bjalle Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 Prøv å ødelegg minst mulig av det orginale interiøret hvis du skal selge bilen en dag.En bekjent av meg har store problem med å få solgt sin e39 på grunn av at kjøperne vil helst ha bilen i orginal stand innvendig.Det ble egentlig ikke pent heller med en vanlig stereospiller der ,så han er i gang med å montere orginale deler igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E39-523 Skrevet September 2, 2005 Forfatter Share Skrevet September 2, 2005 Jepp, jeg tar selvfølgelig vare på originalspilleren, og skal benytte originale høyttalerutsparringer. Resten av morroa havner i bagasjen, så det kan alltids fjernes rimelig raskt ved salg av bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 Er har du ett lite forlsag. Hiv ut forsterkerene dine å kjøp en Kicker 5kanaler. Selgers for 4990,- (kicker 700.5) Da kan du få Focal 165V2 for 2300,- Det er en kombinasjon som funker bra. Er da snakk om ting fra butikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E39-523 Skrevet September 4, 2005 Forfatter Share Skrevet September 4, 2005 Takk for tilbud Nautilus! Men, nå skal jeg først prøve med det jeg har her. Jeg kjøpte en Audiobahn A4004T som skal yte 4X50W RMS eller 2X100W RMS. Tenkte å brokople den for å drive frontsettet. Frontsett er bestilt, det ble Focal 130V2. Gleder meg bittelitt til å få detta her i orden nå! Materialer til basskasse er også kjøpt inn, det er 22mm MDF som jeg kommer til å forsterke med 34X34mm glattkant i hjørnene. Er fremdeles litt i tvil om design på kassa. Jeg har fått tak i en konstruksjonstegning på Rockford sin hjemmeside, men oppgitte mål på kassa stemmer ikke med oppgitt volum... Tror jeg får prøve meg fram litt. Uansett blir kassa porta. Noen her inne som kan fortelle meg om en portet kasse bør fylles med en eller annen sort isolasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 5, 2005 Share Skrevet September 5, 2005 du kan bruke glava men det noen mener det er bedre med og noen uten! du må vel eksprimentere litt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet September 5, 2005 Share Skrevet September 5, 2005 ...har montert DEH-P70BT sist veke. Kjempe fint anlegg og god funksjon med telefon. iPoden er litt tungstyrt...må framleis bruke playlists for å sikkre ei lett navigering..... Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet September 6, 2005 Share Skrevet September 6, 2005 du kan bruke glava men det noen mener det er bedre med og noen uten! du må vel eksprimentere litt! IKKE bruk glava vist du skal montere bassen med magneten inn! Av glavan vil det komme støv som setter seg i spolen din så etter en stund kan de hende at dette svir seg fast. Kjøp deg skumgummi som er bølget som eggekartong. Kjøpes feks på biltema. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E39-523 Skrevet September 6, 2005 Forfatter Share Skrevet September 6, 2005 Ettertenning: Jeg er litt redd for at trykket inni kassa vil føre til at hele bagasjerommet fylles med glavastøv etterhvert... I tillegg til problemet Nautilus skisserer. Nautilus: Hvor tykk matte vil du anbefale? Og skal hele kassa kles på innsiden? Hvor stopper jeg når jeg nærmer meg porten? Jeg bygger porten i MDF, slik at den får samme høyde som kassa, og har en rektangulær form, 76mm innvendig bredde. Noen som har erfaringer med Biltema sine bilstereoprodukter? Tenker på høyttalerkabler, signalkabler, sikringsholdere og ikke minst en slik høyttalerterminal som må felles inn i kassa. Var innom der i går, og så de hadde en hel del... BILLIG! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 7, 2005 Share Skrevet September 7, 2005 Du må uansett lime glavaen til godset i høytalaren! Glava har vert brukt i høytalara og liknende i over 20 år. Men det er sikkert bedre det andre, har bare ikkje tenkt i di baner før 130a Sikringsholder til 139 kr! 1kr CADENCE FH-5 ANL fuse holder 130A NOK 139.00 for opptil 50mm2 strømkabel, 130A sikring inkludert sikring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E39-523 Skrevet September 7, 2005 Forfatter Share Skrevet September 7, 2005 Jeg skal som sagt inn med en Hifonics Hercules XI monoblokk på ca 1000W RMS i 1 ohm (mulig det er i 2 ohm, ikke sikker), og en Audiobahn 4x50W RMS i 4 ohm. Hifonics'en vet jeg ikke sikkert hvor stor sikring som sitter i (den ligger inni forsterkeren), men i Audiobahn-forsterkeren er det 2x20A sikringer. En her sa tidligere at for hver 1000W var det anbefalt 1Fahrad kondensator. Hvor stor bør jeg ha nå? Vil en 2Fahrad bli for "treg"? Har hørt noe om at for store kondensatorer ikke er bra... Også var det spørsmålet om kvaliteten på produktene fra Biltema da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 7, 2005 Share Skrevet September 7, 2005 eg har aldri hørt om trege kondensatorer men har du en 2,5 farads fra cadence feks skulle du ha rikeli med power til disse kompissene dine! CADENCE CAP2-DR 2,5 farad 24v digital NOK 2495.00 2,5 farad kondensator med digitalt voltmeter og 8 blå lysdioder, 24 volt Fant ikkje noe bedre bilde av denne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet September 7, 2005 Share Skrevet September 7, 2005 Ettertenning: Jeg er litt redd for at trykket inni kassa vil føre til at hele bagasjerommet fylles med glavastøv etterhvert... I tillegg til problemet Nautilus skisserer. Nautilus: Hvor tykk matte vil du anbefale? Og skal hele kassa kles på innsiden? Hvor stopper jeg når jeg nærmer meg porten? Jeg bygger porten i MDF, slik at den får samme høyde som kassa, og har en rektangulær form, 76mm innvendig bredde. Noen som har erfaringer med Biltema sine bilstereoprodukter? Tenker på høyttalerkabler, signalkabler, sikringsholdere og ikke minst en slik høyttalerterminal som må felles inn i kassa. Var innom der i går, og så de hadde en hel del... BILLIG! Bør ikke være noe spes tykkelse egentlig. 3-5cm er vel vanlig. Du kan legge det på alle veggene bortsett fra den veggen som porten din går langs. Men du kan jo legge oppå porten invendig. Så du får dekket til dem store flatene. Synes det er greit med biltema strømkabler. Men signalkabler og høytalerkabler holder jeg meg unna. Da synes jeg det er bra med det ekstra kobberet og skjermingen man kan betale litt ekstra for. Du får jo hurtig koblinger 4polet fra autoleads til 129,- det er da en sann som ofte blir brukt i strero rack i forskjellige butikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet September 7, 2005 Share Skrevet September 7, 2005 Jeg skal som sagt inn med en Hifonics Hercules XI monoblokk på ca 1000W RMS i 1 ohm (mulig det er i 2 ohm, ikke sikker), og en Audiobahn 4x50W RMS i 4 ohm. Hifonics'en vet jeg ikke sikkert hvor stor sikring som sitter i (den ligger inni forsterkeren), men i Audiobahn-forsterkeren er det 2x20A sikringer.En her sa tidligere at for hver 1000W var det anbefalt 1Fahrad kondensator. Hvor stor bør jeg ha nå? Vil en 2Fahrad bli for "treg"? Har hørt noe om at for store kondensatorer ikke er bra... Også var det spørsmålet om kvaliteten på produktene fra Biltema da... Tror ikke du bør tenke på det som ett problem med å ha for stor kondensator. Så lenge du holder deg til kjernekondensator og ikke hybrid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E39-523 Skrevet September 22, 2005 Forfatter Share Skrevet September 22, 2005 Nå er basskassa sagd ferdig! Og jeg har fått testa Hifonics'en i bilen til en kompis. Den virka den.... \:D/ Har et spørsmål til dere som har peiling på dette her: Skal jeg bruke Audiobahn-forsterkeren som en 2- eller 4-kanaler? Jeg kan brokoble den til 2x100W og la den drive frontsettet (Focal), og la spillerens innebygde forsterker drive originalhøyttalerene bak. ELLER skal jeg kjøre den som 4 kanaler, og la hver høyttaler få 50W? Problemet er vel kanskje som følger: Dersom den brokobles, så blir jeg nødt til å bruke spillerens innebygde delefilter for ikke å stresse originalhøyttalerene unødig. Men, hvis jeg bruker høypassfilteret på signalet fra den innebygde forsterkeren, vil da signalet som går til forsterkeren også være filtrert? Har ikke lykkes å finne ut av dette i instruksjonsboka. Spilleren er altså en Pioneer DEH P70BT. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 22, 2005 Share Skrevet September 22, 2005 Nå er basskassa sagd ferdig! Og jeg har fått testa Hifonics'en i bilen til en kompis. Den virka den.... \:D/ Har et spørsmål til dere som har peiling på dette her: Skal jeg bruke Audiobahn-forsterkeren som en 2- eller 4-kanaler? Jeg kan brokoble den til 2x100W og la den drive frontsettet (Focal), og la spillerens innebygde forsterker drive originalhøyttalerene bak. ELLER skal jeg kjøre den som 4 kanaler, og la hver høyttaler få 50W? Problemet er vel kanskje som følger: Dersom den brokobles, så blir jeg nødt til å bruke spillerens innebygde delefilter for ikke å stresse originalhøyttalerene unødig. Men, hvis jeg bruker høypassfilteret på signalet fra den innebygde forsterkeren, vil da signalet som går til forsterkeren også være filtrert? Har ikke lykkes å finne ut av dette i instruksjonsboka. Spilleren er altså en Pioneer DEH P70BT. Hei eg kan ikkje svare på alt. men eg ville prøvd og kjørt forsterkeren som en 4 kanaler og vist du merker at du har litt for lite ville eg kjørt den som 2 kanaler. eg tror det skal gå bra med 2*50 watt på focal ellementene. Har du kjøpt deg kondensator? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå