Gå til innhold

McLaren Mercedes SLR på Vålerbanen! :D

cmn
 Share

Anbefalte innlegg

Nei, pr felg ja. Neste generasjons felger. 250000,- i felger, så tar du den summen minus det prisen på bilen er verdt så er det vel ikke så unormalt så lenge du ser det prosentvis sammenlignet med andre biler.

Bilen koster nå i utgangspunktet ikke stort mer enn 2.5 mill, og at felgene, som det ikke er avgifter på, da skal koste 10% er jo litt drøyt. Ihvertfall når de ikke er pene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

De kjørte faktisk der i forrige uke også! Da jeg så 3 stk brand new Mercedes på den lokale Shell stasjonen ante jeg ugler i mosen :D

Husker ikke om det var onsdag eller torsdag forrige uke, regna gjorde det ihvertfall og man kunne se MYE powersliding og buldrende/brommende V12'r lyd.

denne har jo v8 da!

Jeg snakker om de bilene som var der i forrige uke :) Ikke denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgene kan umulig koste 86 000 pr stk. Tenk litt logisk da mann! Er ikke noe rånete harrykjerre heller der felgene koster mere enn bilen. 86 000 * 4 er dessuten 344 000.

De bidrar neppe til at bilen presses nedover, høres rimelig umulig ut spør du meg. Men hvis du ser på felgene og prøver å tenke litt så kan du se at de er designet slik de vil dra luft ut fra bremsene når de ruller fremover. Akkurat som en propell/vifte.

Og til sist! Tysk kvalitet? Er du helt på jordet mann? :?

Denne bilen er håndlaget hos MCLaren i England. Engelskmenn er 1000 år foran når det gjelder sporstbiler og Formel1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og sparker unna fra 0 til 100 km/t på 3,8 sekunder, og fra 0 til 200 på 10,6 sekunder. Altså omtrent dobbelt så fort som en litt kjapp, normal bil.

Faen for en premieidiot han journalisten er! Hvilke liten kjapp, normal bil bruker 20 sekunder til 200? Det er ekstremt raskt. En 320 bruker vel nærmere 60 sekunder til 200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bidrar neppe til at bilen presses nedover, høres rimelig umulig ut spør du meg. Men hvis du ser på felgene og prøver å tenke litt så kan du se at de er designet slik de vil dra luft ut fra bremsene når de ruller fremover. Akkurat som en propell/vifte.

Akkurat som BMW kom med på E34 M5 for 16-17 år siden. ;)

Faen for en premieidiot han journalisten er! Hvilke liten kjapp, normal bil bruker 20 sekunder til 200? Det er ekstremt raskt. En 320 bruker vel nærmere 60 sekunder til 200

Vel, 7.6 sek fra 0-100 er jo ikke unormalt for en "normal kjapp bil", men 200en på 20 blir nok verre. De fleste som ligger på ~8 til 100 klarer vel sjelden 200 på under 30 sek. Tror f.eks Golfen med 241 gamp ligger på 29 eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, pr felg ja. Neste generasjons felger. 250000,- i felger, så tar du den summen minus det prisen på bilen er verdt så er det vel ikke så unormalt så lenge du ser det prosentvis sammenlignet med andre biler.

Bilen koster nå i utgangspunktet ikke stort mer enn 2.5 mill, og at felgene, som det ikke er avgifter på, da skal koste 10% er jo litt drøyt. Ihvertfall når de ikke er pene.

Kan vel sikkert stemme at jeg har bæsjet litt på leggen her da. Men, da er vi vel tilbake til at 90000 for et sett felger som har en funksjon ikke er veldig dyrt... :) Men, det ble veldig dyrt til slutt når jeg tenker meg SKIKKELIG om... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til sist! Tysk kvalitet? Er du helt på jordet mann? :?

Denne bilen er håndlaget hos MCLaren i England. Engelskmenn er 1000 år foran når det gjelder sporstbiler og Formel1.

http://pub.tv2.no/nettavisen/bil/article436489.ece

Du ihvertfall veldig flink til og rette på folk. Kanskje du blir irritert når noen misforstår litteranne, men jeg leste bare litt her jeg da. Og her står det vel svart på hvitt at de konstruerte motoren i Tyskland:

For å oppnå de ytelser som denne motoren klarer, har ingeniørene og teknikerne i Affalterbach vært innovative på endel områder

Og når jeg snakket om kvalitet i et innlegg før her, så mente jeg nettopp motor. Men du gikk utifra at jeg snakket om resten av bilen, som var laget i England. Så du fikk rettet der også da. Har bare sett på noen innlegg av deg, og for det meste går det ut på å rette. Greit nok det, men gjør det litt mer diskre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å vært borti at felgene koster rundt 80000 samlet. Men så koster bilen 5 mill og ikke 2,5, så at det var pr stk er vel ikke umulig :wink:

husk at ca 2,5 mill. av prisen er avgifter som staten skal ha!

dette slipper du jo andre steder!

så bilen koster nok ikke mer en 2,5 mill i utlandet! :)

Ja, men jeg mente her i landet. Alt er jo dyrere her :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å vært borti at felgene koster rundt 80000 samlet. Men så koster bilen 5 mill og ikke 2,5, så at det var pr stk er vel ikke umulig :wink:

Det er da ikke avgifter på felger, så skal man sammenligne kostpris her må man bruke utenlandske priser, og uten avgifter ligger den på i overkant av 2.5 mill NOK..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...