,5L colaflaske. Startet motoren - ekstremt mye røyk. Noe blårøyk, men mest hvit røyk. Hva betyr dette :?::?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i verstefall kan den ha skjert seg i sylindrene..da vil du få en eksos lignene røyk ut av veivhusventlasjonen! pga du får gjennomslag mellom stempelet og sylindefroringen! eller så kan det også være av ei stempelfjør som har satt satt seg i stempelet! da vil du også få gjennomslag! har motoren din vært veldig varm en gang kan dette ha skjedd..

men kan jo selfølgelig være noe annet som gjør det også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer det damp av veivhusventilasjonen eller er det trykkluft som endrer seg ved turtall, da er det stempelringene. Tenningsbank??

Tror ikke det kom noe særlig damp ut av veivhusventilasjonen, det var i hvert fall ikke noe vann i colaflasken da jeg tok den av. Trykkluft? - vet ikke.

Sjekket slangene i veivhusventilasjonen. Det var mye brunaktig grøt. Er det olje som har blandet seg med vann?? Med andre ord dårlig toppakning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer det damp av veivhusventilasjonen eller er det trykkluft som endrer seg ved turtall, da er det stempelringene. Tenningsbank??

Tror ikke det kom noe særlig damp ut av veivhusventilasjonen, det var i hvert fall ikke noe vann i colaflasken da jeg tok den av. Trykkluft? - vet ikke.

Sjekket slangene i veivhusventilasjonen. Det var mye brunaktig grøt. Er det olje som har blandet seg med vann?? Med andre ord dårlig toppakning?

Vist det er mye brunaktig gørr i slangene er dette eg tegn på gåen topp pakning har vert borti dette før men har aldri sett det når eg har peilet olja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner få mistanke toppakning. Symptomer: Svetter olje på utsiden av motoren der hvor pakningen ligger, mister kjølevæske, mye hvit røyk fra eksos når jeg tok av slanger for veivhusventilasjon, brunt gørr i veivhusventilasjon.

Men hva med blårøyken, kan gåen toppakning forårsake blårøyk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner få mistanke toppakning. Symptomer: Svetter olje på utsiden av motoren der hvor pakningen ligger, mister kjølevæske, mye hvit røyk fra eksos når jeg tok av slanger for veivhusventilasjon, brunt gørr i veivhusventilasjon.

Men hva med blårøyken, kan gåen toppakning forårsake blårøyk??

ja gåen topp pakning kan forårsake blå røyk da det leker olje fra olje kanalene og inni sylindrene! Vist du ser på kjølevannet dit vil det sikkert vere mye slikt gørr der også! Da er det 90% Sjangse på toppakning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...