Gunnar Skrevet August 29, 2005 Share Skrevet August 29, 2005 Månedens bil september 2005 Pga. forskyvninger i utlegginger av forskjellige grunner utgår månedens bil for august. September kommer med andre ord tidlig i år, men godt. Nå er det nemlig endelig en E34, for det var jammen på tide med en E34 som månedens bil - og hvilken E34 det ble! Bil 1990 BMW E34 Alpina B10 BiTurbo (nr. 92 av 507) Eier Trotto Eksteriør Original BMW_Schwarz, 95-front. Sort optikk: hovedlys, blinklys, sideblinktlys, baklys. Sideruter/bakrute tonet med Panther 35 solfilm hos Jan Gustavsen Bilglass. Ellers urørt. Interiør Skinnseter, original digital avlesning av motoroljetemperatur, motoroljetrykk, ladetrykk og oljetemp i bakdifferensial. Elektronisk styring av ladetrykk fra cockpit, også dette originalt. Stereo Sony X-plod Kassettspiller med radio, MP3-skifter. Originalt BMW Soundsystem høyttaleranlegg. Motor 3,4-liters rekkesekser, 12 ventiler, 2 stk. turboaggregat type Scwitzer S1BG (Garrett T25 originalt) Annet For å holde en konstant camber på ca. 2 grader, er det nivåregulering av bakaksel som forsikrer maksimum veigrep under alle kjøreforhold. Spesialutviklet girkasse for B10 Biturbo, Getrag 290. Getrag 280 viste seg være for svak. Mekanisk drevet oljepumpe sender olje i bakdifferensial i en kjølesløyfe gjemt i støtfanger bak. Selvsagt originalt fra Alpina. Closed loop dumpventil ettermontert, katalysatorer er fjernet. Motoren er utrolig sivilisert. Allerede ved 1000rpm yter den 250Nm. Det er rett og slett for mye å nevne. Les mer her Ønsker du at din bil skal bli månedens bil og figurere på forsiden av bimmers.no til glede for titusener av besøkende hver måned? Send tilsvarende info som ovenfor, inkludert bilder i brukbar kvalitet (minst 640 i bredden), til post@bimmers.no! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet August 29, 2005 Share Skrevet August 29, 2005 Denne var flott, skulle ønske denne var min, konge at det ble en E-34 denne gangen. Kansje det blir Touringen min neste gang . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW525i Skrevet August 29, 2005 Share Skrevet August 29, 2005 Gratulerer som månedens bil! Begynner å savne E34 min som er solgt jeg nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johjoa Skrevet August 29, 2005 Share Skrevet August 29, 2005 Nydelig bil... har så lyst på en E34... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_CoZm|C_ Skrevet August 29, 2005 Share Skrevet August 29, 2005 den der e najs..=) sko gått hatt meg ein sånn ja;) men så va de lommabokå då.. :S jaja.. *drømme* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet August 29, 2005 Share Skrevet August 29, 2005 Flott e34! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet August 29, 2005 Share Skrevet August 29, 2005 En sånn bil vil jeg ha Du har en meget fin bil grattis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivlund Skrevet August 29, 2005 Share Skrevet August 29, 2005 Najs vogn! Skulleg gjerne hatt en sånn værsting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 29, 2005 Share Skrevet August 29, 2005 Lekker E34 du har trotto Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer for life Skrevet August 29, 2005 Share Skrevet August 29, 2005 det står en sånn en original på blocket.se til 60k svenske kroner løp og kjøp mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet August 29, 2005 Share Skrevet August 29, 2005 Reina snobe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet August 29, 2005 Share Skrevet August 29, 2005 Flott og rå bil! Husker godt da det gikk en slik her i Haugesund for noen år siden. Alltid et kjærkomment syn på veiene den Alpinaen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 29, 2005 Forfatter Share Skrevet August 29, 2005 det står en sånn en original på blocket.se til 60k svenske kronerløp og kjøp mvh Pluss 150-200k i avgifter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_CoZm|C_ Skrevet August 29, 2005 Share Skrevet August 29, 2005 hm.. sånn btw.. sto kje den te salgs på autodb flere gonger elle eg så tulla nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desloch Skrevet August 29, 2005 Share Skrevet August 29, 2005 Gratulerer med månedens bil. Vel fortjent Et rent mesterverk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå