Gå til innhold

Hvordan feste basskassa?


Anbefalte innlegg

Har en basskasse baki bilen min som aldri står der hvor jeg så den sist. Hadde vært greit å fått festet den på en måte. Noen som har noen lure løsninger? Må være relativt lett å få ut, hvis jeg skulle trenge å få ut reservehjulet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en basskasse baki bilen min som aldri står der hvor jeg så den sist. Hadde vært greit å fått festet den på en måte. Noen som har noen lure løsninger? Må være relativt lett å få ut, hvis jeg skulle trenge å få ut reservehjulet.

Er vel ikke trekk på seteryggen i bagasjerommet i de bilene?? kan vel bare ta en stropp å dra fra et av de hullene til et annet?? eller er jeg helt på jordet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med borrelås? To lange striper under kassa. Funker glimrende. Bruker som regel bare denne måten på jobben. Hvis kunden ikke har krav om at kassa skal sitte bom fast etter noen runder på bane eller noe sånt. Vi bruker Biltema borrelåsen. Sitter som et skudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte biltema borrelås i bagasjerommet mitt, men limet på borrelåsen fikk så dårlig feste på teppet i bagasjerommet. Jeg tok derfor 2 "vinkler" og skrudde fast i kassa og rett nedi dekslet over reservedekket. Fungerer helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt bakerst var ingen dum ide :) Festet kassa med borrelås i dag. Den harde delen mot kassa og den myke mot matta. Tror nok ikke det kommer til å rikke seg. Bomma litt ved første plassering, var ikke akkurat lett å få det løs igjen. Nå kan jeg igjen gå med 100% inn i alle rundkjøringene har i Sandnes og Stavanger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg er av de som er meget skeptisk til borrelåsløsningen. Jeg nekter faktisk å tro at det klarer å holde kassen fast nok under inspirert kjøring.. :P

Selv vipper jeg ned armlenet i baksetet, tar trekket av borrelåsen og setter to treskruer rett gjennom den stoffkledde plata inn mot bakseteryggen og rett inn i basskassa. Da sitter den som støpt, uansett aktivitet. Hadde ikke vært redd for å kjøre med den på vålerbanen heller, men tok den ut før vi dro pga. bagasjeplass. Rask å løsne er den også, trenger jo bare et stjernejern.

Desverre mangler vel E36 en slik plate, men det går an å lage en selv. I E34 er den bare helt tynn finérplate kledd med stoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...